Dziś przeprowadziliśmy jeszcze jeden test.Pierwszy test miał miejsce po zagrzaniu silnika do ok 90 stopni.Otworzył się duży obieg cieczy.Na wolnych obrotach 1bar a przy 2 tys obrotów 2,1bara czyli wszytko ok.Ale wartości te zmieniły się gdy nagrzaliśmy silnik bardzo mocno.Na wskaźniku temperatury ok 100 stopni.Włączyły się wiatraki chyba 3 razy i przeprowadziliśmy test.
Na wolnych obrotach nie spada poniżej 0,95bar
Przy 2 tys obrotów na początku jest 2,2 bara po czym po kilku sekundach spada do 1,7 bara.
Przy 3 tys obrotów jest ok 2,5 bara
Przy max obrotach jest 5 barów.
Co ciekawe i widać to na filmiku przy drugim podejściu przy 2 tys obrotów już nie spada do 1,6 tylko trzyma 1,9bara
Tak jak mówię test przeprowadzony przy bardzo rozgrzanym silniku gdzie olej też pewnie będzie miał ok 100 stopni.
I teraz się zastanawiamy czy takie wartości są ok.W książce typu sam naprawiam pisze że rozgrzać samochód do 90 stopni by olej miał 70 stopni i przeprowadzić test.W tych warunkach ciśnienie jest ok dopiero po mocnym zagrzaniu silnika wartości spadają.Pompa raczej dobrze podaje olej gdyż ciśnienie przy max obrotach jest 5 bar a jak by pompa siedziała to by takie ciśnienie raczej się nie wytworzyło.Co o tym myślicie?
Tutaj filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=rdqtv83 ... e=youtu.be