.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 09:39:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL]silniczki turbo pieciocylindrowe
PostNapisane: 06.paź.2003 17:31:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Mam audi 200 2.2 turbo 10V. Ciekawi mnie jak u was chodzą turbiny. Bo u mnie np cisnienie wskazywane na desce rozdzielczej wskakuje ponad 2 bary, gdy wcisne troche gazu, a slyszalem ze nie powinno przekraczac 1,6 bara. Kolega ma podobny wozek i u niego wskakuje 1,3 i tak pozostaje do konca obrotow. Z doswiadczenia wiem:), ze jego chodzi gorzej niz moj, czyli cos musialo byc u mnie przerobione.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2003 17:46:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
no napewno masz coś dłubane i to najprawdopodobniej albo masz wymieniony zawór upustowy spalin albo masz go zepsutego. Generalnie ja w 10V miałem model 1B - czyli fabrycznie podkręcony do 200KM i miałem na maxa 1,8 i to sporadycznie wyskakiwało. 2 bara to niezły tunning - rzekł bym nawet że lekkie przgięcie. Sprawdź lepiej czy masz ten zawór upustowy sprawny bo ci jeszce silniczek rozszczelni albo wypcha wał z tłokami bokiem.

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2003 19:30:20 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
cisnienie przy wyzszych obrotach powinno malec.
aby na pewno odczytujesz cisnienie doladowania :roll:

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2003 19:48:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
Bilu napisał(a):
cisnienie przy wyzszych obrotach powinno malec.
aby na pewno odczytujesz cisnienie doladowania :roll:


ciśnienie maleje gdy zmniejsza się obciążenie silnika i odwrotnie, czyli na przykład kiedy silnik zaczyna osiągać górne zakresy obrotów.

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: zaworek
PostNapisane: 07.paź.2003 13:05:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Moze powinienem sprawdzic ten zawor. Czarek, mozesz mi napisac gdzie on mniej wiecej sie znajduje? To jest to urzadzenie gdzie z jednej strony wchodzi podcisnienie z kolektora ssacego, a z drugiej strony idzie do wydechu? to sie jakoś nazywa "waste gate" i w srodku jest spręzynka?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2003 13:28:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Z tego co się orientuję ciśnienie wzglądne 07-08bar a bezwzglądne 1,7-1,8bar.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: zaworek
PostNapisane: 07.paź.2003 13:31:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Lukasik napisał(a):
Moze powinienem sprawdzic ten zawor. Czarek, mozesz mi napisac gdzie on mniej wiecej sie znajduje? To jest to urzadzenie gdzie z jednej strony wchodzi podcisnienie z kolektora ssacego, a z drugiej strony idzie do wydechu? to sie jakoś nazywa "waste gate" i w srodku jest spręzynka?


Tak, Wastegate, zmierz na ile jest śrubka wkręcona, albo jak niemasz jak, to po rozebraniu, sprawdź czy tam podkładki nie ma.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2003 13:49:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
no to już chyba nie muszę nic dodawać :) może tylko tyle żę model MC (165 KM) miał na maxa 1,5 - 1,6 (na komputerku) a 1B (200KM) oraz 3B (20V i 220KM) 1,7 no max 1,8 bara. Ja miałem kiedyś 3B z chipem MTM i miał 1,9 ale silnik nadawał się już jedynie do kapitalnego remontu (kopcił i lało się zewsząd)

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2003 14:06:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Dzieki za rady, jak bede mial chwilke czasu to podłubie i zobacze co tam za komedie są porobione. Zastanawia mnie czy silnik mocno sie zuzywa tak jak jest teraz. Przejechalem juz prawie 30 tys. km i jakos nic mu nie jest, nie kopci z rury itp. Musze tylko uwazac zeby nie wciskac pedalu gazu wiecej niz do połowy, bo zaworki zaczynaja cykac, ale to tylko do jakichs 4000obr bo potem moze do dechy i skok w nadprzestrzen :) pozdrowka. P.S. Wiekszosc kierowcow interpretuje napis 'turbo' jako, ze samochod jest turbodieslem :) a potem nie wiedzą o co chodzi :) gdy nie moga wyprzedzic, biala strzala oddala sie dziwnie szybko. audi jest the best!

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2003 15:45:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
a powiedz, na jakiej benzynie jeździsz? Tylko proszę nie mów, że na 95....

przy doładowaniu 1.1 bara na K26, jaką niewątpliwie masz, powinno być minimum 98

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2003 19:26:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Turbinka siedzi K24 , a silnik MC nowsza wersja z dwoma czujnikami stuków. Zalecają benzol 95 oktanów. A tak poza tym to silnik mam zagazowany, a to z tego powodu ze nie wygralem w toto lotka :).

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2003 07:14:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Pytanie do Hansa: były MC z turbinami K24 ?

po drugie, powinieneś jeździć na 98, po trzecie wywal gaz :P

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2003 10:06:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2003 17:13:24
Posty: 547
Lokalizacja: Warszawa
w MC 24? też mi sie to nie podoba. i pb 95, raczej lpg... a może gaz namieszał coś przy tym ciśnieniu???

po czwarte jak najbardziej popieram przedmówcę!!

po piąte, wiesz jak twoja Biała Strzała oddalała by sie na pożadnym paliwku?? 8)

_________________
quattro...znowu odżyłem...
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2003 10:16:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Jeżeli komputer Ci pokazuje rzeczywiście 1.1 bara nadciśnienia, to znaczy że K24 (o ile ją masz) pracuje na max wydajności, i raczej za bardzo grzeje powietrze. Podejrzewam, że przy założeniu k26 z 1B lub tego drugiego 180 KM (nie pamiętam kodu) , lepiej by jeździł przy 1.1 bara.

Przy tym ciśnieniu NAPRAWDĘ minimum 98 to podstawa. Do tego, restrykcja na dolocie w postaci zwężki, skutecznie ogranicza przepływ powietrza. Nie podejrzewam, żebyś miał sekwencyjny wtrysk.

pozdrawiam

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2003 10:18:38 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
to co udalo mi sie znalezc to tyle ze wszystkie 2.2 10V mialy KKK K26 , od 88 roku byly montowane KKK K24 ale wtedy weszly silniki 20 zaworowe , w MC producent zaklada paliwo 95 PB ( ale przy standardowym doladowaniu) .. jedno co mnie zastanawia a nie znalazlem na ten temat wiecej info to to ze od pazdziernika 88 roku silnik przeszedl facelifting walka rozrzadu ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2003 20:23:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Siedzi k24. taka sama jak w 20v. w silniku ktory mam takie montowali, podobnie jak w tdi. znam fajna stronke o turbinkach i ogolnie w tych tematach, jak chcecie to sprawdzcie www.sjmautotechnik.com .

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2003 23:25:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 14:41:45
Posty: 839
Lokalizacja: Kraków
Mam audi 100 z silnikiem MC,( 165 km fabrycznie) przed remontem silnika ( na dlugo przed) cisnienie doladowania dochodzilo u mnie do 2,5 bara, ostatnio rozebralismy te czesc gdzie jest sprezynka, byla na podkadkach, a poza tym tam sa 3 wezyki z podcisnieniami,( taki trojnik) znajomy mechanik powiedzial mi ze mialem cos ominiete i dostawal max doladowania, jeszcze ta membrana w srodku byla rozerwana, wymienilem na nowe, tzn ze szrotu, numery sie zgadzaly i podpialem jak fabryka przykazala, teraz dochodzi max 1,8bara, mimo ze w tej nowej troche sie środek różni, tzn dłuższa spręzyna, natomiast szpilki nie da się ruszyc, zapieczona chyba...

_________________
nf,mc,kg, aan
akn

nagie blondynki okazują się wcale nie takie głupie...

frustra vivit qui nemini prodest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL]silniczki turbo pieciocylindrowe
PostNapisane: 26.sie.2013 22:20:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2011 20:11:03
Posty: 47
Auto: audi Coupe B3
silniki doładowane mają natrysk oleju na denko tłoka, wolnossące jużnie koniecznie, po drugie ten silnika z linka jest nie kompletny....

_________________
Audi Coupe B3 2.5TDI R5 AAT. 161KM 374Nm i będzie więcej :-)
Race 520, K24-7000, FMIC, FHN, hebelki 288x26mm
Sprzedam K24-7000 przystosowane do 2.5TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL]silniczki turbo pieciocylindrowe
PostNapisane: 20.wrz.2013 21:08:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Natrysk jest na wszystkich 5 cyl ze starych serii.

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 127 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: