.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lut.2025 06:17:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 2,6 V6 ABC LPG] Szarpanie, jakby wypadanie zapłonu...
PostNapisane: 12.paź.2014 21:54:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2014 22:47:02
Posty: 5
Lokalizacja: Wielkopolska, Pń
Auto: A4 B5 2,6 V6 150KM
Witam wszystkich serdecznie :) bo to mój pierwszy post :),

piszę gdyż 3 letnie eksploatowanie do tej pory bezawaryjnej AUDI jednak mnie tu w końcu przywiodło. Tak jak w temacie do tej pory wszystko chodziło, jednak od jakiegoś roku się to pogarsza, dość uciążliwie. Mianowicie, na dzień dzisiejszy objawy są ,tego typu, jak w tytule, auto zapala i już na dzień dobry czuć, słychać, widać, że nie pracuje równo. Nie ma znaczenia czy PB czy LPG (dodam, że ma pełną sekwencję nie znam teraz z głowy marki ale na 100% nie jest to żaden szajs). Objawy na pierwszy rzut przypuszczenia są porównywalne do wypadania zapłonu na którymś z cylindrów. Najpierw były to krótkie nierówne prace zimnego silnika, wręcz kilkusekundowe, więc początkowo to ignorowałem, bo wystarczyła chwila pracy i silnik jeszcze przed przełączeniem się na LPG już chodził normalnie. Po pewnym czasie jednak stwierdziłem, że może czas na nowe świece, wiec wybór padł na zamianę NGK na BERU, ponieważ jest sekwencja wybrałem Xtitanium, czy jakoś tak, nie pamiętam już dokładnie, mają zastosowaną lepszą elektrodę pod LPG, oczywiście parametry katalogowe. Na jakiś czas nie widziałem problemu, ale to trwało chyba z 1-2 mc-e, później na nowo stopniowo zimny silnik chodził nierówno, po jakimś czasie pracy i np przełączenia już na LPG stabilizował się i pracował równo, później pogorszyło się to na tyle, że trzeba było np przejechać już z 2-3 kilometry żeby wzrosła temperatura i np następowała cisza i spokój ;). Jednak w końcu wymieniłem także przewody co prawda nie oryginalne, ale pod parametry fabryczne SENTECH i również pod LPG (co prawda zarówno oryginalne przewody jak i świece NGK na wszelki wypadek zostawiłem). I tu uśmiech, bo nagle spokój, jednak na krótko. Po około 1-2 tygodnia, mój uśmiech znikł, a problem powrócił i trwa nadal.

Obecnie efekt jest mniej więcej taki, że zimny silnik trzęsie średnio karoserią (nie ma znaczenia czy LPG czy PB), przy wydechu wyraźnie widać również że to jakby wypadanie zapłonu, bo pojawia się "nazwijmy to" jakby efekt kołysania tłumika i małego strzelania spalinami z wydechu. Najdziwniejsze jest to, że ni w ząb ni w oko nie da się tego dostosować do temperatury otoczenia czy wilgotności (wcześniej podejrzewałem przewody). Zdarza się czasami rzadko, że prawie z miejsca odpala i po kilku minutach objawy znikają, albo co częstsze są naprzemienne, tzn. raz chodzi "prawie" równo, a za moment znów zatrzęsie. Zauważyłem głównie, że w cieplejsze dni także łatwiej się stabilizuje lub próbuje (zwłaszcza kiedy jeszcze temperatura na zewnątrz nie spada poniżej 10 st. C), podobno cewka zmienia oporność od temperatury, więc może faktycznie tu jest problem. No i najbardziej drażliwa jest jazda np w granicy 67-70 km/h strasznie przenosi to szarpanie na prawe koło napędu, co w konsekwencji niszczy mi już mocno wahacze. Podejrzewam w dużej mierze cewkę zapłonową i wypadanie zapłonu na którymś z cylindrów właśnie po stronie pasażera (był przejściowy błąd prawej sondy lambda, po wykasowaniu nie wrócił). Dodam, że autko ma automatyczną skrzynie 5-cio biegowy Tiptronic, kiedy chodzi równo jedzie się super płynnie kiedy zaczyna kołysać szarpie i od razu czuć spadek mocy, również widać nieznaczne wahania obrotomierza, dopiero powyżej 80-85 km/h da się jakoś normalnie jechać zwłaszcza na trasie. Na mieście jest lepiej głównie dlatego, że szarpanie jest mniej wyczuwalne, ale kiedy czuć że mija od razu zauważalny jest przyrost mocy.

Pomysł by tu opisać problem należy również do użytkownika AUDI i kolegi z forum, którego zapewne niektórym nie trzeba przedstawiać, mianowicie Bartka z Wrześni (Bart-S). Próbowaliśmy razem zdiagnozować mojego "potwora" komputerem, ale jak się okazuje te silniki nie mają diagnozy poprzez sterownik w zakresie wypadania zapłonu i diagnozy cewki. Dodam, że nic innego co mogło by niepokoić z błędów nie wykazało z komputera.

Moje pomysły zaczynają się i kończą na cewce, jednak mam małe obawy w ciemno ją od razu wymieniać, planuję w najbliższym czasie jeszcze odwrócić przewody i pozamieniać stronami (w końcu cewki są podwójne i pracują równolegle na cylindry (1-6 2-4 3-5) jak dobrze wyczytałem, więc jeśli to będzie cewka spodziewam się że efekt szarpania podczas jazdy być może po tym zabiegu, będzie wyczuwalny tym razem na napędzie lewego koła od kierowcy.

Być może ktoś miał ten sam problem, będę wdzięczny za jakiekolwiek info i pomoc, najchętniej zamieniłbym też na próbę np inną cewkę lecz jej nie posiadam .... może ktoś porusza się podobnym modelem AUDI w rejonie Wielkopolski, a najlepiej Poznania ;)

Pozdrawiam i sorki jeśli niektórzy przysnęli w trakcie czytania tej trylogii ;))) :D

_________________
A4 B5 2,6 V6 1996 150KM (tiptronic)
wcześniej Peugeot 405 (never more ;) & engine no comments)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 2,6 V6 ABC LPG] Szarpanie, jakby wypadanie zapłon
PostNapisane: 12.paź.2014 22:27:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10350
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Mam to samo , ale walczył z tym będę pod koniec tygodnia. Też obstawiam cewki, mam cały pewny zestaw z kablami w zapasie wiec przełożę go , tylko najpierw świece zmienię.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 2,6 V6 ABC LPG] Szarpanie, jakby wypadanie zapłon
PostNapisane: 12.paź.2014 22:46:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2014 22:47:02
Posty: 5
Lokalizacja: Wielkopolska, Pń
Auto: A4 B5 2,6 V6 150KM
mały v8 napisał(a):
Mam to samo , ale walczył z tym będę pod koniec tygodnia. Też obstawiam cewki, mam cały pewny zestaw z kablami w zapasie wiec przełożę go , tylko najpierw świece zmienię.


Tak jak pisałem wyżej u mnie zamiana świec była wcześnie, aby zobaczyć jednoznacznie różnice, chyba było lepiej jednak później faktycznie nowe kable pomogły, ale mam wrażenie, że tym samym zmusiły cewkę (jeśli to cewka) znów do lepszej pracy w efekcie usterka powróciła bardzo szybko na nowo...

Ciekaw jestem co się stanie u Ciebie po zmianie cewek, u mnie szarpanie najbardziej odczuwalne jest szczególnie po wrzuceniu przez skrzynie 5-ki i w okolicy 67 km/h, ale nie wiem czy ty masz Tip czy Manual.

Zresztą tu nie chodzi nawet tylko o szarpanie w czasie jazdy, bo nawet postój wkurza, gdy V6 nie chodzi jak należy na V6, albo co gorsze w czasie jazdy nagle się "zastanawia" i raz idzie idealnie, a za chwilę znów kopnie i szarpnie. Normalnie nawet max 2000 obr/min starczają i mniej aby auto szło płynnie, a gdy zaczyna się ten problem od razu czuć spadek mocy oraz potrzebę wyższych obrotów.

_________________
A4 B5 2,6 V6 1996 150KM (tiptronic)
wcześniej Peugeot 405 (never more ;) & engine no comments)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 2,6 V6 ABC LPG] Szarpanie, jakby wypadanie zapłon
PostNapisane: 13.paź.2014 19:18:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2013 13:03:18
Posty: 19
Lokalizacja: Lublin
Auto: A3 1.8T
heh, mam identyczne objawy tylko ze w AGU 1.8t. tylko ze u mnie dochodzi jeszcze jedno dziwne zjawisko. juz dwa razy silnik zaczal chodzic nagle na 3 albo nawet 2 cylindry. rzucalo silnikiem na wszystkie strony. po zgaszeniu odpaleniu to samo, a po dniu-dwoch juz wszystko ok. dodatkowo wypadanie zaplonow na benzynie i lpg (kiedys bylo tylko na lpg, jezdzilem tak z rok czasu - padniety byl wtryskiwacz hana niebiesika po 20k km) po wymianie wtryskow na hanki zielone na gazie jest o niebo lepiej, ale dalej wypada zaplon (juz hana engineering a nie europegas). niestety juz wczesniej zaplon zaczal wypadac takze na benzynie. wyczytalem ze winny takiej pracy silnika moze byc modul zaplonowy - dzisiaj sprawdzilem wszystkie cewki i wszystko z nimi ok, swiece ngk pfr6Q (okolo 30k km przejechane).

_________________
1.8T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 2,6 V6 ABC LPG] Szarpanie, jakby wypadanie zapłon
PostNapisane: 13.paź.2014 21:30:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2014 22:47:02
Posty: 5
Lokalizacja: Wielkopolska, Pń
Auto: A4 B5 2,6 V6 150KM
kfasny - nie wiem jak mocno rzucało u Ciebie na 4-cylindrach i czy to podobny efekt, aczkolwiek w miom przypadku V6 raczej na postoju bardziej czuć wypadanie zapłonu w wydech, silnik fakt trochę trzęsie, ale bardziej negatywnie przenosi to na napęd już pod obciążeniem (w końcu np. wypadanie 1 zapłonu z 6 nie powoduje w tych silnikach aż tak silnego efektu moim zdaniem i tak to właśnie wygląda). Zastanawiam się tylko nad tym co piszesz (przyznaje się że mało się znam na dokładnej elektryce), ale czy wadliwe wtryski od gazu mają bezpośredni wpływ na pracę na samej PB nawet na zupełnie wyłączonej instalacji LPG ??? U mnie ten objaw jest raczej identyczny, czy to LPG czy PB, no może LPG fakt jest minimalnie bardziej czuły. Co do cewek które są w V6 zarówno (2,6 ABC, 2,8 AAH) wyczytałem, że zmieniają oporność od warunków temperatury, jak również słyszałem przypadek w praktyce, że test np wartości (chyba oporności) nic nie wykazał, a jednak wymiana na nowe sprawiła koniec problemów. Chyba jednak z kolegą, jak wyżej "mały v8" na pierwszy strzał pozostaje nam nawet wstępnie jakaś próba i zamiana cewek. Ja jak pisałem wcześniej może jeszcze w tym tygodniu zamienię przewody równolegle stronami na cewkach (cylindry 1-6 2-4 3-5 kolejność zapłonu zostanie zachowana a i same cewki pracują jednocześnie równolegle) i napewno opiszę co zauważyłem ;)

_________________
A4 B5 2,6 V6 1996 150KM (tiptronic)
wcześniej Peugeot 405 (never more ;) & engine no comments)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 2,6 V6 ABC LPG] Szarpanie, jakby wypadanie zapłon
PostNapisane: 13.paź.2014 21:45:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2013 13:03:18
Posty: 19
Lokalizacja: Lublin
Auto: A3 1.8T
Myślę że to ze najpierw było to tylko na lpg mogło np zużyć świece lub cewki (które dziś sprawdzałem) i dlatego dzieje się już też na Pb zostaje mi podmianka świec na wypadanie zapłonu, a rzucanie silnikiem i pracana 2 gary to już zupełnie inna usterka związana podejrzewam właśnie z modułem zaplonowym

_________________
1.8T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 2,6 V6 ABC LPG] Szarpanie, jakby wypadanie zapłon
PostNapisane: 13.paź.2014 21:57:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2014 22:47:02
Posty: 5
Lokalizacja: Wielkopolska, Pń
Auto: A4 B5 2,6 V6 150KM
kfasny napisał(a):
Myślę że to ze najpierw było to tylko na lpg mogło np zużyć świece lub cewki (które dziś sprawdzałem) i dlatego dzieje się już też na Pb zostaje mi podmianka świec na wypadanie zapłonu, a rzucanie silnikiem i pracana 2 gary to już zupełnie inna usterka związana podejrzewam właśnie z modułem zaplonowym


Też bym tak to obstawiał w podobny sposób, u mnie właśnie wymiana świec, a szczególnie przewodów nagle spowodowała, że chwilowo temat znikł, a teraz odnoszę wrażenie, że sprawiło to tylko, że usterka niesprawnej części postępuje i się nasiliła. Z tych opisów znów idziemy wszyscy po nitce do kłębka (tzn. oby po przewodach do cewek :D )

_________________
A4 B5 2,6 V6 1996 150KM (tiptronic)
wcześniej Peugeot 405 (never more ;) & engine no comments)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 2,6 V6 ABC LPG] Szarpanie, jakby wypadanie zapłon
PostNapisane: 16.paź.2014 16:32:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10350
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Zmieniłem świece na ISKRY do gazu (sprawdzone na pięciu autach) , i wszystko chodzi idealnie. Więc może jeszcze raz zmień świece, bo to w sumie ulotna sprawa...w motocyklu to w sumie co sezon wywalam świecę , i nikogo to w zasadzie nie dziwi. Świece kupiłem na tej aukcji jak by co prosto od producenta , cena wręcz symboliczna.
-> http://allegro.pl/show_item.php?item=4699444676

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 2,6 V6 ABC LPG] Szarpanie, jakby wypadanie zapłon
PostNapisane: 16.paź.2014 17:11:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2014 22:47:02
Posty: 5
Lokalizacja: Wielkopolska, Pń
Auto: A4 B5 2,6 V6 150KM
No to pięknie (ja trzymam wcześniejsze NGK, bo do Beru mam lekkie podejrzenia również), widząc Twoje świece zaczynam się zastanawiać, że ten silnik lepiej pracuje na 1-jednoelektrodowych świecach. Słyszałem już również o takich "cyrkach", osobiste moje odczucie, że NGK też powodowały, że chodził bardziej twardo, ale stabilnie. Tak więc o świecach także myślałem raz jeszcze. Póki co czekam na trochę lepsze dni i pogodę, aby poeksperymentować z cewką i przewodami.
No to gratulacje "mały v8" Twoje V6 chodzi już jak V6, czas na mnie, a właśnie wpadły fundusze za starego fona na aligro, wiec tymbardziej coś z tego będzie :D ;)

_________________
A4 B5 2,6 V6 1996 150KM (tiptronic)
wcześniej Peugeot 405 (never more ;) & engine no comments)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 97 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: