.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 22:53:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem z jedna S8 D2 FL
PostNapisane: 03.kwi.2013 21:11:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.cze.2007 17:02:38
Posty: 249
Lokalizacja: Żyrardów
Witam.
Problem mnie przerósł, moze ktos cos podpowie.
Pacjent to S8 D2 FL z konca produkcji 2002r.
Seryjne AQH umarlo, zapadla decyzja o przekladce silnika na AQF - bardziej dostepny, tanszy i wytrzymalszy - czyt pancerniak.
Silnik wjechal na kompletnym osprzecie od AQH - kolektor ssacy, wtryski, przeplywka itp.
Zostal zaslepiony EGR, usniete katalizatory, tylne sondy odsadzone na tulejkach.
Samochod odpalil od strzala, chodzi idealnie, upalalem go jak glupi pol dnia, na benzynie i na gazie, malina. Gasilem, odpalalem itp.
Klient odebral samochod, pojezdzil dzien - wywalilo checka. Skasowal, pojezdzil 3 dni - znowu wywalilo checka.
Dzisiaj przyjechal, jezdzilismy autem caly bozy dzien, w roznym tempie itp i bylo ok, bez czeka, komputer czysty. Odjechal klient odemnie moze 1km - znowu check. Po zczytaniu bledów (zapisalem tylko numery). wyswietlio: (n- nietrwaly, s-staly)
17766 n
18010 n
16497 n
16486 n
16825 s
17831 n
17819 n
17538 s (tutaj bylo ze mieszanka uboga)
17536 s (tu rowniez)
16814 n

I blad skrzyni
18243 n

Teraz pytanie - jak do tego podejsc?
Auto ma LPG, elektronika stag, strojona przez gazownika na palacym sie checku, z przeplywka padnieta, jeszcze z pelnoprawnym AQH. Wymienilem przeplywke i dupa.

Samochod pali ok 25-27 litrow gazu. Check wywala na gazie, na benzynie - nie wiem, bo wlasciciel nie korzysta. Jakies pomysły? Sugestje?

_________________
Audi 100 C3 Avant Quattro 2.3 '90 powered by LPG => sprzedane
Audi 100 C3 2.5TDI '90 => dawca
Audi S4 C4 Avant 2.5TDI '92
Audi 90 B3 4.2 V8 ABZ on VEMS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z jedna S8 D2 FL
PostNapisane: 03.kwi.2013 21:32:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika
Online

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Rozumiem, że błędy rozpoznane?
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 102/000258
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 113/000275
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 430/001072
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 441/001089
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17766/P1358
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17538/P1130
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 128/004392
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 411/005137
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 423/005155
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 602/005634


błędy powiązane z drugimi sondami lambda, przepływką, czujnikiem temperatury i zaworami wtórnego obiegu powietrza, coś tam namieszaliście, wsadźcie emulatory sond lambda na drugie sondy za katami i kombinować dalej.

ps. jeśli na benzynie jeździ ok i nie ma błędów, to kazać klientowi jechać do gazownika i niech naprawia/poprawia instalacje.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z jedna S8 D2 FL
PostNapisane: 03.kwi.2013 22:08:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.cze.2007 17:02:38
Posty: 249
Lokalizacja: Żyrardów
sondy są odsadzone od ciągu spalin - nakretki moje mają ok 17-20mm wysokości. więc już powinno być ok. zresztą dziwi mnie że pokazywalo by za ubogo - raczej powinno chyba być za bogato przez wycięte katy. albo ją źle kombinuje.

ps. błędy zidentyfikowalem, jasne że tak.
ps2. zawory EGR i całą magistrala jest wywalona a w głowice wkrecone są zaslepki. zaworek jest podłączony elektrycznie, ale podcisnienia odpiete.

_________________
Audi 100 C3 Avant Quattro 2.3 '90 powered by LPG => sprzedane
Audi 100 C3 2.5TDI '90 => dawca
Audi S4 C4 Avant 2.5TDI '92
Audi 90 B3 4.2 V8 ABZ on VEMS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z jedna S8 D2 FL
PostNapisane: 04.kwi.2013 08:19:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Zakręć gościowi butlę i puść go na 150-200km na Pb, jeśli nie wywali checka, to niech śmiga na strojenie Staga.
Błędy z MAF - pewnie MAF do wymiany.
Sondy za katem, nie sprawdzają mieszanki, a tylko pracę katalizatora, wiem, że tujejki nie bardzo się sprawdzają, jeśli już to trzeba się tego pozbyć ze sterownika, chip-machery robią takie rzeczy, przy okazji, niech mu SAI wytną skoro nie działa.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z jedna S8 D2 FL
PostNapisane: 04.kwi.2013 12:13:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2010 13:53:12
Posty: 39
Każdą A8 jaka miałem czy D2 czy D3 to check sie palił od instalacji Jedna miałem z Prins zapalał sie po 2 dniach od zgaszenie D3 miałem ze stagiem tak samo tylko że check sie palił ale auto spalanie miało normlane coś musieliście z sondami pokrecić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z jedna S8 D2 FL
PostNapisane: 04.kwi.2013 15:14:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Czyli każdą miałeś spartoloną :)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 107 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: