Witam !
Chciałbym opowiedzieć co stało się z moim autem, bo już powoli kończą się pomysły na pochodzenie problemu i może ktoś z was będzie w stanie podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny.
Wspominane autko to Audi A4 Avant 2.0 TDI 140KM (silnik BPW) - skrzynia Multitronic, rocznik 2007.
Mniej więcej od połowy czerwca auto zaczęło coraz więcej dymić. Na początku auto pojechało na usunięcie DPF - okazało się, że był już w tragicznym stanie (pęknięty na pół). Mechanik w trakcie usuwania zauważył, że olej leje się z uszczelniaczy na turbinie i dostaje się do wydechu, spala i dlatego też dalej będzie dymił, zalecił regenerację turbiny. Parę dni później samochód stał już w zakładzie regenerującym sprężarki, na drugi dzień (w piątek) auto odebrałem i w sobotę pojechałem w trasę około 380 kilometrów. Zauważyłem po tej trasie, że z tłumika dosłownie kapie olej. Następnego dnia rano sprawdziłem poziom oleju silnikowego i okazało się, że jak przed trasą olej był na poziomie MAX, tak po tej trasie spadł do poziomy MIN. Po telefonie do mechanika od turbiny kazał przyjechać i że naprawi to w ramach gwarancji. Po kolejnym wyjęciu turbo, wyczyszczeniu, regeneracji, wyważeniu itp. mechanik zamontował sprężarkę spowrotem w samochodzie i wyciek oleju niestety nadal występował. Podejrzewał, że może to być spowodowane niedrożną odmą w pokrywie zaworów. Wczoraj zdjął pokrywę, przeczyścił odmę, stwierdził, że jest drożna i założył pokrywę. Okazuje się, że pomimo czyszczenia odmy auto w dalszym ciągu puszcza olej na turbinie (od strony wylotu powietrza). Dziś ma sprawdzać wyjście oleju z turbiny, mówi że to póki co jedyna rzecz która mu przychodzi do głowy.
Czy ktoś z was miał podobny problem ? Czy macie może jeszcze inne pomysły na to co może być przyczyną tego wycieku oleju w silniku ?
Pozdrawiam, Paweł
_________________ Audi A4 Avant (B7) - 2.0 TDI (BPW) 140 KM - Multitronic - 2007
|