.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 21:05:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [TDI+pompa VE] wyciek z pompy: fotostory "wymiana uszczelki"
PostNapisane: 22.kwi.2014 17:04:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Heloł :607:
Ponieważ musiałem powalczyć z wyciekiem paliwa z pompy wtryskowej w AELu, postanowiłem uwiecznić wszystko na zdjęciach dla potomności. Wymiana uszczelki (10 zł na Allegro) nie jest trudna i zajmuje 10-15 minut.
Przed dobraniem się do pompy warto prawymi kołami wjechać na jakieś kliny. Wówczas auto przechyli się lekko na stronę kierowcy i z pompy wypłynie mniej paliwa, szybciej się też odpowietrzy po złożeniu.
Wyciek może nastąpić w dwóch podstawowych miescach:
- spod pokrywy nastawnika dawki
- spod samego nastawnika (moja opcja)
Na zdjęciu poniżej strzałka górna pokazuje miejsce wycieku w pierwszej opcji, dolna strzałka w opcji drugiej.
Obrazek

Nastawnik do korpusu pompy przykręcony jest czterema śrubami. W AELu trzy z nich to torxy, czwarta ma dość specyficzny łeb i wymaga specjalnego klucza z Allego (około 35 zł).
Poniższe zdjęcie pokazuje w kolorze czerwonym śruby mocujące nastawnik do korpusu pompy. W dolną lewą śrubę włożony jest już wspomniany klucz. Przy okazji – wymiana górnej uszczelki (wyciek spod pokrywy) wymaga odkręcenia śrub wskazanych zielonymi strzałkami. Lewą-dolną śrubę odkręcamy w obu przypadkach.
Obrazek

A tu jeszcze ta nietypowa śruba i klucz do niej
Obrazek

Przed wykręceniem śrub, należy zaznaczyć położenie nastawnika względem korpusu pompy, robiąc pionową rysę przez nastawnik i korpus. Pomoże to podczas składania ustawić nastawnik DOKŁADNIE w tym samym miejscu jak przed naprawą.
Po wykręceniu śrub, nastawnik należy podnieść IDEALNIE DOKŁADNIE PIONOWO DO GÓRY. Chodzi o to, by nie poruszyć pierścienia poruszające się wewnątrz pompy po tłokorozdzielaczu (szczegóły poniżej)
Tu na zdjęciu widok nastawnika od dołu czerwona strzałka wskazuje „winowajcę” czyli uszczelkę do wymiany. Zielona strzałka wskazuje półkolisty kołek umieszczony mimośrodkowo na osi nastawnika. Obrót osi nastawnika powoduje ruch kołka i przesuwanie pierścienia po tłokorozdzielaczu. To z kolei decyduje o wielkości dawki
Obrazek

A tu wnętrze pompy. W otworze, zalany paliwem, widoczny jest pierścień z zagłębieniem w nim. Podczas montażu nastawnika, w to zagłębienie MUSI trafić półkolisty kołek z osi nastawnika.
Obrazek

Sama wymiana uszczelki nie wymaga komentarza – wyjmujemy starą i na jej miejsce układamy nową.
Najbardziej stresujące jest ponowne nałożenie nastawnika na korpus pomy. „Oczami wyobraźni” musimy celować kołkiem w otwór w pierścieniu. Jeśli bez oporu nastawnik da się docisnąć do korpusu pompy to znaczy, że udało się nam włożyć :582: i możemy odetchnąć, jak to zawsze po skutecznym włożeniu :D Jeśli nastawnik daje wyraźny opór kilka mm przed pompą – kołek opiera się na pierścieniu i nie trafiliśmy w odpowiedni otwór. Celowanie trzeba powtórzyć.
Gdy nastawnik jest na swoim miejscu przykręcamy go lekko, po czym ustawiamy jego położenie na wcześniej wykonaną rysę.
Następnie dokręcamy nastawnik do korpusu pompy, odpalamy auto i kontrolujemy, czy pompa jest sucha. Jeśli tak – pozostaje założyć osłonę na silnik i macha w dół.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TDI+pompa VE] wyciek z pompy: fotostory "wymiana uszcze
PostNapisane: 23.kwi.2014 10:31:16 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Po takiej robocie dobrze jest skontrolować dawke paliwa biegu jalowego.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 88 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: