Chopaki, taki oto problem....
Skrzynia 6 bieg manual.
Gdy odpalę zimny, sprzęgło pracuje poprawnie, podczas jazdy również.
Ale, gdy pozostawię na 10-20minut gorący motor i rozpoczynam przyjemność z prowadzenia, podczas ruszania silnik chce wyskoczyć spod maski. Trzeba wcisnąć więcej gazu, a czasami trzeba ruszać z drugiego biegu.
Dzieje się tylko wtedy gdy jakiś element się nagrzeje.
Sprzęgło dwumasowe jest połączone z wałem, więc nagrzewa się razem z silnikiem.
Podobnie działo się latem w korkach.
Na wstecznym tego nie zjawiska nie ma. Dziwne, dwumasa powinna również trzepać na wstecznym, a tu jest ok.
Samo sprzęgło ciężko pracuje, pewnie jest już na wykończeniu, ma 285tkm i pewnie jest jeszcze oryginalne. Przy gaszeniu słychać charakterystyczny puk

Tak ja napisałem, jakiś element musi się nagrzewać i tracić swoje właściwości, już nabyłem poduszkę pod skrzynię Corteco, gdyby się zerwała do tego ruszania.
Czy to mogą być poduszki silnika?
Czy ktoś przerabiał to w 'fałce'? Sam motor nie trzęsie, gałka biegów stabilna, buda też spokojna na biegu jałowym.
Czy sprzęgło czy poduszki to i tak koszty katastrofa, w tym pojeździe, samo sprzęgło to 2,5tysiąca
Wszędzie piszą, że poduszki to tylko oryginał Avon, ale czy ktoś ma u siebie w V6 poduszki Corteco, czy Lemmfordera, Febi, Meyle?
Wszyscy wypowiadają się w sprawie poduszek mają rzędowe R4,a to istny rechot w grupie VW/Audi. Silniki V są zdecydowanie lepiej wyważone i dlatego pytam o te zamienniki poduszek.