Witam Audi Klub Polska,
Mam Audi A3 1.9 TDi ASZ 130KM, przebieg wg licznika 240tyś.
Trapi mnie kilka problemów w tym modelu i chciałbym zaczerpnąć informacji od osób, które może znają odpowiedź na jej dolegliwości. Okoliczni mechanicy jakby nie mieli dostatniej wiedzy i proponują wymianę różnych części... ale to nie o to tutaj chodzi.
1. Pierwszy i największy problem dotyczy układu chłodzenia. Wymieniałem pompę paliwa i vacu (wyciek paliwa i ruchomy króciec vacu), bezmyślnie zdemontowałem przewody od nagrzewnicy... po wymianie, wymieniłem płyn na nowy (koncentrat G12) i od tego momentu mam problemy z ogrzewaniem i chłodzeniem silnika. Prawdopodobnie jest zapowietrzony układ, czytałem na forum i wszyscy piszą, że 1.9 sam się odpowietrzy ... Objawy są takie, iż jak przeciągnę go pod 3500 obr/min na piecu mam 100 stopni C. Po 1min jest już 90, ogrzewanie włączone na max a leci zimne powietrze. Na postoju, bieg jałowy leci zimne, dodam gazu 2000obr/min leci już ciepłe, a czasami jest odwrotnie na niskich obrotach leci ciepłe a na wysokich zimne...
2. Kolejny problem to wyskakuje mi błąd o przeładowaniu turbo. Auto ma wgraną jakąś mapę, ma ok. 400Nm ile KM to nie wiem, zbiera się ładnie od 1700obr/min ale nie przekroczę 180Km/h bo wskakuje błąd i brak mocy.
Nie wiem czy to ma coś wspólnego ale jeśli podpompuje pedał hamulca i mając go wciśnięty cały czas, dodaje gazu i nie wkręca się na obroty - max 1200obr/min zwolnię pedał hamulca i się wkręca.
3. Mam zamontowany separator oleju do domy, turbina sucha, intercooler, przewody i EGR też suchy. Czy przez separator oleju może zbierać się biały nalot pod korkiem wlewu oleju ? I czy odma mocno powinna dmuchać ?
4. Ostatni problem to poranny rozruch. Po odpaleniu obroty są stabilne przez 2s. po tym czasie faluje na obrotach od 900 do 1100. Jeśli temperatura otoczenia jest w plusie np. 10 stopni jest to mało zauważalne, natomiast przy temperaturze minusowej nie da się tego nie zauważyć.
Dodam, że przy odpaleniu puści dymek koloru jasnego i ma bardzo dziwny zapach, nie podchodzi to pod olej.
Olej jest stabilny, płyn chłodniczy również stabilny (mimo, że układ jest chyba zapowietrzony)
Prośba do forumowiczów o jakieś rady. Jestem otwarty na logi itp.
Pozdrawiam Michał
|