.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lut.2025 00:06:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A3 ALH 90 km brak mocy
PostNapisane: 04.lip.2014 21:11:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2014 20:17:31
Posty: 14
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Audi A3 8L 1.9 TDI
Witam serdecznie wszystkich
Stałem się nie dawno szczęśliwym posiadaczem A3 no i mam problem z brakiem mocy.
Zakupiłem też Vag-a chodź się słabo na nim znam ale mam nadzieje ze razem sobie poradzimy.:)
Teraz co zrobiłem albo sprawdziłem
Jak kupiłem autko to strasznie słabo zapalało na zimnym silniku a po zapaleniu chmura białego dymu żrącego w oczy pojechałem do sprzedawcy on podłączył komputerek i przestawił pompę i było troszkę lepiej ale to jeszcze nie to wiec kupiłem vag-a nagrzałem silnik do 90 c i sprawdziłem grupę 0 poz 2 było 24-26 wyczytałem ze ma być 49- 53 no to przestawiłem pompę no i jest 49 - 54 na 90 c dużo lepiej zapala za 4 obrotem choć mogła by jeszcze lepiej i teraz pierwsze moje pytanie czy na zimnym silniku zaraz po odpaleniu w grupie 00 poz 2 69-74 jest dobrze ?

ale przejdźmy dalej do mocy autko mułowate bo kilku ładnych godzinach w necie znalazłem jak sprawdzić sztangę turbo przez vag-a sztanga stała no to zabrałem się i turbo wyciągnięte łopatki stoją zapieczone wirnik luzu troszkę ma no ale brak funduszy na nowy wkład wyczyściłem pod szlifowałem łopatki i złożyłem sztanga chodzi aż miło lecz Audi dalej bez mocy no i dymi na biało jak trzymam jej 2.500 obr. dodam ze w przewodzie dolotowym było oleju trochę. Samochód miał 2 błędy (nie pamiętam numeru) "Za niskie ciśnienie w kanale dolotowym " i "01222 - Crash Sensor Side Airbag: Passenger Side 36-10 - Open Circuit - Intermittent" po rozebraniu i złożeniu turbo błąd się nie powtórzył. a i gdzie szukać tego sensora poduszki pasażera ? Eh moje pomysły się skończyły wrzucam kilka fotek z vag-a jak jakieś logi potrzebne to proszę o porady jak je zrobić z góry wam dziękuję .
http://www.iv.pl/images/08792933467025189301.jpg
http://www.iv.pl/images/02374447470514189804.jpg

_________________
:D Niemiec płakał jak sprzedawał ! :D


Ostatnio edytowano 08.lip.2014 19:02:58 przez zulukamil, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 ALH 90 km brak mocy
PostNapisane: 05.lip.2014 13:54:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2014 22:41:24
Posty: 61
Auto: B6 AWX
Witam :)
po pierwsze kolego sprawdź szczelność dolotu i wykonaj logi dynamiczne grupy 011 oraz 003
żeby wykonać logi dynamiczne będziesz potrzebował kogoś do pomocy
jak zrobić te logi jest pełno tematów np :
1. odpalić VAGa i select -> engine-> measuring blocks
2. wybrać grupe 11 jak na pierwszym ss (logujesz grupy pojedynczo )
3. wrzucasz trójke trzymasz silniczek na 1500rpm
4. klikasz log , wybierasz lokalizacje i start.
5. but w podłoge aż do 4500rpm , puszczasz nogę z gazu i dajesz stop .
logi na forum , fachowcy ocenią ;p
Silnik oczywiście ~90 stopni.

jak coś ominąłem to pewnie ktoś zaraz mnie poprawi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 ALH 90 km brak mocy
PostNapisane: 06.lip.2014 13:24:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2014 20:17:31
Posty: 14
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Audi A3 8L 1.9 TDI
Nie udało mi sie rozkręcić Audi do 4500 tys po przejechaniu sie na takich obrotach wyskoczył błąd
00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent

Jakieś logi zrobiłem

Log grupa 003

Log grupa 011

_________________
:D Niemiec płakał jak sprzedawał ! :D


Ostatnio edytowano 08.lip.2014 18:58:50 przez zulukamil, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 ALH 90 km brak mocy
PostNapisane: 06.lip.2014 14:31:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2014 22:41:24
Posty: 61
Auto: B6 AWX
log grupy 011 wygląda jak byłby robiony na notlaufie ...
nie było czasami tego błędu przed wykonywaniem loga : 00575 - Intake Manifold Pressure ?
turbina nic nie pompuje , radziłbym sprawdzić zawór N75 - dlatego też mogła nie pracować sztanga turbiny bo ten zaworek nią reguluje :) wężyki wychodzące z zaworka też sprawdź czy nie są popękane itd .
dolot sprawdziłeś czy jest szczelny ?
turbo myślę że dobrze poskładane ?:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 ALH 90 km brak mocy
PostNapisane: 06.lip.2014 15:15:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2014 20:17:31
Posty: 14
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Audi A3 8L 1.9 TDI
Dolot sprawdzałem jak wkładałem turbo jest ok. ale jutro wjadę na kanał sprawdzę jeszcze raz wszystko.
Turbo było wcześniej zapieczone i sztanga nie chodziła lecz po przeczyszczeniu wszystko lekko chodzi i sztanga przy testach teraz też pracuje.Nie było tego błędu teraz zauważyłem ze pojawia się jak przekroczę ok 3000 tyś obr.
Turbo czy dobrze poskładane ? chyba zle się nie da tego złożyć są kołeczki i to inaczej nic nie pasuje :D
Po przekroczeniu 2300 obr słychać cichy świst.
Podciśnienia do wymiany sparciałe w tygodniu za to się wezmę.
I jak sprawdzić ten zaworek N75?

_________________
:D Niemiec płakał jak sprzedawał ! :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 ALH 90 km brak mocy
PostNapisane: 06.lip.2014 17:59:54 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Pewnie ze Ci sie nie udalo. Robiles logi w trybie awaryjnym
Zaloguj jeszcze raz... wczesniej pokasuj bledy i nagrzej porządnie auto!

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 ALH 90 km brak mocy
PostNapisane: 07.lip.2014 06:00:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2014 22:41:24
Posty: 61
Auto: B6 AWX
zrób porządnie logi jak radzi kolega przemik .
tylko przed logowaniem najlepiej zgaś i odpal auto bo nie jestem pewien czy samo skasowanie wystarczy , autko zostanie w trybie awaryjnym do ponownego odpalenia ( jeżeli złapiesz tryb awaryjny w trakcie nagrzewania furmany oczywiście )
a da się kolego da się źle złożyć , widziałem taki przypadek :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 ALH 90 km brak mocy
PostNapisane: 08.lip.2014 14:02:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2014 20:17:31
Posty: 14
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Audi A3 8L 1.9 TDI
No i mam logi
Tak robiłem
Skasowałem błąd. pojeździłem trochę (nagrzał się do 90 c)
Czuć ze po skasowaniu błędu samochód lepiej ciągnie ale tylko do 2800 obr. później przechodzi w awaryjny i słaby nie udało się go znów dociągnąć do 4500 obr.
Zgasiłem samochód . odpaliłem skasowałem znów ten błąd. Zgasiłem odpaliłem
grupa 003 i ogien na 3 biegu
Log 2 grupa 003
Zgasiłem odpaliłem skasowałem błąd. zgasiłem i odpaliłem
Grupa 11 i ogień na 3 biegu
Log 2 grupa 011

_________________
:D Niemiec płakał jak sprzedawał ! :D


Ostatnio edytowano 08.lip.2014 19:01:05 przez zulukamil, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 ALH 90 km brak mocy
PostNapisane: 08.lip.2014 15:54:28 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Znow zrobiles logi w trybie awaryjnym. Robisz tak.
Gasisz auto.
Odczekujesz 5 sek
Odpalasz
Podłaczasz kabel
Starujesz VAGa
Kasujesz błedy
Startujesz do logowania
Logujesz 011 i 010
Jesli samochod podczas logowania wpadnie w tryb awaryjny. Gasisz i odpalasz auto.

Logi wrzuc tu vaglog.rtnet.pl

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 ALH 90 km brak mocy
PostNapisane: 08.lip.2014 18:42:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2014 20:17:31
Posty: 14
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Audi A3 8L 1.9 TDI
No tak ale moje maleństwo przekroczy 2700 i wpada w tryb awaryjny
Widać to na logu z grupy 11
Mbar rośnie od 1680 obr do 2730 obr (tu czuć jak nagle traci moc )i spada zatrzymuje się już 1020 mbar.

czyli jak on wpadnie w tryb awaryjny na 2700 to mam go tylko zgasić i odpalić czy zatrzymać się skasować błąd i od nowa tylko on na 2700 znowu wpadnie...ehh
Po czym można poznać ze logi nie są w trybie awaryjnym ??

:Edit: :
Po zgaszeniu i zapaleniu w locie powyżej 3000 tys rozkręcił się nawet do 5000 obr. ale logów się nie udało zrobić bo zrywa mi połączenie jak wył zapłon zanim się znów połączy to trochę mija
Wstawiam wszystkie logi jakie udało mi się porobić i za każdym razem jak przekroczę 2700 obr wywala mi ten błąd 00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent i auto robi się całkiem mułowate
Log (0 - 003)
Log (1 - 003)
Log (2 - 010)
Log (3 - 010)
Log (4 - 011)
Log (5 - 011)
Pomóżcie gdzie już szukać tego problemu sprawdziłem podciśnienia sparciałe lecz szczelne. Dolotu dokładnie jeszcze nie sprawdziłem to może jutro się uda i jak sprawdzić ten zaworek n75 bo sztanga pracuje a on nią chyba steruje wiec sprawny ? no i co dokładnie oznacza ten błąd ? dzięki za zainteresowanie się tematem mojej niuni ;D już sam nie wiem może faktycznie źle te turbo złożyłem :zdziw: chodź to nie pierwsze turbo które czyściłem.

_________________
:D Niemiec płakał jak sprzedawał ! :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 ALH 90 km brak mocy
PostNapisane: 09.lip.2014 10:53:08 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Ostatni raz napisze. Gasisz auto. Odpalasz i logujesz tylko dwa razy 011 i 010. Jesli samochód - poczas logowania!!!! wpadnie w tryb awaryjny - gasisz auto i znow odpalasz i logujesz.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 ALH 90 km brak mocy
PostNapisane: 11.lip.2014 21:30:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2014 20:17:31
Posty: 14
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Audi A3 8L 1.9 TDI
Straszny problem z tymi logami ehh. jeśli przy 3000 tyś wpada w awaryjny to go gaszę i zapalam i on idzie dalej lecz vag sie nie może połączyć okienko coś tam no kontroler ... retry? tak nie klikam tak i sie nie chce połączyć ale coś tam za którymś razem poszło zobaczcie czy dobrze :)

http://vaglog.rtnet.pl/zulukamil_179349.html
http://vaglog.rtnet.pl/zulukamil_179350.html

A i nowy błąd wyskoczył

1 Fault Found:
18262 - Powertrain Data Bus: Hardware Malfunction
P1854 - 35-10 - - - Intermittent

_________________
:D Niemiec płakał jak sprzedawał ! :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 ALH 90 km brak mocy
PostNapisane: 12.lip.2014 11:18:13 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Do sprawdzenia na początek
- szczelność dolotu
- szczelność układu podcisnienia

PS
Jakbys byl w Wawie to bym Ci zrobil logi albo pokazał jak zrobic.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 ALH 90 km brak mocy
PostNapisane: 23.lip.2014 18:05:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2014 20:17:31
Posty: 14
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Audi A3 8L 1.9 TDI
Witam ponownie z braku czasu trochę to trwało.
co udało się zrobić :

Wymienione wszystkie te cieńsze podciśnienia a te grubsze szczelne ale i tak wymienię w piątek. (Samochód po zmianie przewodów bez zmian)
Sprawdzony dolot szczelny choć na rurze tej zaraz za turbo jest olej.
IC suchy (Szczelny)
Na turbo jest spory luz poprzeczny
Zmieniony został zawór N75 ( bez zmian dalej awaryjny)

Jest błysk nadziei oglądając turbo zauważyłem ze sztanga jest luźna tz. źle ustawiona. No to wyjąłem gruchę i pokręciłem trochę (dodam ze słabo się orientuje jak ma być ustawiona ustawiłem tak by ok 1 mm wciskała gruszkę .)
i włożyłem AMERYKA samochód nie wpada w awaryjny zbiera się lepiej można powiedzieć ze jest ok . choć moim zdaniem turbo za późno wstaje bo ciągnie od ok 3000 tyś
wstawię logi w piątek ok 16 to sami ocenicie.

I takie małe pytanko poprzedni mój samochód Passat b4 1.9 tdi 90 km 1Z (KOMBI) mu turbo aż gwizdało (po regeneracji) a tutaj jego nie słychać wcale i wydaje mi się ze passek szybciej się zbierał od tej audi.

_________________
:D Niemiec płakał jak sprzedawał ! :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 ALH 90 km brak mocy
PostNapisane: 23.lip.2014 19:42:53 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
ten olej jest niepokojący, sprawdz dokładnie czy nie ma tam gdzies dziury, ten luz to duzy masz? łopaty ocierają o korpus?

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 ALH 90 km brak mocy
PostNapisane: 25.lip.2014 16:40:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2014 20:17:31
Posty: 14
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Audi A3 8L 1.9 TDI
W sumie przy robieniu logów wpadł w awaryjny tylko ze ten błąd 00575 wyskakuje teraz przy 4100 - 4200 obr
myślę ze to wina dalej źle ustawionej sztangi proszę o porady jak to zrobić idealnie. Już znalazłem jak to zrobić
pytanie co sądzicie o tych logach? Sztangę rozumiem że trzeba wydłużyć aby się ciśnienie podniosło w actual map ?
bo się ma zgadzać ze Specified MAP


A wirnik nie obciera jeszcze o korpus wióry się jeszcze nie sypią z niego :)
i oto logi
Grupa: 003- http://vaglog.rtnet.pl/zulukamil_180601.html
Grupa: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/zulukamil_180602.html
Grupa: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/zulukamil_180603.html

_________________
:D Niemiec płakał jak sprzedawał ! :D


Ostatnio edytowano 27.lip.2014 13:30:26 przez zulukamil, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 ALH 90 km brak mocy
PostNapisane: 25.lip.2014 16:55:45 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
jak zaczną ocierać to możesz sobie narobić bałaganu w silniku

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 ALH 90 km brak mocy
PostNapisane: 27.lip.2014 13:26:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2014 20:17:31
Posty: 14
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Audi A3 8L 1.9 TDI
edit up :D

_________________
:D Niemiec płakał jak sprzedawał ! :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 ALH 90 km brak mocy
PostNapisane: 28.lip.2014 09:02:03 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Jakies nowe logi po regulacji sztangi ?

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 ALH 90 km brak mocy
PostNapisane: 28.lip.2014 09:29:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
A to nie tak, że ten brak mocy to już od fabryki dostał? :P

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 94 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: