.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 12:39:03

Strefa czasowa: UTC + 1

Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 1.9 TDi [AFF] ] Co zrobić żeby miał te 90 KM
PostNapisane: 03.sty.2014 19:15:24 
Użytkownik

Witam !!

Posiadam Audi a4 b5 z 98r z silnikiem AFF (55 kW) 75 KM.
Czytałem tu na forum i na kilku innych forach że jest to zwykła jednostka 1.9 TDi 1Z czyli 90 KM tylko przyblokowane.

I moje pytanie jest następujące : Czy da się coś zrobić aby dodać mu troche tych koni?
Czy samemu da się jakoś zmienić mape od silkika AFN?

Jestem z zawodu mechanikiem po szkole... mam papiery ale to tylko papier.. Jak wiadomo nasze szkolnictwo nie obejmuje takiego typu napraw wymian czy innych podobnych do tego problemów..

Wiec prosze was o pomoc:)

Tytuł: [A4 B5 1.9 TDi [AFF] ] Co zrobić żeby miał te 90 KM
PostNapisane: 03.sty.2014 22:43:48 
Użytkownik

Auto: Renata
AFF to wykastrowana programowo blizniacza jednostka AHU i 1Z ktore maja seryjnie 90 PS .

Generalnie masz dwie opcje jesli chodzi o odczuwalny przyrost i rozsadnie wydane pieniadze .

1. Kupno sterownika 16 bit od audi a4 ale z silnikiem AHU ( w seri ma 90 PS) , podlaczenie , zaadaptowanie immo i cieszenie sie wzrostem mocy do az 90 PS .

2. Zrobienie programu (chiptuning) na sterowniku ktory masz teraz w aucie .

Ponizej przykladowy przyrost :

http://edc-tuning.pl/index.php?option=c ... Itemid=105

Jak chcesz miec z tego silnika AFN'a to musisz przerobic instacje turbo na podcisnieniowa , zmienic turbosprezarke na VNT , wtryski od AFN i pompe wtryskowa od AFN (twoja jest slabsza) oraz zmienic program w sterowniku to obslugujacy .

Sama zmiana programu na ten z AFN nie jest mozliwa ze wzgledu na wyzej opisane roznice .

Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDi [AFF] ] Co zrobić żeby miał te 90 KM
PostNapisane: 03.sty.2014 23:19:23 
Użytkownik