Koledzy czy wiecie gdzie w "Audi 100 C4 2.8 AAH Q Sedan, rocznik 1991", znajduje się czujnik ciśnienia oleju? Czy jest on jeden czy dwa czy więcej? Wiem że w wersjach z 91 i 92 mogły się różnić miejscami montażu ale nie doszedłem gdzie on jest/one są.
Podejrzewam że padł mi właśnie jakiś czujnik ciśnienia oleju a może nie? Objaw mam taki że czujnik(i) działają poprawnie na zimnym silniku, wskazówkowy pokazuje coś około 4/4.5 bara. Wraz ze wzrostem temperatury ciśnienie spada, aż spadnie do około 0.3 na wolnych obrotach, poniżej 1/0.8 włącza się error z symbolem oleju na AC, innej kontrolki oprócz wskaźnika nie widać. Jak dodaje gazu to ciśnienie rośnie do około 0.5-1.5 (gdy na wolnych obrotach ma 0.3).
Zaworki w głowicach 363P są prawie nowe, na wszelki je sprawdziłem i poruszałem, nie są zawieszone. Olej w pokrywach jest, tzn. po wyłączeniu widać że był ale spłynął. Wymieniłem olej, filtr i nie pomogło. Silnik pracuje cicho i równo, nie stracił w żadnym przypadku mocy - po prostu jak się zagrzeje to włącza się błąd ciśnienia oleju na AC i na wskaźniku faktycznie jest on niski. Temperatura oleju jakoś bardzo nie rośnie.
PS. Jak przełączę na sam zapłon na gorącym silniku to świecą mi się tylko lampki od akumulatora i abs, po uruchomieniu gasną - a chyba też gdzieś powinien od oleju świecić po zapłonie czy mi się pomyliło? nie wiem jak na zimnym bo przeoczyłem i trzeba poczekać.
EDIT
PS 2. A może być zatkany kanalik olejowy? Jak odkręciłem prawy zaworek 363P (od strony pasażera) to miał pod sobą sporo oleju który nie ściekł niżej kanalikami, a w lewej głowicy (od strony kierowcy) pod zaworkiem było tylko troszkę oleju na dnie kanalika. Ten jak mi się wydawało przytkany, dmuchnąłem pompką rowerową z wężykiem gumowym (niestety nie miałem kompresora) i puścił powietrze dalej w kanał ale tak po około 1 sekundzie ale całkiem olej nie zszedł - nie wiem czy to ja źle trzymałem czy faktycznie jednak wtedy coś puściło. Niestety objaw dalej taki jaki był. Co myślicie o płukance Engine Flushem? W sumie olej wczoraj wymieniłem, ale biorąc pod uwagę koszty to stówka z ewentualnym odetkaniem kanałów to można ponieść jeszcze raz. Tylko pytanie czy jest sens i czy to może być to?
_________________ Moja Niunia: Audi 100 C4 AAH 2.8 V6 Quattro 174KM - Sedan, full opcja, klima, czarna perełka
|