.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lut.2025 00:39:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL] dywagacje - jaki olej
PostNapisane: 14.cze.2014 14:05:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2014 13:09:04
Posty: 81
wiesz różnica mobil czy castrol czy np motul jest taka,mobil jest najbardziej jakościowym olejem ponieważ silnik pozostawia w czystości dowody? pracuje na warsztacie samochodowym wiem jak wygląda silnik po castrolu,elfie a po mobilu :D ważny jest ten detal czy olej był przeznaczony do samochodów z turbosprężarką,jeżeli nie wymień go.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 c5 2.7bt ARE bialy dym przy niskich obrotach
PostNapisane: 14.cze.2014 14:58:01 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
No jak wygląda ? opisz mi... albo daj fotki... niech zobacze tą roznice i mnie powali.
Teraz praktycznie wszystkie oleje nadają sie do turbodoładowanych motorów.

PS
Mielismy tu juz wyznawce Castrola.... czyżbys byl wyznawcą Mobila.. ?
A co bedzie jak Liqui Moly da najlepszą marże :)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 c5 2.7bt ARE bialy dym przy niskich obrotach
PostNapisane: 14.cze.2014 17:48:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2014 13:09:04
Posty: 81
[quote="przemik"]No jak wygląda ? opisz mi... albo daj fotki... niech zobacze tą roznice i mnie powali.
Teraz praktycznie wszystkie oleje nadają sie do turbodoładowanych motorów.

Różnica jest taka że nie padnie ci turbina jak koledze,turbina potrzebuje wyższych temperatur,poczytaj trochę o tym bądź podjedź to warsztatu samochodowego i tam ci wytłumaczą.PS miłej lektury.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 c5 2.7bt ARE bialy dym przy niskich obrotach
PostNapisane: 14.cze.2014 21:39:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Turbina potrzebuje wyższych, czy niższych temperatur?
Wysoką temperaturę dostaje na dzień dobry od spalin ... Jeśli już, potrzebny olej, który znosi,a raczej zachowuje wszystkie właściwości w wysokich temperaturach.

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 c5 2.7bt ARE bialy dym przy niskich obrotach
PostNapisane: 14.cze.2014 22:04:37 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Wyzszych temperatur czego ?
Szkoda mi paliwa zeby jechac w takiej sprawie do warsztatu.
Wyjasnij mi... a i inni skorzystają

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 c5 2.7bt ARE bialy dym przy niskich obrotach
PostNapisane: 14.cze.2014 22:30:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
eSej jak prawisz takie cuda i zachwalasz Mobila, to ja nie chciał bym trafić do Twojego warsztatu :/

PS: Mobil, Castrol i te inne cuda reklamowane w telewizji to najgorszy śmieć, rozlewany w Polsce.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 c5 2.7bt ARE bialy dym przy niskich obrotach
PostNapisane: 15.cze.2014 08:13:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
HEHE. Walęda, czy jak mu to było, w owczej skórze :D

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 c5 2.7bt ARE bialy dym przy niskich obrotach
PostNapisane: 15.cze.2014 10:27:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2014 13:09:04
Posty: 81
przemik napisał(a):
No jak wygląda ? opisz mi... albo daj fotki... niech zobacze tą roznice i mnie powali.
Teraz praktycznie wszystkie oleje nadają sie do turbodoładowanych motorów.

PS
Mielismy tu juz wyznawce Castrola.... czyżbys byl wyznawcą Mobila.. ?
A co bedzie jak Liqui Moly da najlepszą marże :)


Różnica jest w temperaturze kolego,poczytaj trochę zanim się wypowiesz,albo pojedź do mechanika i tam się go spytaj,nie chce cytować ci tu lektur i innych pierdół,tak jestem wyznawcą mobila i co ci do tego ? wiem jak ten olej działa i jakie są pozytywy z jego użytkowania


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 c5 2.7bt ARE bialy dym przy niskich obrotach
PostNapisane: 15.cze.2014 10:37:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10350
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Skończ pierdzielić głupoty , jesteś 5 dni na forum i kasztanisz głupoty w każdym temacie, i snujesz teorie niemal jak Maciarewicz. Czyli ja używam złego oleju, bo np do Nissana leje Shella identycznego jak zaleca producent, a do BMW Castrola , o tej samej klasyfikacji co nakazuje instrukcja? Temperaturę to chyba Ty masz za wysoką.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 c5 2.7bt ARE bialy dym przy niskich obrotach
PostNapisane: 15.cze.2014 11:44:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 21:32:56
Posty: 1072
Auto: b5fl AVB,c5 AKN
Tak samo ja polecę mobila którego leję do paska. Każdy d*pe ma inną tak samo jak i opinie o danym oleju :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 c5 2.7bt ARE bialy dym przy niskich obrotach
PostNapisane: 15.cze.2014 11:53:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10350
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Do takiej zabytkowej motoryzacji wystarczy Lotos półsyntetyczny, i tak silnik przejeździ nadwozie. Ale do nowszych aut/silników leje się olej tej klasy i marki , którą zaleca producent i zmienia zgodnie z jego zaleceniami wszystko.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 c5 2.7bt ARE bialy dym przy niskich obrotach
PostNapisane: 15.cze.2014 13:39:17 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Znow mnie wysylasz do jakiegos mechanika.
Daj linka albo napisz merytorycznie zeby nas uświadomić o wyzszosci tego oleju nad innymi. Chętnie poczytam.
No i co z tą temperaturą w końcu ????
Bo chyba nie chcesz nam powiedzieć, że uległeś marketingowej papce producenta. ;)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 c5 2.7bt ARE bialy dym przy niskich obrotach
PostNapisane: 15.cze.2014 18:17:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2014 13:09:04
Posty: 81
2rafal7 napisał(a):
eSej jak prawisz takie cuda i zachwalasz Mobila, to ja nie chciał bym trafić do Twojego warsztatu :/

PS: Mobil, Castrol i te inne cuda reklamowane w telewizji to najgorszy śmieć, rozlewany w Polsce.


To jaki olej polecasz ? ja leje originalnego mobila w 5l bańce a nie w 4L może powiesz mi że lejesz Orlen oil ?
Sprawdź różnice między mobilem a innymi olejami a potem się wpowiadaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 c5 2.7bt ARE bialy dym przy niskich obrotach
PostNapisane: 15.cze.2014 18:22:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2014 13:09:04
Posty: 81
przemik napisał(a):
Znow mnie wysylasz do jakiegos mechanika.
Daj linka albo napisz merytorycznie zeby nas uświadomić o wyzszosci tego oleju nad innymi. Chętnie poczytam.
No i co z tą temperaturą w końcu ????
Bo chyba nie chcesz nam powiedzieć, że uległeś marketingowej papce producenta. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 c5 2.7bt ARE bialy dym przy niskich obrotach
PostNapisane: 15.cze.2014 18:26:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2014 13:09:04
Posty: 81
W silniku z turbodoładowaniem (zwłaszcza benzynowym) olej przede
wszystkim należy często wymieniać (marka i rodzaj oleju ma tu
znaczenie drugorzędne), ponieważ w takim silniku podlega on
przyspieszonemu starzeniu (bo smaruje nie tylko silnik ale i
pracującą w ogromnych temperaturach turbinę).
Lepiej wymieniać tani olej co 10 tys. km, niż najlepszy co 20 tys.
km.
TURBO ma wyższe temepratury dlatego powinno się lać 10w40 diesel !


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 c5 2.7bt ARE bialy dym przy niskich obrotach
PostNapisane: 15.cze.2014 18:53:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Wszystkie testy nie komercyjne wykazują, że Mobil, Castrol i inne tym podobne to śmiecie, w dodatku jak wyżej wspomniałem rozlewane w rafinerii Gdańskiej...więc Polska łapa już w tym mieszała. Ja zawsze zmieniam olej co 10tkm, nie zależnie czy to turbo czy nie, leje tylko pełny syntetyk. Różnica polega na tym, że olej typu Mobil/Castrol po 10tkm jest czarny jak smoła, natomiast inne dobre marki typu Millers, Liqui Moly, Valvoline są czyściutkie i złociutkie, a praca silnika między nimi, a tymi komercyjnymi wynalazkami to niebo a ziemia. Mam mase znajomych co narzekali na podbieranie oleju, grzechotanie szklanek po rozruchu zimnego motoru, wszystko jeździło na ww. wynalazkach (Mobil, Castrol), oczywiście zazwyczaj 10w40 - bo tak mechanik powiedział. Po zastosowaniu oleju zalecanego przez producenta (full syntetyk), marek, które wyżej podałem, wszystkie te problemy zniknęły raz na zawsze, a właściciele byli mega zadowoleni.

Teraz nie ma znaczenia czy olej ma napis DIESEL czy nie, wszystkie są przystosowane do pracy z silnikami turbodoładowanymi, po za tym lanie 10w40 do silnika z suszarką to kiepski pomysł, więc Twoja wiedza na ten temat jest raczej znikoma. Teraz większość "majstrów" jak się do nich pojedzie i zapyta jaki olej nalać to odpowie: "Panie lej Pan 10w40, w końcu ma na blacie już 200tkm", choooj, że producent zaleca 5w30...ja w swoim e39 528 mam prawie 500tkm nalatane i śmigam na 5w40, według toku myślenia współczesnych majstrów powinienem lać juz Lubro...

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 c5 2.7bt ARE bialy dym przy niskich obrotach
PostNapisane: 15.cze.2014 18:55:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 21:32:56
Posty: 1072
Auto: b5fl AVB,c5 AKN
2rafal7 napisał(a):
Różnica polega na tym, że olej typu Mobil/Castrol po 10tkm jest czarny jak smoła, natomiast inne dobre marki typu Millers, Liqui Moly, Valvoline są czyściutkie i złociutkie, a praca silnika między nimi, a tymi komercyjnymi wynalazkami to niebo a ziemia.


Aż zrobię zdjęcie przy wymianie (obym nie zapomniał) :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 c5 2.7bt ARE bialy dym przy niskich obrotach
PostNapisane: 15.cze.2014 20:57:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2014 13:09:04
Posty: 81
2rafal7 napisał(a):
Teraz nie ma znaczenia czy olej ma napis DIESEL czy nie, wszystkie są przystosowane do pracy z silnikami turbodoładowanymi.

To ja ci wypiszę parę przykładów olejów+opis i powiedź czy nadają się do silnika turbodoładowanego*
ELF EVOLUTION SXR 5W-30
Sprawdź cenę tu!

ELF EVOLUTION SXR 5W-30
Olej Syntetyczny
Objętość: 5 l
Lepkość: 5W-30
Zastosowanie: w pełni syntetyczny zalecany jest do stosowania w silnikach benzynowych i wysokoprężnych najnowszej generacji.(TU NIE MA WZMIANKI O TURBODOŁADOWANIU!!!!)
SHELL HELIX ULTRA 5W-40
Sprawdź cenę tu!
SHELL HELIX ULTRA 5W-40
Olej Syntetyczny
Objętość: 5 l
Lepkość: 5W-40
Zastosowanie: nowoczesny olej silnikowy wyprodukowany we współpracy z Ferrari nadający się do wszystkich stylów jazdy i typów silników (Diesla, benzynowych, także z turbodoładowaniem, LPG).
CASTROL EDGE 5W-30
Sprawdź cenę tu!
CASTROL EDGE 5W-30
Olej Syntetyczny
Objętość: 4 l oraz 5 l
Lepkość: 5W-30
Zastosowanie: syntetyczny olej do nowoczesnych silników diesla i benzynowych, wyposażanych we wtrysk bezpośredni, zawory recyrkulacji spalin (EGR), filtry cząstek stałych (DPF / FAP) oraz turbodoładowanie.
ORLEN PLATINUM CLASSIC 10W-40
Sprawdź cenę tu!

ORLEN PLATINUM CLASSIC 10W40
Olej Półsyntetyczny
Objętość: 4,5 l
Lepkość: 10W-40
Zastosowanie: półsyntetyczny olej przeznaczony do wszystkich typów silników zasilanych olejem napędowym, benzyną, a także gazem LPG/CNG (TU NIE MA WZMIANKI O TURBODOŁADOWANIU!!!!!!!)
Dalej będziesz się kłócił ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 c5 2.7bt ARE bialy dym przy niskich obrotach
PostNapisane: 15.cze.2014 21:10:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
eSej napisał(a):
2rafal7 napisał(a):
Wszystkie testy nie komercyjne wykazują, że Mobil, Castrol i inne tym podobne to śmiecie, w dodatku jak wyżej wspomniałem rozlewane w rafinerii Gdańskiej...więc Polska łapa już w tym mieszała. Ja zawsze zmieniam olej co 10tkm, nie zależnie czy to turbo czy nie, leje tylko pełny syntetyk. Różnica polega na tym, że olej typu Mobil/Castrol po 10tkm jest czarny jak smoła, natomiast inne dobre marki typu Millers, Liqui Moly, Valvoline są czyściutkie i złociutkie, a praca silnika między nimi, a tymi komercyjnymi wynalazkami to niebo a ziemia. Mam mase znajomych co narzekali na podbieranie oleju, grzechotanie szklanek po rozruchu zimnego motoru, wszystko jeździło na ww. wynalazkach (Mobil, Castrol), oczywiście zazwyczaj 10w40 - bo tak mechanik powiedział. Po zastosowaniu oleju zalecanego przez producenta (full syntetyk), marek, które wyżej podałem, wszystkie te problemy zniknęły raz na zawsze, a właściciele byli mega zadowoleni.

Teraz nie ma znaczenia czy olej ma napis DIESEL czy nie, wszystkie są przystosowane do pracy z silnikami turbodoładowanymi, po za tym lanie 10w40 do silnika z suszarką to kiepski pomysł, więc Twoja wiedza na ten temat jest raczej znikoma. Teraz większość "majstrów" jak się do nich pojedzie i zapyta jaki olej nalać to odpowie: "Panie lej Pan 10w40, w końcu ma na blacie już 200tkm", choooj, że producent zaleca 5w30...ja w swoim e39 528 mam prawie 500tkm nalatane i śmigam na 5w40, według toku myślenia współczesnych majstrów powinienem lać juz Lubro...

Teraz to dowaliłeś do pieca :P hah nie no naprawdę :)


Ale z czym dowaliłem do pieca bo nie rozumiem? bo póki co głupio odpowiadasz i nie ma z Twojej strony żadnej rzeczowej odpowiedzi. Wytłumacz mi krok po kroku co źle napisałem, tylko o to Cie prosze...

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 c5 2.7bt ARE bialy dym przy niskich obrotach
PostNapisane: 15.cze.2014 21:17:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2014 13:09:04
Posty: 81
Po pierwsze patrz na górę,ważne jest to czy olej nadaje się do silnika z turbodoładowaniem czy nie.Po drugie pokaż mi fotki z wymiany oleju bo coś nie wierze w to że nie robi się czarny,hah to co olej się nie przepala ? :) Różnica jest taka że ty jeździsz do mechanika bo nie masz pojęcia o czymś ? czy sam boisz się robić ? a ja robię sam przy swoim aucie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 101 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: