.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 20:47:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 BDH 2,5] PROBLEM Z EGR'EM i N18
PostNapisane: 11.maja.2013 21:20:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 21:27:46
Posty: 50
Lokalizacja: Tychy
Auto: Audi A6 C7 Allroad 3,0 313PS
Witam serdecznie,
Mam następujący problem.
Wiem że powinienem zrobic komplet logów - ale może ktoś się juz spotkał z takim błedem.

Jakis czas temu wyświetlił mi sie check engine - nie pamietam jakie błędy były ale coś z EGR'em. Obejrzałem go dokładnie i po konsultacji wymieniłem na nowy z ASO.
Skasowałem błedy Vagiem i po przejechaniu ok 250 km check engine znowu sie zaświecił.
Teraz mam takie błędy:
00560 - Exhaust Gas Recirculation System
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent

Czy może podpowiedzieć gdzie szukać.
Aha Turbina była wymieniana na nową (nie regenerowaną) jakieś 30 tyś km temu.
Filtr powietrza wymieniany jakieś 1,5 tys km temu


Ostatnio edytowano 12.maja.2013 20:06:32 przez arkoch, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 BDH 2,5} PROBLEM Z EGR'EM
PostNapisane: 12.maja.2013 08:44:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.gru.2007 10:03:31
Posty: 97
Lokalizacja: Beskid Śląski
Witam.
Problem z egr-em był już opisywany na tym forum wielokrotnie :) dobrze poszukaj ;)
Tak jak wspomniałeś, przydał by się komplet logów.
Na początek przejrzyj dokładnie instalację podciśnieniową pod kątem nieszczelności,ponadto polecam przedmuchanie całej instalacji podciśnieniowej sprężonym powietrzem.

_________________
A6 C5 AVANT AVF

Black Machine


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 BDH 2,5} PROBLEM Z EGR'EM i N18
PostNapisane: 12.maja.2013 19:51:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 21:27:46
Posty: 50
Lokalizacja: Tychy
Auto: Audi A6 C7 Allroad 3,0 313PS
No i zrobiłem logi:
Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/arek_126234.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/arek_126235.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/arek_126236.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/arek_126237.html
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/arek_126238.html
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/arek_126239.html
Grupy: 004,004 - http://vaglog.rtnet.pl/arek_126240.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/arek_126241.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/arek_126242.html
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/arek_126243.html
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/arek_126244.html
Grupy: 014 - http://vaglog.rtnet.pl/arek_126245.html

i posprawdzałem przewody.
Nie wiem dlaczego ale czarny zawór podciśnienia od EGR'a N18 nie daje podciśnienia - sprawdziłem palcem i podpiąłem do turbiny zeby zobaczyc ruch sztangi wybierajac BS03 w Vagu.
Sprawdziłem napiecie i dochodzi jak BS03 załącza EGR'a i znika jak BS03 wyłącza EGR'a. - czyli jest ok.
Rezystancja cewki tego zaworu to 14,6 Ohma - po podanieu recznie napieci cos cyka - tak samo jak w zaworku podcisnienia od turbiny - ale podcisnienia nie daje (porównałem z podcisnieniem od gruchy turbiny).

Czyli co wydaje się ze zawór N18 do wymiany?? Węze sprawdziłem wszystkie sa szczelne


Prosze o jaka analize logów i info odnosnie tego zaworku N18


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 BDH 2,5} PROBLEM Z EGR'EM i N18
PostNapisane: 12.maja.2013 20:22:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.gru.2007 10:03:31
Posty: 97
Lokalizacja: Beskid Śląski
arkoch,
003BS pokazuje że zawór egr jest cały czas zamknięty,a powinien cyklicznie się zamykać i otwierać.
Wartość na egr-on 003BS powinna spaść prawie o połowe.
Widać że N18 nie otwiera podciśnienia a tym samym zaworu egr

_________________
A6 C5 AVANT AVF

Black Machine


Ostatnio edytowano 12.maja.2013 20:55:37 przez rekin200773, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 BDH 2,5} PROBLEM Z EGR'EM i N18
PostNapisane: 12.maja.2013 20:48:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 21:27:46
Posty: 50
Lokalizacja: Tychy
Auto: Audi A6 C7 Allroad 3,0 313PS
No wiem.
Czarny zawór podciśnienia od EGR'a N18 nie daje podciśnienia - sprawdziłem palcem i podpiąłem do turbiny zeby zobaczyc ruch sztangi wybierajac BS03 w Vagu.
Sprawdziłem napiecie i dochodzi jak BS03 załącza EGR'a i znika jak BS03 wyłącza EGR'a. - czyli jest ok.
Rezystancja cewki tego zaworu to 14,6 Ohma - po podanieu recznie napieci cos cyka - tak samo jak w zaworku podcisnienia od turbiny - ale podcisnienia nie daje (porównałem z podcisnieniem od gruchy turbiny).

Węze sprawdziłem wszystkie sa szczelne.

Czyli co wydaje się ze zawór N18 do wymiany??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 BDH 2,5} PROBLEM Z EGR'EM i N18
PostNapisane: 12.maja.2013 21:00:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.gru.2007 10:03:31
Posty: 97
Lokalizacja: Beskid Śląski
Jeszcze spróbuj przedmuchać samego N18 na 003BS

_________________
A6 C5 AVANT AVF

Black Machine


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 BDH 2,5} PROBLEM Z EGR'EM i N18
PostNapisane: 12.maja.2013 21:02:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 21:27:46
Posty: 50
Lokalizacja: Tychy
Auto: Audi A6 C7 Allroad 3,0 313PS
rekin200773 napisał(a):
Jeszcze spróbuj przedmuchać samego N18 na 003BS


Jak sie przedmuchuje taki zawór??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 BDH 2,5} PROBLEM Z EGR'EM i N18
PostNapisane: 13.maja.2013 10:12:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.gru.2007 10:03:31
Posty: 97
Lokalizacja: Beskid Śląski
arkoch napisał(a):
rekin200773 napisał(a):
Jeszcze spróbuj przedmuchać samego N18 na 003BS


Jak sie przedmuchuje taki zawór??

Odwrotnie do działania.

co prawda z forum forda ale zasada dzialania n18 taka sama

http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... &dur=49576

_________________
A6 C5 AVANT AVF

Black Machine


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 132 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: