.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.mar.2025 22:01:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2.5TDI AEL] prośba o analizę logów
PostNapisane: 02.lip.2013 16:03:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2012 18:03:09
Posty: 15
Witam, zrobiłem dzisiaj logi dynamiczne, proszę o analizę, AEL zaczipowany, EGR out, KAT out, strasznie dymi na czarno i nie idzie tak jak powinien :/ Ciężko też pali na zimnym, długo kręci.

Logi na 4 biegu:
000- http://vaglog.rtnet.pl/rs6_c6_133122.html
001- http://vaglog.rtnet.pl/rs6_c6_133116.html
003- http://vaglog.rtnet.pl/rs6_c6_133118.html
004- http://vaglog.rtnet.pl/rs6_c6_133119.html
008- http://vaglog.rtnet.pl/rs6_c6_133120.html
010- http://vaglog.rtnet.pl/rs6_c6_133121.html
011- http://vaglog.rtnet.pl/rs6_c6_133117.html

Logi na 3 biegu:
000- http://vaglog.rtnet.pl/rs6_c6_133128.html
001- http://vaglog.rtnet.pl/rs6_c6_133123.html
003- http://vaglog.rtnet.pl/rs6_c6_133124.html
004- http://vaglog.rtnet.pl/rs6_c6_133125.html
008- http://vaglog.rtnet.pl/rs6_c6_133126.html
010- http://vaglog.rtnet.pl/rs6_c6_133127.html
011- http://vaglog.rtnet.pl/rs6_c6_133129.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5TDI AEL] prośba o analizę logów
PostNapisane: 02.lip.2013 18:26:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.gru.2007 10:09:40
Posty: 203
Lokalizacja: Kraków
Szukaj dziury w dolocie bo turbo bardzo słabo pompuje.

IMHO cosik słaby ten chip bo doładowanie jak w serii i dawkowanie seryjne.

_________________
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5TDI AEL] prośba o analizę logów
PostNapisane: 02.lip.2013 19:27:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2012 18:03:09
Posty: 15
Tylko czy oby na pewno dziura w dolocie czy turbo pada ? W grupie 003 nie podoba mi się też pobór powietrza, ciut przymały jest. Filtr powietrza jest nowy, w dodatku jakiś tam niby sportowy Pipercross'a. Posprawdzam wszystkie przewody, opaski itd. Mam trochę przeczucie, że wężyk kolektor--> map sensor nie jest pierwszej świeżości. Kąt wtrysku w grupie 004 nie rozjeżdża się przy wysokich obrotach, czyli pompa wtryskowa jest ok. Poza tym jest po kompletnym uszczelnieniu, które sam robiłem. Nie bardzo wiem o co chodzi z grupą 008, czy tam jest wszystko w porządku. Mam jeszcze obawy co do rozrządu, muszę też sprawdzić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5TDI AEL] prośba o analizę logów
PostNapisane: 02.lip.2013 19:57:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.gru.2007 10:09:40
Posty: 203
Lokalizacja: Kraków
W 03 jest mniej bo turbo nie pompuje i nie ma powietrza. Sprawdzaj szczelność. I wsadz oryginalne kości - bo to jakaś "wydumka" jest.

A co do palenia to wrzuć pełne logi.

_________________
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5TDI AEL] prośba o analizę logów
PostNapisane: 02.lip.2013 20:00:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2012 18:03:09
Posty: 15
Ok, jutro wrzucę logi statyczne, w międzyczasie będę szukał dziury w dolocie, soft też wrzucę ori póki co.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5TDI AEL] prośba o analizę logów
PostNapisane: 03.lip.2013 08:46:35 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Wrzuc ori kosci. Bo to co jest to jakas popierdołka. Paliwa dolane nieudolnie "bokiem", limitery paliwa i doładowanie nie ruszone o mapie wtrysku nie wspomne.

Sprawdz czy zawór upustowy się domyka dokladnie albo podmien N75 i powtrz logi.
Dobrym pomysłem jest aby zamieścic logi statyczne i statyczne Basic Settings.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5TDI AEL] prośba o analizę logów
PostNapisane: 03.lip.2013 09:57:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
zacznij od wlozenia kosci z seryjnym programem ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5TDI AEL] prośba o analizę logów
PostNapisane: 03.lip.2013 11:38:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2012 18:03:09
Posty: 15
Tak też zrobię, wrzucę kości z ori softem, doprowadzę do ładu i wtedy jak będzie wszystko ok wrzucę inny soft.. Panowie a jak sprawdzić czy zawór WG jest szczelny ? Wczoraj sprawdzałem cały dolot i na prawdę nie ma się czego czepić, zostaje albo WG albo N75. A jakbym ominął N75 i wężyk idący z IC do N75 i ten od WG połączył, wtedy na WG cały czas by szło ciśnienie i byłby cały czas zamknięty, czyli turbo powinno dmuchać na Max aż do przeładowania i odcięcia dawki paliwa. Jakby wtedy zlogował ? Tylko czy nic się nie stanie i śmiało można tak logować do ponad 4 tyś obrotów ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5TDI AEL] prośba o analizę logów
PostNapisane: 03.lip.2013 23:00:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2012 18:03:09
Posty: 15
No więc tak, na początku przepraszam za pisanie posta pod postem, ale zrobiłem tak jak pisałem wcześniej czyli, spiąłem wężyk idący od IC do N75 z wężykiem który idzie na zawór WG. Efekt powinien być taki, że turbo powinno ładować na max, aż do przeładowania, a jest totalna lipa. Czyli winowajca jest tylko jeden, jest nieszczelny zawór WG ( nie domyka się, stąd brak takiego doładowania jakie być powinno ). Teraz pytanie, czy szukać drugiej turbiny, czy wyciągnąć swoją, spróbować odkręcić zawór upustowy, przeszlifować grzybek zaworu i dotrzeć do gniazda ? Myślałem z początku o turbinie K16 z setki, pasuje p&p. Zrobiłem też komplet logów statycznych, oraz jeszcze jeden dynamiczny przy pominiętym zaworze N75, czyli spięte wężyki od IC do WG.

Logi statyczne:
000- http://vaglog.rtnet.pl/rs6_c6_133328.html
001- http://vaglog.rtnet.pl/rs6_c6_133329.html
003- http://vaglog.rtnet.pl/rs6_c6_133330.html
004- http://vaglog.rtnet.pl/rs6_c6_133331.html
007- http://vaglog.rtnet.pl/rs6_c6_133332.html
011- http://vaglog.rtnet.pl/rs6_c6_133327.html
013- http://vaglog.rtnet.pl/rs6_c6_133333.html
Statyczne BS:
000- http://vaglog.rtnet.pl/rs6_c6_133335.html
001- http://vaglog.rtnet.pl/rs6_c6_133334.html
004- http://vaglog.rtnet.pl/rs6_c6_133336.html
Dynamiczny 011 na zamkniętym całkowicie WG
http://vaglog.rtnet.pl/rs6_c6_133337.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5TDI AEL] prośba o analizę logów
PostNapisane: 04.lip.2013 07:03:31 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Moim zdaniem zwalaj swoje turbo i pogrzeb- najtańsza opcja.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5TDI AEL] prośba o analizę logów
PostNapisane: 04.lip.2013 11:29:55 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
A moim zdaniem powinienes zacząc od podmiany zaworu N75 to najszybsza i najtansza opcja.
Zapłon mozna by lekko przyspieszyc... powinien lepiej odpalac.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5TDI AEL] prośba o analizę logów
PostNapisane: 04.lip.2013 15:15:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
przemik napisał(a):
A moim zdaniem powinienes zacząc od podmiany zaworu N75 to najszybsza i najtansza opcja.
Zapłon mozna by lekko przyspieszyc... powinien lepiej odpalac.


Skoro ściągnął podciśnienie z WG to turbina i tak nie ma regulacji i daje tyle ile wlezie. Tak więc nie tędy droga. Przerabiam ze szwagrem dokładnie ten sam problem. Nie ma najmniejszego śladu po nieszczelnościach, a turbo ładuje tak samo słabo niezależnie od tego czy jest N75 czy go nie ma, po prostu nie dochodzi do zadanego ciśnienia regulacji. Też myślę o zapieczonym/dziurawym WG.
Jeszcze jest inna opcja. Tam siedzi turbina KKK K14, w starych golfach miała ona regulację ciśnienia doładowania, a gdzie to jest/czy to jest w AEL tego nie wiem. Ktoś wie czy jest jakaś magiczna nakrętka na turbinie w AEL'u, którą można wkręcić i podnieść ciśnienie?

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5TDI AEL] prośba o analizę logów
PostNapisane: 04.lip.2013 15:45:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2012 18:03:09
Posty: 15
kosma_sz, nie podciśnienie, a nadciśnienie. W naszych motorach, turbo, a raczej WG jest sterowany nadciśnieniowo. Nie ma żadnej nakrętki do regulacji ciśnienia. Jest chyba jeden sposób na podniesienie ciśnienia doładowania, chyba mocniejsza sprężyna WG. I nic chyba nie wymyślimy, turbo na stół i trzeba wyjąć zawór upustowy. Ale też zastanawiam się nad drugim turbo, i tutaj myślę nad K16.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5TDI AEL] prośba o analizę logów
PostNapisane: 04.lip.2013 22:59:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Tutaj K14 od Citroena. Jest regulacja ciśnienia doładowania.
Obrazek
Może na taką podmienić? To jest ta sama turbina.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5TDI AEL] prośba o analizę logów
PostNapisane: 04.lip.2013 23:10:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2012 18:03:09
Posty: 15
Gdzie Ty tu widzisz regulację ciśnienia doładowania ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5TDI AEL] prośba o analizę logów
PostNapisane: 04.lip.2013 23:14:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
gtr34 napisał(a):
Gdzie Ty tu widzisz regulację ciśnienia doładowania ?


Zaznaczone strzałką:
Obrazek
Link do forum:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=303613

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5TDI AEL] prośba o analizę logów
PostNapisane: 06.lip.2013 00:25:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2012 18:03:09
Posty: 15
A faktycznie, teraz widać. Jutro wyciągam turbo i spróbuję odkręcić zawór upustowy od turba i go zrobić na cacy, co z tego wyjdzie zobaczmy. Po operacji na pewno powtórzę logi dynamiczne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5TDI AEL] prośba o analizę logów
PostNapisane: 06.lip.2013 12:55:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
gtr34 napisał(a):
A faktycznie, teraz widać. Jutro wyciągam turbo i spróbuję odkręcić zawór upustowy od turba i go zrobić na cacy, co z tego wyjdzie zobaczmy. Po operacji na pewno powtórzę logi dynamiczne.


Szwagier dwa dni temu ukręcił tą śrubę. Odpadła po 1,5 obrotu więc musisz być przygotowany, że trzeba będzie podmienić całość z jakiejś innej turbiny. Podmienili, wyczyścili, twierdzą, że jest wyczuwalna poprawa. Definitywnie sprawdzimy jak zrobię logi.

BTW. Turbina po 400 tys km w znakomitym stanie ;)

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5TDI AEL] prośba o analizę logów
PostNapisane: 07.lip.2013 02:15:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2012 18:03:09
Posty: 15
A ja u siebie zerwałem wszystkie 3 śrubki od zaworu WG, odrdzewiacze nie odrdzewiacze to nic to nie pomogło niestety. Zawór okazał się szczelny i chodzi bardzo ładnie, a doładowanie było bardzo słabe, turbina gwizdała dość mocno na rozgrzanym, na zimnym to jak w ciężarowym. Co jest z tą turbiną nie tak ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5TDI AEL] prośba o analizę logów
PostNapisane: 08.lip.2013 13:27:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sie.2011 16:49:32
Posty: 76
Lokalizacja: Warszowice
Po pierwsze w naszej turbinie nie ma żadnej śrubki od regulowania ciśnieniem doładowania, bo przecież to robi zaworek N75 którym steruje ECU. To co jest pokazane powyżej to jest to sterowanie mechaniczne, gdzie ta śrubka naciska na sprężynę która ma się trochę później (pod większym ciśnieniem) otwierać i tyle.

Obrazek

U nas WG wygląda tak jak na zdjęciu powyżej, jak widać nie ma tam śrubki, tylko króciec na który przychodzi wężyk z N75.

_________________
A6 C4 2,5 TDI AEL 272KM 518NM.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: