Papla napisał(a):
U mnie jest A6 C6 z 2.0 TFSI z przebiegiem 92K.
Dymek leci czarny - a dokładnie to nie leci tylko zdaża mu się polecieć i widzę to w lusterku przy gwaltownym przyśpieszeniu (kickdown).
Opisywałem to też w innych miejscach ale na razie nie znalazłem rozwiązania - sprawa wygląda tak:
Dzisiaj rano zrobiłem "test podwórkowy" - tzn. żona wsiadła za kierownicę a ja z tyłu obserwowałem autko. Dym koloru czarnego wystrzeliwuje z rur (z takim śmiesznym odgłosem "puuu") tylko w momencie gwałtownego depnięcia do samej podłogi. Wystrzał ten jest jednorazowy i potem już nie kopci. Czyli tak jakby wypalał "coś" "skądś". Teraz pytanie - czy to przepuszczają uszczleki, czy turbina, czy wypala się jakiś syf z rur lub cylindrów przy zwiększonym ciśnieniu?
A może to kwestia wymiany odmy (ale sensu i powiązania nie widzę)
Mam wielką prośbę do kolegówi koleżanek z autkami z silnikami benzynowymi z turbo - czy może ktoś się poświęcić i dla dobra nauki i całego formu no i mojego i dokonać "testu podwórkowego" i napisać czy efekty był podobny?
Najważniejsze - aby było powiązane z tematem - od początku odkąd mam auto (ponad rok - miało ok 60K km) dolewam 0,5l na ok 1100-1200 km choć ostatnio chyba nawet już 0,5l/1000. Jeżdżę dosyć energicznie.
Dodatkowo spalanie benzyny też wzrosło - teraz mam jakies 12-13l/100km (70% jazdy w Wa-wie) na trasie przy bardzo spokojnej jeździe 8,5l.
Dla wyjasnienia - to moja pierwsza benzyna w turbo stąd moje pytania. Wcześniej miałem diesla w turbo (Alfa) ale tam kopciło czasami aż miło i się temu nie dziwiłem

A masz kolego filtr czastek stalych? jesli tak, to te puuuf jest normalnoscia po odpaleniu, lecz
konsumpcja oleju powyzej 1 L na 10tkm, jest nie normalna oni niby przyjmuja jakies normy, ze 0,5 L na 2 tkm sa ok wg. ASO ect, a to g... prawda feler Pb i tyle. 2,0 Pb, TDI sa szrotem. przykra prawda.
Znajomy rozwiazal ten problem w 1,8 TFSI wlewajac modyfikator, nie bierze tyle oleju 1/3 mniej...
jesli ktos ma zamiar cos pisac na emat modyfikatora, ze to ceramizer ect niech sie wstrzyma od tego typu gadek. Czysta nanotechnologia

czytac w google.
Co prawda lac modyfikator,
zeby sillink nie puchł w rezultacie żrąc olej, to tez nie rozwiazanie...