.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 23:57:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 1.9TDI 1Z]Wiecznie niedogrzany - wyjaśnione i naprawione
PostNapisane: 21.sty.2005 09:37:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Odwieczny problem 1Z`etorów - wskaźnik temp uparcie stoi przy 80 st C lub nizej.
Wczoraj wymieniłem czujnik temperatury nr 053919501A szary z 3 końcówkami umieszczony na tyle bloku silnika.
Efekt ? Na budziku non-stop 95 stopni (termostat mam podrezany przez Kinya :D , bo myslalem ze za wczesnie puszcza), a w miescie dochodzi do 100 st C.
Stary czujnik był mocno zabrudzony (część tylna która styka się z płynem), miał miedziany osad i kamień. Był fabryczny (data produkcji 03.93 wybite na obudowie) i pewnie się zepsuł po tylu latach.
Wymiana trwała 5 minet (zdjęcie 2-ch zapinek, włozyć - uwaga płyn wylata i można się poparzyć - złożyć i odpalić).
Czujnik kosztował ok 30 zeta także warto zainwestować. :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2005 09:40:17 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
za co dokladnie odpowiada ten czujnik?

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2005 09:43:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Bilu napisał(a):
za co dokladnie odpowiada ten czujnik?


Wskazanie temp na wyświetlaczu, info do kompa i ma jakichś włacznik, ale czego tego nie doczytałem. Fakt że wskaźnik się obudził. :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wiecznie niedogrzany B4 1Z - wyjaśnione i naprawione ...
PostNapisane: 21.sty.2005 10:06:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lis.2004 16:59:06
Posty: 303
Lokalizacja: Olsztyn
[quote="baskecior"](termostat mam podrezany przez Kinya :D , bo myslalem ze za wczesnie puszcza)
Na czym to zrezane polega ?? czyżby to mały otwór średnicy 0.75-1 mm w termostacie ? .
Ja u siebie ostatnio jeździłem temp pod 60C (jakimkolwiek stylem jazdy nie można było więcej osiągnąć ) no i pocztałem na grupie zakupiłem terkostacik WAHLER no i po ciężkim odpowietrzaniu układu (ale sie udało) wskazówka trzyma dosłaonie te 87C jak jest napisane na termostacie :D . Polecam wszystkim, którzy nie mają dogrzane 1-Zeciory .

_________________
Audi 80 Avant 1Z+ASV+ mapki by Tora :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wiecznie niedogrzany B4 1Z - wyjaśnione i naprawione ...
PostNapisane: 21.sty.2005 11:26:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
PiotruS napisał(a):
baskecior napisał(a):
(termostat mam podrezany przez Kinya :D , bo myslalem ze za wczesnie puszcza)
Na czym to zrezane polega ?? czyżby to mały otwór średnicy 0.75-1 mm w termostacie ? .
Ja u siebie ostatnio jeździłem temp pod 60C (jakimkolwiek stylem jazdy nie można było więcej osiągnąć ) no i pocztałem na grupie zakupiłem terkostacik WAHLER no i po ciężkim odpowietrzaniu układu (ale sie udało) wskazówka trzyma dosłaonie te 87C jak jest napisane na termostacie :D . Polecam wszystkim, którzy nie mają dogrzane 1-Zeciory .


Kinyowe rezanie polegało na wkreceniu w imadlo i jakies czarodziejskie zabiegi typu tu stuknąć , tam puknać , dzieki temu później się otwiera i rzeczywiscie teraz tak jest ze silnik trzyma 95-100 st (w/g wskazan licznika, bo moze lekko przeklamywac). Niemniej widac ze termostat mialem ok a winny byl czujnik. Teraz kupie oryginalny (niezrezany) termostat i zobacze ile pokaze wskaźnik na desce rozdzielczej.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2005 11:54:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
no własnie juz wiem czego zapomniałem kupić... :<

ile pokazuje VAG jak na wskażniku jest 95?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2005 12:33:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
eomaciu napisał(a):
no własnie juz wiem czego zapomniałem kupić... :<

ile pokazuje VAG jak na wskażniku jest 95?


Dzis jade wieczorkiem na VAG`a dopiero, m in ustawiać kąt wtrysku którego nie moglismy ustawic bo wskazania temp byly pochrzanione ...
Dam znac co i jak.

Niemniej moge powiedziec ze autko do 95 st nagrzewa sie ok 10 km (przy dzisiejszej temp otoczenia na poziomie 3 st) i tzryma tak w trasie. W miescie trzyma 98-100 st i nie idzie wyzej.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2005 12:37:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lis.2004 16:59:06
Posty: 303
Lokalizacja: Olsztyn
baskecior napisał(a):

Niemniej moge powiedziec ze autko do 95 st nagrzewa sie ok 10 km (przy dzisiejszej temp otoczenia na poziomie 3 st) i tzryma tak w trasie. W miescie trzyma 98-100 st i nie idzie wyzej.



Nie chce Cie martwić ale te 98-100C w mieście to chyba troszke za dużo .
Kup nowy termostat i bedzie fabryka :)

_________________
Audi 80 Avant 1Z+ASV+ mapki by Tora :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2005 12:52:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
PiotruS napisał(a):
baskecior napisał(a):

Niemniej moge powiedziec ze autko do 95 st nagrzewa sie ok 10 km (przy dzisiejszej temp otoczenia na poziomie 3 st) i tzryma tak w trasie. W miescie trzyma 98-100 st i nie idzie wyzej.



Nie chce Cie martwić ale te 98-100C w mieście to chyba troszke za dużo .
Kup nowy termostat i bedzie fabryka :)


Tak uczynię, ale sądze że teraz z lekka za duzo pokazuje czujnik chyba :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2005 13:08:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
baskecior napisał(a):
PiotruS napisał(a):
baskecior napisał(a):

Niemniej moge powiedziec ze autko do 95 st nagrzewa sie ok 10 km (przy dzisiejszej temp otoczenia na poziomie 3 st) i tzryma tak w trasie. W miescie trzyma 98-100 st i nie idzie wyzej.



Nie chce Cie martwić ale te 98-100C w mieście to chyba troszke za dużo .
Kup nowy termostat i bedzie fabryka :)


Tak uczynię, ale sądze że teraz z lekka za duzo pokazuje czujnik chyba :)


nowy czujnik? czy chodziło o wskaźnik?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2005 13:11:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
eomaciu napisał(a):
baskecior napisał(a):
PiotruS napisał(a):
baskecior napisał(a):

Niemniej moge powiedziec ze autko do 95 st nagrzewa sie ok 10 km (przy dzisiejszej temp otoczenia na poziomie 3 st) i tzryma tak w trasie. W miescie trzyma 98-100 st i nie idzie wyzej.



Nie chce Cie martwić ale te 98-100C w mieście to chyba troszke za dużo .
Kup nowy termostat i bedzie fabryka :)


Tak uczynię, ale sądze że teraz z lekka za duzo pokazuje czujnik chyba :)


nowy czujnik? czy chodziło o wskaźnik?


Tzn mialem na mysli ze teraz po zalozeniu nowego czujnika moze on lekko przekłamywac ale w góre, czegokonsekwencja jest wyzsze wskazanie na wskaźniku na desce.
Niemniej wstrzymam sie na razie ze spekulacjami do czasu zakupu i załozenie oryginalnego Wahlera.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2005 13:20:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
baskecior napisał(a):
eomaciu napisał(a):
baskecior napisał(a):
PiotruS napisał(a):
baskecior napisał(a):

Niemniej moge powiedziec ze autko do 95 st nagrzewa sie ok 10 km (przy dzisiejszej temp otoczenia na poziomie 3 st) i tzryma tak w trasie. W miescie trzyma 98-100 st i nie idzie wyzej.



Nie chce Cie martwić ale te 98-100C w mieście to chyba troszke za dużo .
Kup nowy termostat i bedzie fabryka :)


Tak uczynię, ale sądze że teraz z lekka za duzo pokazuje czujnik chyba :)


nowy czujnik? czy chodziło o wskaźnik?


dobra czekam niecierpliwie na wyniki VAGa no i jeszcze powiedz
skad ten czujnik? ASO?
duzo sie leje płynu jak się go wykręci? (jak szybko trzeba to zrobić)

Tzn mialem na mysli ze teraz po zalozeniu nowego czujnika moze on lekko przekłamywac ale w góre, czegokonsekwencja jest wyzsze wskazanie na wskaźniku na desce.
Niemniej wstrzymam sie na razie ze spekulacjami do czasu zakupu i załozenie oryginalnego Wahlera.

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2005 13:40:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
eomaciu napisał(a):
dobra czekam niecierpliwie na wyniki VAGa no i jeszcze powiedz
skad ten czujnik? ASO?
duzo sie leje płynu jak się go wykręci? (jak szybko trzeba to zrobić)


Czujnik kupiłem w hurtowni, czujnik firmy GEBER/TOPRAN nr 053919501A to do naszych starych kondonów (ty tez masz chyba Bosha pod machą).
Co do zmiany to sie nie wykręca a odpina najpierw zawleczkę od kostki elektrycznej (mała i cieńka), później gruba zawleczka od czujnika (wyciągasz w kierunku tyłu pojazdu) i wyciagasz (mocno) czujnik. Wtedy drugi od razu włóż bo leci płyn i zapnij grubą zawleczkę. :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2005 13:46:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
baskecior napisał(a):
eomaciu napisał(a):
dobra czekam niecierpliwie na wyniki VAGa no i jeszcze powiedz
skad ten czujnik? ASO?
duzo sie leje płynu jak się go wykręci? (jak szybko trzeba to zrobić)


Czujnik kupiłem w hurtowni, czujnik firmy GEBER/TOPRAN nr 053919501A to do naszych starych kondonów (ty tez masz chyba Bosha pod machą).
Co do zmiany to sie nie wykręca a odpina najpierw zawleczkę od kostki elektrycznej (mała i cieńka), później gruba zawleczka od czujnika (wyciągasz w kierunku tyłu pojazdu) i wyciagasz (mocno) czujnik. Wtedy drugi od razu włóż bo leci płyn i zapnij grubą zawleczkę. :)


Niezawodny BOSCH - pewnie ze tak!
dzienks za info, lece szukać czujnika i termostatu

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2005 14:00:28 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
baskecior napisał(a):
Tzn mialem na mysli ze teraz po zalozeniu nowego czujnika moze on lekko przekłamywac ale w góre, czegokonsekwencja jest wyzsze wskazanie na wskaźniku na desce.
Niemniej wstrzymam sie na razie ze spekulacjami do czasu zakupu i załozenie oryginalnego Wahlera.

Zgadza się u mnie też delikatnie przekłamuje w górę. Czujnik nie orginalny.

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2005 14:18:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Maridk napisał(a):
baskecior napisał(a):
Tzn mialem na mysli ze teraz po zalozeniu nowego czujnika moze on lekko przekłamywac ale w góre, czegokonsekwencja jest wyzsze wskazanie na wskaźniku na desce.
Niemniej wstrzymam sie na razie ze spekulacjami do czasu zakupu i załozenie oryginalnego Wahlera.

Zgadza się u mnie też delikatnie przekłamuje w górę. Czujnik nie orginalny.


Wiec moze i u mnie przekłamuje , tyle ze 10 st to duzo, ale mozna sie przyzwyczaic, albo zmienie na oryginał i finał :P Niemniej sadze ze termostat tez ma wplyw ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2005 14:28:17 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Wydaje mi się że mój przekłamuje jakieś 3- 5 stopni porównując do orginalnego (wcześniej działającego), termostat orginalny.

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2005 15:20:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Maridk napisał(a):
Wydaje mi się że mój przekłamuje jakieś 3- 5 stopni porównując do orginalnego (wcześniej działającego), termostat orginalny.


Wiec i ja sprawdzę. Wsadzę mu termometr w ... i porównam. :D :P

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2005 22:12:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sty.2005 11:17:11
Posty: 382
Lokalizacja: Rzeszow/Krosno
Auto: V8
witam
a macie jakas strone zeby kupic czyjnik wskaznika i t d
bo umnie jest tylko w salonie i tylko za jedyne 260zl :!: :!: :!: :!: :!: :!: :<
czekam na info
pozdr

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=Yd7ZHqyUN50 szkoda ze dzwiek nie wyszed bo byl mocny hehe

punk's not death
byly rozne audi qutro i nie qutro ale bylo:
treseraudi super200 2.2turbo 20v quattro avant i to bylo audi...
MONTAŻ LPG MECHANIKA 602244068


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2005 23:31:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2004 19:31:24
Posty: 938
Lokalizacja: Legnica
Dla wody temperatura 90 pare stopni to jeszcze może być ale dla płynu to jest troche za dużo bo albo wyleci jak ma gdzie i wzrośnie ci temperatura jeszcze wyżej albo moą węże popekać jak są sabe.

_________________
A6 C6 3.0 BMK 05 Q tiptronik
A4 B5 1,6 ADP 95/96 automatik
Jak jest problem to to nie jest problem , można go rozwiązać, jak nie ma problemu to jest dopiero problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 67 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: