.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 23:21:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 1.9 TDI 2003] Multitronic - przeskakuje sam na sportowy
PostNapisane: 27.lip.2014 20:52:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2013 09:46:36
Posty: 26
Lokalizacja: Poznań
Auto: A4 1.9 TDI AVF
witam,

wczoraj podczas jazdy standardowo na D zauważyłem, że na wyświetlaczu w trakcie jazdy podświetliło się położenie S. Zmieniły się też obroty i wygląda na to, że skrzynia samoczynnie przeszła w tryb sportowy. Po chwilowym postoju wszystko wróciło do normy, jednak gdy się rozpędziłem, znowu wskoczył tryb S. Stanąłem na światłach i zmieniłem położenie kilka razy co skutkowało trybem awaryjnym. Przy wrzuceniu wstecznego zdarzyło się, że w trakcie wycofywania samoczynnie wskoczył 'luz'. Dźwignia jest zawsze sztywno w dobrym położeniu. Odczytałem dziś błędy VAG:

17090 - Transmission Range Sensor (F125): Implausible Signal
18149 - Clutch Pressure Adaptation: Limit Reached

Naprawiałem w tej skrzyni inny czujnik niewiele ponad rok temu. Zdążyłem przejechać 15tys i znowu do naprawy? Ostatnim razem kosztowało mnie to 1500zł... Jakieś pomysły?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 1.9 TDI 2003] Multitronic - przeskakuje sam na sport
PostNapisane: 28.lip.2014 12:38:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2014 07:20:52
Posty: 5
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Audi A4 B7 2.0 TDI Multitronic
A nie jest to czasami kwestia wykonania adaptacji skrzyni ?
W tym temacie jest taki dział jak adaptacja :
Cytuj:
Procedura adaptacji
Na początek trzeba rozgrzać skrzynię do temperatury roboczej (ok. 70 stopni). W tym celu najlepiej wykonywać adaptację po trasie lub zrobić kilka km po mieście.
Zaczniemy od znalezienia równej i mało uczęszczanej drogi (jakiś większy parking przy supermarkecie nocną porą będzie idealny). Zatrzymujemy auto – drążek w pozycji D i noga na hamulcu. Puszczamy hamulec, naciskamy gaz (jakieś 30% zupełnie wystarczy) – przejeżdżamy odległość ok 50m i zatrzymujemy się (drążek zostaje w pozycji D, trzymamy hamulec). Następnie wybieramy R, puszczamy hamulec i wracamy 50m do tyłu. Po przejechaniu tego dystansu znów zatrzymujemy się (drążek zostaje w pozycji R, noga na hamulcu). Procedurę powtarzamy do momentu gdy adaptacja zostanie zapisana – jeśli nie dysponujemy VAGiem powtórzenie operacji 10 razy (D+R = 1x) powinno wystarczyć. Jeśli mamy interfejs – w blokach wartości mierzonych możemy zweryfikować poprawność wykonania adaptacji (grupa 10 – biegi do przodu, grupa 11 – bieg wsteczny). Przy adaptacji biegu wstecznego ostrożnie z pedałem przyśpieszenia - wciskanie do dechy przy braku adaptacji w skrajnych przypadkach może doprowadzić nawet do zerwania łańcucha.

_________________
Audi A4 Avant (B7) - 2.0 TDI (BPW) 140 KM - Multitronic - 2007


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 80 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: