.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 18:26:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A3 1.9 TDI ASZ - problemy
PostNapisane: 19.lut.2014 21:53:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2011 23:11:28
Posty: 42
Lokalizacja: Poznań
Auto: Audi A4 B6 AWX
Witam Audi Klub Polska,

Mam Audi A3 1.9 TDi ASZ 130KM, przebieg wg licznika 240tyś.

Trapi mnie kilka problemów w tym modelu i chciałbym zaczerpnąć informacji od osób, które może znają odpowiedź na jej dolegliwości.
Okoliczni mechanicy jakby nie mieli dostatniej wiedzy i proponują wymianę różnych części... ale to nie o to tutaj chodzi.

1. Pierwszy i największy problem dotyczy układu chłodzenia.
Wymieniałem pompę paliwa i vacu (wyciek paliwa i ruchomy króciec vacu), bezmyślnie zdemontowałem przewody od nagrzewnicy...
po wymianie, wymieniłem płyn na nowy (koncentrat G12) i od tego momentu mam problemy z ogrzewaniem i chłodzeniem silnika.
Prawdopodobnie jest zapowietrzony układ, czytałem na forum i wszyscy piszą, że 1.9 sam się odpowietrzy ...
Objawy są takie, iż jak przeciągnę go pod 3500 obr/min na piecu mam 100 stopni C.
Po 1min jest już 90, ogrzewanie włączone na max a leci zimne powietrze.
Na postoju, bieg jałowy leci zimne, dodam gazu 2000obr/min leci już ciepłe, a czasami jest odwrotnie na niskich obrotach leci ciepłe a na wysokich zimne...

2. Kolejny problem to wyskakuje mi błąd o przeładowaniu turbo.
Auto ma wgraną jakąś mapę, ma ok. 400Nm ile KM to nie wiem, zbiera się ładnie od 1700obr/min
ale nie przekroczę 180Km/h bo wskakuje błąd i brak mocy.

Nie wiem czy to ma coś wspólnego ale jeśli podpompuje pedał hamulca i mając go wciśnięty cały czas, dodaje gazu i nie wkręca się na obroty - max 1200obr/min
zwolnię pedał hamulca i się wkręca.

3. Mam zamontowany separator oleju do domy, turbina sucha, intercooler, przewody i EGR też suchy.
Czy przez separator oleju może zbierać się biały nalot pod korkiem wlewu oleju ?
I czy odma mocno powinna dmuchać ?

4. Ostatni problem to poranny rozruch.
Po odpaleniu obroty są stabilne przez 2s. po tym czasie faluje na obrotach od 900 do 1100.
Jeśli temperatura otoczenia jest w plusie np. 10 stopni jest to mało zauważalne,
natomiast przy temperaturze minusowej nie da się tego nie zauważyć.

Dodam, że przy odpaleniu puści dymek koloru jasnego i ma bardzo dziwny zapach, nie podchodzi to pod olej.

Olej jest stabilny, płyn chłodniczy również stabilny (mimo, że układ jest chyba zapowietrzony)



Prośba do forumowiczów o jakieś rady.
Jestem otwarty na logi itp.

Pozdrawiam
Michał


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 91 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: