.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 05:34:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 avant'99 TipTronic] potrzebny olej
PostNapisane: 01.paź.2013 14:22:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
Panowie potrzebuję zakupić olej do swej skrzyni , ale nigdzie nie mogę go dostać . Ma ktoś sprawdzony sklep internetowy , tudzież jakiś sklep na Szczecinie , albo w okolicy gdzie mógłbym zakupić olej ATF Esso EGL 71141 75W90 ??


pozdrawiam Łukasz :)

_________________
Audi 80 b3 1.8 było .... pożyczyli , i nie oddali ehhh...
Audi 80 b3 2.0 16v było ... rozwalili , i nie naprawili ... odkupione , i naprawione :D
Audi a6 C5 2.4 v6 Quattro .....jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 avant'99 TipTronic] potrzebny olej
PostNapisane: 01.paź.2013 15:44:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Esso już nie ma :( - teraz to jest Mobil - ale sprzedawany w bańkach 20l.
Możesz w midparts kupić Ravenol - też ma aprobatę ZF (ponoć)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 avant'99 TipTronic] potrzebny olej
PostNapisane: 01.paź.2013 16:51:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
Zagor napisał(a):
Esso już nie ma :( - teraz to jest Mobil - ale sprzedawany w bańkach 20l.
Możesz w midparts kupić Ravenol - też ma aprobatę ZF (ponoć)




Panowie temat rozwiązany, poszperałem po necie i się udało . Tak jak Kolega pisał Mobil produkuje ten olej o tej specyfikacji , jest on w beczkach po 20 ltr. , ale też idzie go kupić na litry -> znalazłem aukcję

http://allegro.pl/mobil-atf-lt-71141-es ... 96675.html

Zakładam że w innych miastach też będzie dostępny , także jakby ktoś potrzebował , nie ma potrzeby kupować całej beczki .

;)

_________________
Audi 80 b3 1.8 było .... pożyczyli , i nie oddali ehhh...
Audi 80 b3 2.0 16v było ... rozwalili , i nie naprawili ... odkupione , i naprawione :D
Audi a6 C5 2.4 v6 Quattro .....jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 avant'99 TipTronic] potrzebny olej
PostNapisane: 01.paź.2013 17:05:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Nie kupuj rozlewanego - znajdź kogoś w okolicy kto ma tipa, i zróbcie ściepę na beczkę, sami sobie rozlejecie - skąd wiesz co Ci przyślą??
A generalnie zastanów się nad zmianą oleju - moja skrzynia właśnie jutro trafia na stół, oczywiście i tak by padła za 10-20k km, ale wymiana mam wrażenie, że przyspieszyła proces :(

EDIT - nie zauważyłem, że to pakowane fabrycznie w 1ltr - to spoko - reszta wypowiedzi bez zmian :)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 avant'99 TipTronic] potrzebny olej
PostNapisane: 01.paź.2013 18:43:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
Zagor napisał(a):
Nie kupuj rozlewanego - znajdź kogoś w okolicy kto ma tipa, i zróbcie ściepę na beczkę, sami sobie rozlejecie - skąd wiesz co Ci przyślą??
A generalnie zastanów się nad zmianą oleju - moja skrzynia właśnie jutro trafia na stół, oczywiście i tak by padła za 10-20k km, ale wymiana mam wrażenie, że przyspieszyła proces :(

EDIT - nie zauważyłem, że to pakowane fabrycznie w 1ltr - to spoko - reszta wypowiedzi bez zmian :)



Ja nie będę zmieniał całego oleju , skrzynia miała już olej wymieniony przed moim zakupem . Muszę go troszkę dolać , bo z tego co wyczytałem , i się wypytałem troszkę go brakuje. Skrzynia chodzi mi elegancko , także jak na razie mam spokój . ;)

_________________
Audi 80 b3 1.8 było .... pożyczyli , i nie oddali ehhh...
Audi 80 b3 2.0 16v było ... rozwalili , i nie naprawili ... odkupione , i naprawione :D
Audi a6 C5 2.4 v6 Quattro .....jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 avant'99 TipTronic] potrzebny olej
PostNapisane: 01.paź.2013 20:19:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
@ Zagor - gdzie robisz remont?
Parysów?
Żurominek?
Proboszczewice?

Bo zakładam, że nie Józefów, Samko, Nadarzyn itp? :)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 avant'99 TipTronic] potrzebny olej
PostNapisane: 01.paź.2013 22:00:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Midparts - odpad w przedbiegach jako krętacz - skoro ktoś kto 15 lat naprawia skrzynie, na podstawie objawów nie wie co się stało - powinien zacząć podawać napoje w barze - ja się doczytałem w ciągu 5min co się mogło stać.
Józefów - byłem u nich, na takiej jakby diagnostyce - komp, błędy, jazda testowa - gośc był w ciężkim szoku, ze ta skrzynia tak działa przy takim przebiegu i nadal do przodu jedzie bez zastrzeżeń :)
Samko - już dawno mają opinię partaczy :(
Żurominek - robił tam znajomy skrzynię w S8 - zadowolony
reszty nie znam :(

W końcu dzięki koledze trafiłem do zaprzyjaźnionego z nim MotoReno (Młociny) - krótka konkretna rozmowa, żadnego zaginania czasoprzestrzeni - wiem co jest uwalone (kosz REW nie trzyma ciśnienia - pęknięty, lub uszkodzone zabezpieczenia trzymające tarcze sprzęgła F) - ale jaki będzie ostateczny zakres nie mam pojęcia - bo chcę to zrobić raz a dobrze i mieć na kolejne 150-200k spokój, więc weryfikacja i zobaczymy.
Konwerter kazałem już zamówić nowy z ZF, olej Mobil'a (normalnie leją Ravenol'a), kosze oba do wymiany (REW bo uszkodzony, FWD bo są teraz dostępne wzmocnione jakieś) tarczki - pozostaje kwestia pompy i płyty elektrozaworów.
Ostatnio robili automat w S600 W221 - skrzynia umarła na ostro :( - zmieliło konwerter - w/g tego co udało się ustalić - podołali zadaniu :)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 avant'99 TipTronic] potrzebny olejto
PostNapisane: 02.paź.2013 07:20:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Słyszałem ostatnio, że zurominek się skończył i wszyscy teraz parysow chwalą . Motoreno nie słyszałem, pozostałe potwierdzam. W midparts gość jest już tak miły przez telefon, że dalej się odechciewa współpracy

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 avant'99 TipTronic] potrzebny olej
PostNapisane: 02.paź.2013 08:07:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
Co do remontów skrzyni tiptronic polecam SSerwis P. Jana Sopy.
http://sserwis.pl/glowna-pl

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 avant'99 TipTronic] potrzebny olej
PostNapisane: 02.paź.2013 08:20:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Tak, słyszałem. Ale my tu rozprawiamy o mazowieckim ;-)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 avant'99 TipTronic] potrzebny olej
PostNapisane: 02.paź.2013 08:26:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
Rozumiem, ale czasem warto jest pokonać trochę km i być zadowolonym, znam ludzi, którzy jeździli do SSerwis pokonując 400-500 km.
ps.Oczywiście jest to moja subiektywna opinia, nikogo nie namawiam. Jeśli chcesz mieć blisko to na pewno znajdziesz kogoś kompetentenego w twojej okolicy. :)

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 avant'99 TipTronic] potrzebny olej
PostNapisane: 02.paź.2013 11:25:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Kompetentna to jest większość warsztatów zajmujących się naprawą skrzyń - bo w tym wielkiej filozofii nie ma :)
Trzeba rozebrać, wymienić co trzeba i złożyć, o ile z pierwszym i ostatnim problemów nie ma - to z tym co wymienią a co zafakturują jest już różnie :( Dlatego poszło tam gdzie są jakieś osobiste kontakty.

Podzielę się po zakończeniu wrażeniami - mam nadzieję tylko pozytywnymi :)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 avant'99 TipTronic] potrzebny olej
PostNapisane: 02.paź.2013 15:07:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Zagor to jest proste, ale jak widać większość sobie z tym nie radzi. Co do jechania daleko to mam niestety źle doświadczenia z naprawami aut na odległość, bez możliwości kontroli.

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 avant'99 TipTronic] potrzebny olej
PostNapisane: 02.paź.2013 16:01:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Nie radzenie sobie wynika po części z tego, że klient chce dobrze i tanio - a tak się nie da :( - ja się naszykowałem na górną granicę - zakładam że wymienić będzie trzeba wszystkie bebechy poza obudową skrzyni - jeśli wyjdzie coś mniej - będę zadowolony a nie rozczarowany.
Druga sprawa - to wiadomo jak jest/bywa/może bywa itd.. :( - zużyte części kontrolne leżą i czekają na to oby objawić się po raz 50 kolejnemu już klientowi - jakoby pochodziły z jego skrzyni :( potem wrzucamy to co było i jakoś jeszcze chwilę da radę popracować, a po 1/2 roku mija gwarancja i mamy z głowy problem ;) - i 5k na czysto.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 avant'99 TipTronic] potrzebny olej
PostNapisane: 02.paź.2013 19:58:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Zagor napisał(a):
Nie radzenie sobie wynika po części z tego, że klient chce dobrze i tanio - a tak się nie da :( -


Chciałbym, żeby to była prawda. Niestety moje doświadczenia wskazuje jednoznacznie, że im drożej tym gorzej :)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 avant'99 TipTronic] potrzebny olej
PostNapisane: 02.paź.2013 20:20:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
jmm napisał(a):
Zagor napisał(a):
Nie radzenie sobie wynika po części z tego, że klient chce dobrze i tanio - a tak się nie da :( -


Chciałbym, żeby to była prawda. Niestety moje doświadczenia wskazuje jednoznacznie, że im drożej tym gorzej :)


Rozwiń się :)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 avant'99 TipTronic] potrzebny olej
PostNapisane: 02.paź.2013 21:47:05 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Ja wtrącę swoje 3 grosze o Midparts.... 2.5 roku temu jak kupiłem S6, dzwoniłem tu i tam by się dowiedzieć o cenę za wymianę oleju, serwis, przegląd skrzyni. Telefon do nich był jednym z pierwszych. Tak wyglądała rozmowa:

Ja: Dzień Dobry chciałbym zapytać o koszt wymiany oleju w skrzyni 4HP24 - Audi S6 C4 4.2 1996...
MP: ok.700zł (wymiana + olej)....yyyy.....ale zaraz....dam szefa do telefonu....
Dobry....jakie to auto ma być?
Ja: Audi S6 4.2 1996
MP: eeee.....taniej jak za 1400zł tego nie zrobię....bo to dłubanina będzie, tam wszystko stare, pordzewiałe, śruby trza bedzie ciąć, pie.... się z tym. 1400zł :!:
Ja: no z takim podejściem to dziękuję do widzenia (a lepiej jednak nie....pomyślałem) :)

Burak i gbur.... Tyle ode mnie na jego temat.

Zadzwoniłem do Parysowa....
-Ile ?
-zależy jaki olej jest wlany, ale nie więcej niż 350-400zł
-ok. to kiedy można przyjechać ?
- wtedy i wtedy.....

Pojechałem, szef się przejechał najpierw autem na moją prośbę. Stwierdził że nie widać objawów agonii ani silnego zużycia - zmieniamy olej. Jak się okazało olej był faktycznie zmieniany co 60tkm (książka), nie było w nim opiłków ani niczego innego niepokojącego. Skrzynia zalana była czerwonym olejem w CH i taki sam mi wymieniono.... Na koniec - ile ?
-aaa niech będzie 250zł :)
W cenie:
-rozbiórka wydechu
-odkręcenie michy
-wymiana filtra
-złożenie wszystkiego i zalanie ich oleju

Po 30tkm operacja powtórzona, auto śmiga, zmienia biegi, nie szarpie, ogólnie gitara :)

Na placu mieli auta różnej maści z całej Polski: Q3, W140 S600, W126 560SEC, A6 C5 Multi, A6 C5 Tip o innych nawet nie wspominam....Profesjonalne podejście do klienta, miła i fachowa obsługa itp. Wiem, że jeśli będę musiał (oby nie :D) to pojadę właśnie tam.

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 avant'99 TipTronic] potrzebny olej
PostNapisane: 07.paź.2013 12:03:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2009 10:04:39
Posty: 139
Lokalizacja: pl-WPR/de-GOA
Auto: Łosiem 4.2V8
Zagor napisał(a):
Midparts - odpad w przedbiegach jako krętacz - skoro ktoś kto 15 lat naprawia skrzynie, na podstawie objawów nie wie co się stało - powinien zacząć podawać napoje w barze - ja się doczytałem w ciągu 5min co się mogło stać.

Ciekawa opinia...... szczególnie po tym co napisałeś kawałek dalej :)

Zagor napisał(a):
Kompetentna to jest większość warsztatów zajmujących się naprawą skrzyń - bo w tym wielkiej filozofii nie ma :)
Trzeba rozebrać, wymienić co trzeba i złożyć...

Czyli filozofii wielkiej nie ma więc czemu nie robić tego samemu.
Ja dłubię w A8/S8 już kilka lat ale alfą i omegą niestety jeszcze nie jestem.... a skrzyń automatycznych się nie dotykam, wolę oddać specjalistom. A odsyłam właśnie do Mid-Parts i z tego co się orientuję jak do tej pory jest 100% zadowolonych kolegów ;)

Zagor napisał(a):
W końcu dzięki koledze trafiłem do zaprzyjaźnionego z nim MotoReno (Młociny) - krótka konkretna rozmowa, żadnego zaginania czasoprzestrzeni - wiem co jest uwalone (kosz REW nie trzyma ciśnienia - pęknięty, lub uszkodzone zabezpieczenia trzymające tarcze sprzęgła F) - ale jaki będzie ostateczny zakres nie mam pojęcia...

Czyli właściwie to samo co u Mirka w Mid-Parts - konkretnie co i jak duży będzie zakres naprawy będzie wiadomo dopiero po zrzuceniu skrzyni i jej rozłożeniu - też mi cuda. Jak znam temat to właściwie prawie zawsze jest tak samo - koszt naprawy od 600 do 6000 :)

Zagor napisał(a):
Nie radzenie sobie wynika po części z tego, że klient chce dobrze i tanio - a tak się nie da :( - ja się naszykowałem na górną granicę - zakładam że wymienić będzie trzeba wszystkie bebechy poza obudową skrzyni - jeśli wyjdzie coś mniej - będę zadowolony a nie rozczarowany.
Druga sprawa - to wiadomo jak jest/bywa/może bywa itd.. :( - zużyte części kontrolne leżą i czekają na to oby objawić się po raz 50 kolejnemu już klientowi - jakoby pochodziły z jego skrzyni :( potem wrzucamy to co było i jakoś jeszcze chwilę da radę popracować, a po 1/2 roku mija gwarancja i mamy z głowy problem ;) - i 5k na czysto.

Noi dlatego jeździmy do sprawdzonych warsztatów.

gitmar napisał(a):
Ja wtrącę swoje 3 grosze o Midparts.... 2.5 roku temu jak kupiłem S6, dzwoniłem tu i tam by się dowiedzieć o cenę za wymianę oleju, serwis, przegląd skrzyni. Telefon do nich był jednym z pierwszych. Tak wyglądała rozmowa:

Ja: Dzień Dobry chciałbym zapytać o koszt wymiany oleju w skrzyni 4HP24 - Audi S6 C4 4.2 1996...
MP: ok.700zł (wymiana + olej)....yyyy.....ale zaraz....dam szefa do telefonu....
Dobry....jakie to auto ma być?
Ja: Audi S6 4.2 1996
MP: eeee.....taniej jak za 1400zł tego nie zrobię....bo to dłubanina będzie, tam wszystko stare, pordzewiałe, śruby trza bedzie ciąć, pie.... się z tym. 1400zł :!:
Ja: no z takim podejściem to dziękuję do widzenia (a lepiej jednak nie....pomyślałem) :)

Burak i gbur.... Tyle ode mnie na jego temat.

Zadzwoniłem do Parysowa....
-Ile ?
-zależy jaki olej jest wlany, ale nie więcej niż 350-400zł
-ok. to kiedy można przyjechać ?
- wtedy i wtedy.....

Pojechałem, szef się przejechał najpierw autem na moją prośbę. Stwierdził że nie widać objawów agonii ani silnego zużycia - zmieniamy olej. Jak się okazało olej był faktycznie zmieniany co 60tkm (książka), nie było w nim opiłków ani niczego innego niepokojącego. Skrzynia zalana była czerwonym olejem w CH i taki sam mi wymieniono.... Na koniec - ile ?
-aaa niech będzie 250zł :)
W cenie:
-rozbiórka wydechu
-odkręcenie michy
-wymiana filtra
-złożenie wszystkiego i zalanie ich oleju

Po 30tkm operacja powtórzona, auto śmiga, zmienia biegi, nie szarpie, ogólnie gitara :)

Na placu mieli auta różnej maści z całej Polski: Q3, W140 S600, W126 560SEC, A6 C5 Multi, A6 C5 Tip o innych nawet nie wspominam....Profesjonalne podejście do klienta, miła i fachowa obsługa itp. Wiem, że jeśli będę musiał (oby nie :D) to pojadę właśnie tam.

Brak mi słów...
- rozbiórka wydechu
- filtr
- uszczelka
- kilka litrów oleju
- robocizna
i to wszystko za 250pln :galy:

Odsyłam to wypowiedzi kolegi zagór: "klient chce dobrze i tanio - a tak się nie da"


Przy tej cenie usługi to ja bym się już na wstępie zastanawiał jaki dokładnie był zakres ich robót:
- litr oleju 35-40pln
- uszczelka - nie wiem ile ale może z 50pln
- filtr - też nie wiem ale pewnie też z 50pln

Do pustej skrzyni wchodzi chyba z 10 litrów oleju (nie wiem, nie znam się, tak gdzieś przeczytałem) więc przy wymianie statycznej wymienili pewnie tylko połowę...
5 litrów to koszt około 200pln + filtr + uszczelka...
+ robocizna...
jak dla mnie w samych częściach i materiałach jest więcej niż 250pln czyli jeżeli całą usługę wykonali tak rzetelnie jak to opisujesz to wychodzi na to, że części i materiały oddali ci za ich cenę zakupu a robotę kilku godzin wykonali zupełnie za darmo i jeszcze "z pocałowaniem w rączkę" :galy:


Nie chcę nikogo bezpodstawnie oczerniać ale na moje oko to skoro olej był dobry to "profesjonalnie" ocenili, że następne 60kkm jeszcze pojeździ (tym bardziej że wcześniej przecież wymieniany był regularnie) więc nic nie wymienili a klient i tak jest zadowolony że było dobrze, miło i tanio :/

_________________

FOSS motorsport
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 avant'99 TipTronic] potrzebny olej
PostNapisane: 07.paź.2013 18:41:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
FOSS napisał(a):
Zagor napisał(a):
Midparts - odpad w przedbiegach jako krętacz - skoro ktoś kto 15 lat naprawia skrzynie, na podstawie objawów nie wie co się stało - powinien zacząć podawać napoje w barze - ja się doczytałem w ciągu 5min co się mogło stać.

Ciekawa opinia...... szczególnie po tym co napisałeś kawałek dalej :)


FOSS, byłem u Pana Mirka dwa razy, raz było OK, za drugim jeż średnio, a ostatnio jak zadzwoniłem - to albo był mocno zarobiony i nie miał czasu rozmawiać, albo był mocno zarobiony w tym innym sensie ;)
Skrzynia rozebrana - puściło zabezpieczenie na koszu REW, przez co piston F nie był w stanie utrzymać odpowiedniego ciśnienia w koszu rewersu, kosze (REW, FWD) całe, tarczki dość mocno zużyte.

FOSS napisał(a):
Zagor napisał(a):
Kompetentna to jest większość warsztatów zajmujących się naprawą skrzyń - bo w tym wielkiej filozofii nie ma :)
Trzeba rozebrać, wymienić co trzeba i złożyć...

Czyli filozofii wielkiej nie ma więc czemu nie robić tego samemu.
Ja dłubię w A8/S8 już kilka lat ale alfą i omegą niestety jeszcze nie jestem.... a skrzyń automatycznych się nie dotykam, wolę oddać specjalistom. A odsyłam właśnie do Mid-Parts i z tego co się orientuję jak do tej pory jest 100% zadowolonych kolegów ;)

Żebyśmy się zrozumieli - nie uważam się za alfę i omegę, nikt nikomu nie broni zaprowadzić auto do warsztatu, jak i zrobić samemu, gdybym miał odpowiednie warunki - czyt. zaplecze, narzędzia itd pewnie bym spróbował ;), są rysunki co i jak ma być poskładane, więc można powoli z instrukcją to rozłożyć i złożyć :) a z zakupem gratów nie ma żadnego problemu, jest f-ma która ma wszystko do ZF od oleju, po najmniejszą sprężynkę, czy śrubkę - ori a nie jakieś tam wynalazki/zamienniki.

FOSS napisał(a):
Zagor napisał(a):
W końcu dzięki koledze trafiłem do zaprzyjaźnionego z nim MotoReno (Młociny) - krótka konkretna rozmowa, żadnego zaginania czasoprzestrzeni - wiem co jest uwalone (kosz REW nie trzyma ciśnienia - pęknięty, lub uszkodzone zabezpieczenia trzymające tarcze sprzęgła F) - ale jaki będzie ostateczny zakres nie mam pojęcia...

Czyli właściwie to samo co u Mirka w Mid-Parts - konkretnie co i jak duży będzie zakres naprawy będzie wiadomo dopiero po zrzuceniu skrzyni i jej rozłożeniu - też mi cuda. Jak znam temat to właściwie prawie zawsze jest tak samo - koszt naprawy od 600 do 6000 :)


Nie, nie to samo - Pan Mirek chciał koniecznie rozebrać skrzynię, żeby powiedzieć co się stało - tu odpowiedź dostałem bez tej operacji, jak i wycenę - to co jest uwalone będzie kosztowało tyle i tyle, co więcej zależy od Pana (mojej) decyzji - czy ma być zrobione tip-top - czy na chwilę.

Z resztą wypowiedzi się mniej więcej zgadzam.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 avant'99 TipTronic] potrzebny olej
PostNapisane: 08.paź.2013 09:42:07 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
FOSS napisał(a):

gitmar napisał(a):
Ja wtrącę swoje 3 grosze o Midparts.... 2.5 roku temu jak kupiłem S6, dzwoniłem tu i tam by się dowiedzieć o cenę za wymianę oleju, serwis, przegląd skrzyni. Telefon do nich był jednym z pierwszych. Tak wyglądała rozmowa:

Ja: Dzień Dobry chciałbym zapytać o koszt wymiany oleju w skrzyni 4HP24 - Audi S6 C4 4.2 1996...
MP: ok.700zł (wymiana + olej)....yyyy.....ale zaraz....dam szefa do telefonu....
Dobry....jakie to auto ma być?
Ja: Audi S6 4.2 1996
MP: eeee.....taniej jak za 1400zł tego nie zrobię....bo to dłubanina będzie, tam wszystko stare, pordzewiałe, śruby trza bedzie ciąć, pie.... się z tym. 1400zł :!:
Ja: no z takim podejściem to dziękuję do widzenia (a lepiej jednak nie....pomyślałem) :)

Burak i gbur.... Tyle ode mnie na jego temat.

Zadzwoniłem do Parysowa....
-Ile ?
-zależy jaki olej jest wlany, ale nie więcej niż 350-400zł
-ok. to kiedy można przyjechać ?
- wtedy i wtedy.....

Pojechałem, szef się przejechał najpierw autem na moją prośbę. Stwierdził że nie widać objawów agonii ani silnego zużycia - zmieniamy olej. Jak się okazało olej był faktycznie zmieniany co 60tkm (książka), nie było w nim opiłków ani niczego innego niepokojącego. Skrzynia zalana była czerwonym olejem w CH i taki sam mi wymieniono.... Na koniec - ile ?
-aaa niech będzie 250zł :)
W cenie:
-rozbiórka wydechu
-odkręcenie michy
-wymiana filtra
-złożenie wszystkiego i zalanie ich oleju

Po 30tkm operacja powtórzona, auto śmiga, zmienia biegi, nie szarpie, ogólnie gitara :)

Na placu mieli auta różnej maści z całej Polski: Q3, W140 S600, W126 560SEC, A6 C5 Multi, A6 C5 Tip o innych nawet nie wspominam....Profesjonalne podejście do klienta, miła i fachowa obsługa itp. Wiem, że jeśli będę musiał (oby nie :D) to pojadę właśnie tam.

Brak mi słów...
- rozbiórka wydechu
- filtr
- uszczelka
- kilka litrów oleju
- robocizna
i to wszystko za 250pln :galy:

Odsyłam to wypowiedzi kolegi zagór: "klient chce dobrze i tanio - a tak się nie da"


Przy tej cenie usługi to ja bym się już na wstępie zastanawiał jaki dokładnie był zakres ich robót:
- litr oleju 35-40pln
- uszczelka - nie wiem ile ale może z 50pln
- filtr - też nie wiem ale pewnie też z 50pln

Do pustej skrzyni wchodzi chyba z 10 litrów oleju (nie wiem, nie znam się, tak gdzieś przeczytałem) więc przy wymianie statycznej wymienili pewnie tylko połowę...
5 litrów to koszt około 200pln + filtr + uszczelka...
+ robocizna...
jak dla mnie w samych częściach i materiałach jest więcej niż 250pln czyli jeżeli całą usługę wykonali tak rzetelnie jak to opisujesz to wychodzi na to, że części i materiały oddali ci za ich cenę zakupu a robotę kilku godzin wykonali zupełnie za darmo i jeszcze "z pocałowaniem w rączkę" :galy:


Nie chcę nikogo bezpodstawnie oczerniać ale na moje oko to skoro olej był dobry to "profesjonalnie" ocenili, że następne 60kkm jeszcze pojeździ (tym bardziej że wcześniej przecież wymieniany był regularnie) więc nic nie wymienili a klient i tak jest zadowolony że było dobrze, miło i tanio :/


Brak słów to ja mogłem powiedzieć po rozmowie z panem mirkiem (celowo napisane małymi literami). Jeśli ktoś nie ma szacunku do klienta już podczas pierwszej rozmowy telefonicznej to dlaczego mam do niego jechać :?: Rozumiem, że najlepiej jak przyjeżdża do niego A6 C6,C7 czy innym D3 bo na nim łatwiej zarobić i rączki się nie ubrudzą przy pracy :/ A jak zadzwoni do niego taki dziad w starym zapewne parchowatym C4 to trzeba gonić by d... nie zawracał i jeszcze splunąć po odłożeniu słuchawki :fuckyou2:
Wyobraź sobie że w Parysowie zrobili mi to od ręki, przyjechałem na umówiony termin, zaczekałem, byłem pod autem razem z mechanikiem. Pokazał mi jak wyglądał stary olej, przy mnie zalewał nowy, zawołał pod auto bym zobaczył jak wygląda skrzynia po zdjęciu michy itd. Chłopaki uwinęli się z tym w około godzinę (może trochę więcej/może mniej - nie pamiętam już). I jakoś żadnej śruby nie urwali, nic nie było zapieczone czy trudne do rozbiórki... Auto jeździ cały czas bezproblemowo.
Litr oleju z bańki po 40zł za litr - chyba żartujesz :?: Przecież wiadomo że mają ceny hurtowe i IMO nie płacą za niego więcej niż 20zł/l. Tak - oleju na wymianę poszło niecałe 5l, była to wymiana statyczna. Nie było potrzeby robić dynamicznej skoro przede mną ktoś w CH robił wymiany regularnie. Co do filtra pewien nie jestem czy siedzi tam wymienny wkład (za który też zapewne jako warsztat płacą mniej) czy metalowa siatka którą się czyści przy okazji wymiany.
Robocizna - to nie Warszafka gdzie za wszystko trzeba łoić klienta 5 razy drożej od naklejenia łatki w oponie/uzupełnienia powietrza w wulkanizacji (jak ktoś sam nie potrafi tego zrobić) zaczynając na wymianie rozrządu/remoncie skrzyni kończąc. Przez niemal 10 lat tam mieszkałem będąc słoikiem i zawsze jeździłem naprawiać/serwisować auto jak najdalej od "stolycy". Jak ze 2 razy byłem zmuszony coś naprawić na miejscu to za każdym razem byłem niezadowolony zarówno z ceny jak i jakości wykonanej usługi.
Jak to fajnie napisał jmm - często im drożej, tym gorzej :)

FOSS -> jeśli więc nie byłeś w Parysowie, to nie oceniaj ich poziomu obsługi i nie snuj teorii spiskowych, że mnie skasowali nic nie robiąc. Wiem, że jeśli ktoś mnie zapyta o warsztat naprawiający i serwisujący AT to polecę w pierwszej kolejności warsztat w Parysowie (nie podaję nazwy ze względu na antykomercyjny charakter tego forum :peace:).

P.S. FOSS o ile pamiętam byłeś/jesteś moderatorem A8-Team. Jak wchodzi się na Wasze forum, na górze strony są reklamy. Jest link do pewnego warsztatu w pomorskiem, który w ramach promocji wymienia olej w skrzyni za 100zł lub GRATIS przy zakupie u nich. Rozumiem, że to też są partacze (bo przecież robią tanio) :?:

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 105 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: