.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 09:43:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B5 2.5 tdi v6 150KM AFB] - LOGI prośba o analizę
PostNapisane: 22.wrz.2013 20:56:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2013 11:31:52
Posty: 10
Lokalizacja: Toruń
Auto: Passat 2.5V6 TDI Syncro
Witam serdecznie.
Jestem posiadaczem Passata z silnikiem AFB z Tiptronikiem już od dobrych paru lat, lecz dopiero poznaje ten samochód od "kuchni", do tej pory jakoś nie było na to czasu. Logi zdecydowałem umieścić na tym forum, gdyż na forum Passata jest niewielu posiadaczy tego silnika, a tutaj z tego co już sobie przez pare dobrych miesięcy poczytałem, widzę że są tu dobrzy znawcy silników AFB znający ich problematyke i bolączki.
Wcześniej bieżące wymiany i naprawy u mechaniorów do których straciłem zaufanie. Pora wziąć sprawy w swoje ręce, o ile pomożecie.
Tutaj moja wielka prośba o analizę Logów (Uwaga: logi robiłem pierwszy raz w życiu, mam nadzieje że poprawnie).
Samochód nigdy nie był jakąś rakietą, ale ostatnio stał się jeszcze bardziej niemrawy, też dużo pali około 12-13 w mieście, trasa 9-10, ale do tego się przyzwyczaiłem.
Zamieszczam dwa logi z pomiaru bloku 003, gdyż po paru minutach zauważyłem całkiem inne odczyty.

000.BS
000
001
003.BS
003
003v2
004.BS
004
007
011.BS
013-014
018
000.D
001.D
002.D
003.D
004.D
008.D
010.D
011.D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 2.5 tdi v6 150KM AFB] - LOGI prośba o analizę
PostNapisane: 23.wrz.2013 09:32:50 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
1. Temperatura jest zdecydowanie za niska. Wyglada na padaniety termostat.
2. Kąt wtrysku jest calkowicie po drugiej stronie... nalezałoby go podregulowac.
3. Przepływomierz powoduje spadek dynamiki auta.... kiedy ostatni raz zmieniałes filtr powietrza ?

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 2.5 tdi v6 150KM AFB] - LOGI prośba o analizę
PostNapisane: 23.wrz.2013 10:03:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2013 11:31:52
Posty: 10
Lokalizacja: Toruń
Auto: Passat 2.5V6 TDI Syncro
Wielkie dzięki za odpowiedz :d i wstępną diagnoze.
1. Termostat wymienie w najbliższy weekend (tak sie domyślałem, bo temperatura nie dochodziła do 90 VAG nawet po lekkim pałowaniu), ale wskaźnik stoi na 90 już od 75. Czy to normalne.
2. Co do kąta, jest to jeszcze dla mnie czarna magia, ale od czego mam szukajke
3. Przepływka wymieniana jakieś dwa lata temu na BOSCHA, a filtr powietrza wymieniony dosłownie w zeszłym tygodniu. Spróbuje ją przeczyścić (przpłkukać w alkoholu).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 2.5 tdi v6 150KM AFB] - LOGI prośba o analizę
PostNapisane: 23.wrz.2013 10:16:27 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Tutaj jak przeczyscic przepływomierz
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=85084

a tutaj jak ustawic kąt wtrysku
http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 2.5 tdi v6 150KM AFB] - LOGI prośba o analizę
PostNapisane: 23.wrz.2013 10:27:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2013 11:31:52
Posty: 10
Lokalizacja: Toruń
Auto: Passat 2.5V6 TDI Syncro
Wątek o czyszczeniu przepływki już mi znany, wątek o kącie napewno się przyda.
Pytanie jakie mi się nasuwa (bo gdzieś coś przeczytałem). Czy popie.....ny kąt może być skutkiem niedogrzania?
Jeszcze raz wielkie dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 2.5 tdi v6 150KM AFB] - LOGI prośba o analizę
PostNapisane: 24.wrz.2013 22:57:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2013 11:31:52
Posty: 10
Lokalizacja: Toruń
Auto: Passat 2.5V6 TDI Syncro
Panowie, przepływka wyczyszczona, dodatkowo załatwiłem sobie używkę (lecz nie wiadomej jakości) też ją przeczyściłem. Jutro chciałbym zrobić testy na jednej i na drugiej. Może obędzie się jeszcze bez zakupu nowego Boscha.

Podpowiedzcie które logi powiedzą mi o stanie przepływomierza, jakie powinny być prawidłowe odczyty.
Czyżby w bloku 008.D powinno być (IQ driver) > (IQ MAF smoke) > (IQ rpm torque), czy też sugerować się blokiem 003.D (czy wartości MAF spec. i actual powinny być jednakowe).

Czy może jednak wstrzymać się od logowania przepływki do czasu usunięcia podstawowego błędu czyli niedogrzania.
Będe wdzięczy za wszelakie uwagi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 2.5 tdi v6 150KM AFB] - LOGI prośba o analizę
PostNapisane: 25.wrz.2013 10:28:57 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Do oceny stanu LMM potrzebujemy logi dynamiczne - 011,010,008 i 003
Nagrzej auto do logowania tyle ile sie da.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 2.5 tdi v6 150KM AFB] - LOGI prośba o analizę
PostNapisane: 30.wrz.2013 23:34:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2013 11:31:52
Posty: 10
Lokalizacja: Toruń
Auto: Passat 2.5V6 TDI Syncro
No w końcu, z dużym opużnieniem, ale są (niestety firma wyprostowała moje wcześniejsze plany i zamiary).
Logi tak jak wszcześniej pisałem zrobione na LMM własnym, oczyszczonym (v1), oraz na LMM nie znanej jakości, który dostałem od znajomego, również oczyszczony (v2).
Z tego co mi się wydaje logi v1 są takie same jak przed myciem, a ten v2 jakby nieżywy, ale za to dynamika jazdy niby lepsza na jednym i na drugim (lepiej się zbiera). Chyba tego nie kumam :029:. Rozjaśnijcie mi umysł.
003.Dv1
003.Dv2
008.Dv1
008.Dv2
010.Dv1
010.Dv2
011.Dv1
011.Dv2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 2.5 tdi v6 150KM AFB] - LOGI prośba o analizę
PostNapisane: 01.paź.2013 08:59:42 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Oba te przepływomierze są słabe z małą roznicą ten v2.... nadaje się tylko na smietnik.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 2.5 tdi v6 150KM AFB] - LOGI prośba o analizę
PostNapisane: 01.paź.2013 09:16:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2013 11:31:52
Posty: 10
Lokalizacja: Toruń
Auto: Passat 2.5V6 TDI Syncro
Wiec nie pozostało nic innego jak wyskrobać kase na nowy.
PS. Ten v2 tak mniej więcej ze śmietnika został wyciągnięty :D .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 2.5 tdi v6 150KM AFB] - LOGI prośba o analizę
PostNapisane: 06.paź.2013 16:02:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2013 11:31:52
Posty: 10
Lokalizacja: Toruń
Auto: Passat 2.5V6 TDI Syncro
Zabrałem się za wymianę termostatu, jednak napotkałem na problem.
Nie mogę odkręcić visko (sprzęgła wiskotycznego). Z tego co doczytałem w wielu tematach ma lewy gwint, ale mimo użycia kluczy 2x32 i 500g Jasia ono i tak nie chce drgnąć.
W końcu zwątpiłem czy tam aby napewno jest lewy gwint, czy go cały czas dopie.....am.
Czy może ktoś potwierdzić że w AFB 1999 na pewno jest lewy gwint.
PS.Po wstępnych oględzinach czeka mnie wymiana pasków wieloklinowych.

7.10.2013
Witam. Temat visko nie aktualny. Odkręciłem :diabel: (dla potomnych: visko w AFB odkręcamy w lewą strone, czyli zwykły prawy gwint).
Gdy zdjełem osłone mym oczom ukazał się następujący widok :galy: ROLKA NAPINACZA, chyba tak nie powinno być, skąd to się wzieło, od wywalonych rolek. Pasek na koło pasowe właził pod kątem, ale postrzępiony był o dziwo po przeciwnej stronie.
Oprócz pasków klinowych czeka mnie wymiana rolek i napinaczy, czyba jest z nimi źle, sami oceńcie.
ROLKI PASKÓW WIELOKLINOWYCH
Czy ktoś może mi powiedzieć, czy ramie napinacza paska wieloklinowego powinno mieć taki luz na boki (całe ramie się kołysze) jak widać to na filmiku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 2.5 tdi v6 150KM AFB] - LOGI prośba o analizę
PostNapisane: 05.lis.2013 13:43:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2013 11:31:52
Posty: 10
Lokalizacja: Toruń
Auto: Passat 2.5V6 TDI Syncro
Witam po długiej przerwie. W końcu znalazłem czas żeby zrobić i podesłać logi.
W skrócie opisze co zostało zrobione.
-termostat wymieniony, od razu pozytywne odczucia :d (zrobiłem testy "laboratoryjne" i stary termostat otwierał się już przy 65, a nowy przy 88)
-przepływomierz wymieniony (nówka Boscha), niby żwawszy ale.......sam już nie wiem :zly:
-kąt wtrysku ustawiony w 004BS na 2ATDC, aczkolwiek mam wrażenie że nadal coś nie tak w 004 Statycznym
-dodatkowo wymieniłem pięknie poszarpane paski wieloklinowe z kompletem rolek i napinaczy
-wyczyszczone intelkulery i węże
-z chłodnic wydmuchałem z pół kilo owadów
-dolałem olej do skrzyni biegów jedyne 1,8 litra :|
-wymieniony płyn wspomagania i chłodniczy
-na pewno czeka mnie czyszczenie kolektorów dolotowych, z tego co zajrzałem do klapy gaszącej to niezły SYF tam na mnie czeka :zdziw: , niestety nie starczyło czasu
Bardzo proszę o ocenę, wszelkie uwagi mile widziane.

S.000
S.001
S.003
S.004
S.007
S.013
BS.000
BS.003
BS.004
BS.011
D.000
D.001
D.002
D.003
D.004
D.008
D.010
D.011
D.009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 2.5 tdi v6 150KM AFB] - LOGI prośba o analizę
PostNapisane: 05.lis.2013 15:07:24 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Czy za Twojej kadencji ten samochód mial zmieniany rozrząd ?

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 2.5 tdi v6 150KM AFB] - LOGI prośba o analizę
PostNapisane: 05.lis.2013 15:28:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2013 11:31:52
Posty: 10
Lokalizacja: Toruń
Auto: Passat 2.5V6 TDI Syncro
Miał robiony (chyba), zaraz po zakupie u mechaniora jakieś 5 lat temu. Niestety co do owego mechanika straciłem zaufanie. Jakoś nigdy wielkiego babola nie popełnił, ale od jakiegoś czasu przestałem ufać w jego wszechwiedze.
Niestety moja niewiedza w ówczesnych czasach była duża, a więc nawet nie wiem w jakim zakresie rozrząd był robiony, wielokliny i ich rolki raczej nie, o pompie coś sobie przypominam. Niestety rachunków nie posiadam, a więc zakres prac nie do sprawdzenia.
Czyżbyś miał podejrzenia, a może dowody, że jest źle ustawiony.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 2.5 tdi v6 150KM AFB] - LOGI prośba o analizę
PostNapisane: 06.lis.2013 10:19:05 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Tak rozrzad jest ustawiony zle. Widac to w logach.
Zeby naprawic ten stan rzeczy nalezałoby wszystko rozbebeszyc, ustawic od nowa na blokadach i znow skontrolowac statyczny kąt wtrysku.
Oprocz powyzszego... reszta akceptowalna.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 2.5 tdi v6 150KM AFB] - LOGI prośba o analizę
PostNapisane: 06.lis.2013 10:35:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2013 11:31:52
Posty: 10
Lokalizacja: Toruń
Auto: Passat 2.5V6 TDI Syncro
Wielkie dzięki za ocenę. Szkoda że się nie skusiłem od razu na sprawdzenie (ustawienie) rozrządu jak wszystko było na wierzchu. Teraz pewnie chwilka minie aż się za to zabiorę.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 113 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: