Witam,
mam kilka pytań odnośnie mitu z rozrządem (łańcuch) w silnikach 1.4 TFSI Audi.
Mój samochód: Audi 1.4 TFSI, kod silnika CAXC, DSG z 2009
1. Czy do się zdiagnozować problem z rozrządem podłączając komputer pod samochód?
2. Czy na wyświetlaczu w samochodzie pojawia się jakiś komunikat, który może sugerować lub wskazywać problem z rozrządem?
Skąd owe pytania? Otóż byłem ostatnio u mechanika, ów fachowiec po odpaleniu silnika stwierdził, że najprawdopodobniej czeka mnie wymiana rozrządu, bo po pierwsze te silniki miały z tym problem (wadliwy napinacz, rozciągający się łańcuch), a po drugie wyraźnie słychać, jak to określił, terkotanie po stronie rozrządu. Tutaj link do filmiku z pracą mojego silnika:
https://www.dropbox.com/s/xmu1jzsg2kqg4 ... .56.32.mov.
Teraz nasuwają się kolejne pytania.
3. Silnik faktycznie pracuje jak Diesel, ale może jest to normalny dźwięk dla tego typu jednostek?
4. Cały internet aż huczy od problemów z rozrządem (Seat, VW, Skoda) w silnikach koncernu VW opartych o łańcuch, jednak daremnie szukać podobnych problemów w Audi
Dodam, że auto kupiłem od rodziny z DE. Serwisowane regularnie w Audi, dzień przed zakupem przeszło kompletny przegląd serwisowy, wraz z wymianą wszystkiego co było możliwe.