.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 14:34:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL] Quattro, przegląd, opóźnieniomierz
PostNapisane: 16.wrz.2009 18:23:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2008 18:59:07
Posty: 497
Kiedyś był takowy temat, ale widze, ze wywalony...
Jak badacie (a raczej jak badaja) na stacji diagnostycznej, gdy wjeżdżacie na rolki ?
Interesował się ktoś kiedyś opóźnieniomierzem, lub "wolnymi rolkami" ?
Przy zwyklych rolkach ponoć można uszkodzić naped (maks predkosc to bodaj 10km/h).
Czy jest to prawda, czy po prostu posiadacze quattro nie przejmuja sie tym.
Jest troche o tym na:
http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/vie ... 99&start=0
http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/vie ... 63&start=0

Więc na przegladzie pytać, czy stacja ma wolne roli, kazać badać opóźnieniomierzem, czy nie przejmować sie tym i wjeżdzac jak normalnych autem z napedem TYLKO na tył, czy przód ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2009 19:50:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Ja zawsze od razu krzyczę, ze mam quattro.
W zasadzie krzyczałem na początku, bo znalazłem stacje w której siedział kumaty diagnosta i tylko tam robię przeglądy nie tylko rejestracyjne.
Hamulce bada mi na rolkach zwykłych ale jedno koło po drugim, czyli każde koło z osobna.
Bawiłem się też z nim opóźnieniomierzem ale mieliśmy problem z podłączeniem drukarki. Robiłem to bardziej dla siebie, bo na rolkach jest szybciej i dokładniej.
Generalnie żeby sprawdzić heble w quattro z Torsenem, z haldexem również, trzeba użyć opóźnieniomierza, dodatkowych rolek. Tylko otwarty mechanizm można sprawdzać na zwykłych rolkach.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2009 20:08:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2008 18:59:07
Posty: 497
zserty napisał(a):
Hamulce bada mi na rolkach zwykłych ale jedno koło po drugim, czyli każde koło z osobna..

Czyli reszta kół jest blokowana na rolkach ? Ale czy to tym bardziej nie przeszkadza ?
Zasade wolnych rolek, czy rolek, które kreca sie w druga strone rozumiem, ale co z w/w ? Jak to działa rozumiem, ale czy nie szkodzi ?
Co do opóźnieniomierza - mało kto to ma (nie mowiac juz o umiejetnym uzyciu), lub brakuje im placu na próbę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2009 21:10:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Coś mi świta, że akurat torsena audi można testować normalnie na rolkach... Za to z subaru już trzeba poszukać stacji z wolnymi rolkami. Mam nadzieję, że ktoś potwierdzi, bo wkrótce przegląd.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2009 21:37:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
Można normalnie na rolkach (moja B5-tka była już kilka razy i ciągle jeździ ;)), bez udziwnień (mimo tego nic se uciąc nie dam, że pozostaje to absolutnie bez żadnego wpływu na napęd).

Tutaj test, ale jakby w drugie stronę: http://www.youtube.com/watch?v=Oo9GV4mSnRQ


Pozdro

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2009 05:54:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Znalazłem coś takiego:

Cytuj:
W czasie hamowania natomiast co ma szczególne znaczenie w pojazdach wyposażonych w układy ABS oraz ESP wspomniane wcześniej siły tarcia przez zastosowanie kół koronowych z zębami pochylonymi w tym samym kierunku wywoływane są po przeciwnej stronie obudowy. Korzystając z tej właściwości stosując różne rodzaje podkładek ciernych po obu stronach obudowy spowodować można, że współczynnik TBR będzie odpowiednio inny przy przyśpieszaniu i przy hamowaniu. Umożliwiając tym samym pracę wspomnianych układów ABS i ESP, w których to współczynnik blokowania mechanizmu różnicowego powinien być jak najmniejszy.


Potwierdzałoby to, że można wjeżdżać na rolki (prawie) bezstresowo, zwłaszcza że prędkości obrotowe są znikome.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2009 07:41:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
staniek napisał(a):
Można normalnie na rolkach (moja B5-tka była już kilka razy i ciągle jeździ ;)), bez udziwnień (mimo tego nic se uciąc nie dam, że pozostaje to absolutnie bez żadnego wpływu na napęd).

Tutaj test, ale jakby w drugie stronę: http://www.youtube.com/watch?v=Oo9GV4mSnRQ



Pozdro

Potwierdzam. Sprawdzane wielokrotnie przez 3,5 roku ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2009 08:26:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Cytuj:
Czyli reszta kół jest blokowana na rolkach ?

Nie. Jedno koło jest napędzane a drugie stoi na drugiej rolce.
Osiowe mechanizmy masz otwarte.
Międzyosiowy jest samoblokujący się (Torsen) i w przypadku napędzania całej osi gdy druga stoi w miejscu występują naprężenia.
Przy małych prędkościach to pewnie Torsen nie zdąży się przyblokować, nie wiem.
U mnie też na początku gość zrobił standardowy test hamulców i auto żyje i ma się świetnie.
Spróbujcie kiedyś podjechać na stacje i zagadać z diagnostą na temat 4x4.
Co do opóźnieniomierza to masz rację. Nikt już tego nie używa i chociaż diagności muszą wiedzieć jak się nim obsługiwać to i tak zlewają temat i ta wiedza im wyparowuje - nie wszystkim oczywiście.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2009 11:00:25 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8327
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Mojego parę razy już sprawdzali na rolkach - nic mu nie jest :P

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2009 12:24:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2008 18:59:07
Posty: 497
Nie chodzi o to, że nic mu nie jest (niektórzy i automaty normalnie holują i też nic im nie jest), ale o to, czy ma to jakikolwiek, zły wpływ na torsena


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2009 14:22:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
Gdyby badanie na rolkach miało miec zły wpływ na torsena i układ przeniesienia napędu, to myślę, że Audi zamieściło by info na ten temat np. w instrukcji obsługi (wielką pogrubioną czcionką, na oczojebnym tle, opatrzone sporym napisem "Achtung" ;))

Znając życie "jakikolwiek zły wpływ" to pewnie ma, ale nawet po wielokrotnym badaniu na rolkach, ciągle "nic mu nie jest".

Ja osobiście wolę przeżyc moje quattro i jego torsena, niż martwic się o to jak sprawic aby ono przeżyło mnie :d

Pozdro

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Quattro, przegląd, opóźnieniomierz
PostNapisane: 20.gru.2013 22:10:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
Odgrzewam kotleta :peace:

Czy auto z napędem na 4 łapy, np. Quattro, może przechodzić przegląd na stacji diagnostycznej, która posiada rolki tylko dla ośki?
Chodzi mi o sprawdzenie hamulców podczas badania technicznego. Wiadomo, że torsen dostaje po d..ie, gdy np. przednia oś jest napędzana a tylna stoi...
Od niedawna mam z powrotem Quattro i pierwszy przegląd robiłem na normalnej stacji, ale wywiązała się dyskusja w moim gronie i przyznam, że do tej pory nie przykładałem do tego większej wagi.
Wiadomo, że długotrwałe działanie w ten sposób zniszczy torsen, ale czy badanie techniczne raz w roku może doprowadzić po załóżmy paru latach do uszkodzenia :?:
Z Waszych wypowiedzi wynika, że nie, ale minęły 4 lata od ostatniego wpisu, więc komuś może coś :D

Pozdrawiam.

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Quattro, przegląd, opóźnieniomierz
PostNapisane: 21.gru.2013 01:07:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
jeśli będziesz mierzył każde koło z osobna, to nic się nie stanie.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Quattro, przegląd, opóźnieniomierz
PostNapisane: 21.gru.2013 06:12:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Ja gdzieś słyszałem / czytałem, że torsen do 10km/h ma gdzieś co się dzieje z jedną osią gdy druga jest w ruchu.
Przeglądy robię normalnie czyli jedna rolka i żadnych wspomagaczy.
Jak będziesz robił każde koło z osobna to Torsen nawet nie zauważy, że zrobiłeś przegląd.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Quattro, przegląd, opóźnieniomierz
PostNapisane: 22.gru.2013 15:48:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
Dzięki za odpowiedzi Panowie :)

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 101 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: