.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 09:13:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4 BFB 1.8T 163 KM Silnik nierówno chodzi
PostNapisane: 26.lip.2011 11:10:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2011 11:00:30
Posty: 3
Lokalizacja: Jarosław
Witam,
mam wielki problem z powietrzem w silniku. Wydobywa piski, obroty strasznie wolno spadają, silnik chodzi nierówno, turbina źle ciagnie, swieci kontrolka silnika. Prawdopodobnie silnik zasysa lewe powietrze lub jest gdzieś nieszczelny w układzie napowietrzania. Jak zamknie się jeden wężyk (dolny, prowadzący do kolektora) to silnik zaczyna pracować normalnie i przestaje piszczeć. Uszkodzony jest albo wężyk, albo zaworki, albo membrana, albo coś całkiem innego. Jeśli ktoś może mieć pomysł, proszę koniecznie o informacje. Chcemy rozbierać to wszystko, ale mija się to z celem, skoro nie wiemy co to może być a na rozebranym układzie napowietrzania nie uruchomimy silnika. Ktoś podobno miał pękniętą jakąś membranę przy skrzyni korbowej. Czekam z niecierpliwością na pomysły.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2011 14:37:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2011 11:00:30
Posty: 3
Lokalizacja: Jarosław
Na jakimś innym forum wyczytałem, że podobne objawy ma uszkodzony zawór DV? Lub membrana? JEst to realne wg Was?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2011 08:29:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2011 11:00:30
Posty: 3
Lokalizacja: Jarosław
Wymienilismy odmę (grzybek), teraz zawór DV i nic nie pomogło. Silnik raczej nie ma nieszczelności, ponieważ:
- dawaliśmy ciśnienie do kolektora przy ujściu zawodu DV
- po skasowaniu błędu chodzi idealnie, po dodaniu gazu i kilku sekundach znów pojawia się błąd VAG 17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)P1297 - 001 - Upper Limit Exceeded.
Po odłączeniu czujnika na intercoolerze od doładowania turbiny, silnik zaczyna chodzić normalnie. Po odłączeniu przepływomierza, chodzi troszkę lepiej.

Proszę o pomoc bo nie mamy pojęcia czy kupować kolejny zawór i pchać się niepotrzebnie w koszty.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 BFB 1.8T 163 KM Silnik nierówno chodzi
PostNapisane: 27.wrz.2013 21:55:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 21:32:56
Posty: 1072
Auto: b5fl AVB,c5 AKN
kubibubi napisał(a):
Natomiast dokładnie jak zegniesz wąż od kolektora to zaczyna chodzić równo na wolnych.


Hmm a może nieszczelność w tym wężu? sprawdzałeś go? Nie mam takiej dużej wiedzy, ale na łopatologię na to wygląda...chyba :)

Jak wprowadzam w błąd to cios na klatę przyjmuję :>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 BFB 1.8T 163 KM Silnik nierówno chodzi
PostNapisane: 29.wrz.2013 16:31:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Pewnie uszkodzona odma.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 125 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: