.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lut.2025 03:26:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A3 2.0 TDI BMM Trzesawki silnika
PostNapisane: 09.maja.2015 20:21:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2009 23:42:58
Posty: 18
Lokalizacja: Wawa
Witam. Potrzebuje małej pomocy przy A3 2.0 tdi BMM. Otóż autko ma dziwną przypadłość. Przy odpalaniu potrafi chwilę potrząść silnikiem i tu co ciekawe dodatkowo potrafi drgać przy zatrzymywaniu auta. W momencie kiedy auto ledwo się toczy czuć i słychać drgania silnika (nierówna praca). Sprawdziłem pompki odchyłów brak max 0,3 różnicy, BIP-y około 60-70 na rozgrzanym silniku, czujnik temperatury cieczy też sprawdziłem VCDS-em i jest ok wskazania identyczne na silniku i wskaźnikach. Doginałem też piny wiązki od pompek. Wymieniony został też czujnik ciśnienia spalin bo wskazywał jego błąd vcds. Do wymiany mam 2 świeczki (czekam na nowe), ale nie sądzę żeby miało to wpływ na taką prace- ok na zimnym ale to się dzieje i na ciepłym za każdym razem jak odpalam no i przy tych dohamowaniach. Patrzyłem też na poduszki silnika- pierwszej świeżości nie są ale nie sądzę że to ich wina. Ogólnie wygląda to tak jakby auto przy schodzeniu poniżej 1000 obr do 900 miało trzęsawke. Macie jakieś pomysły drodzy forumowicze? Paliwo BP ULTIMATE lub shell vpower.
VCDS NIC NIE POKAZUJE!!!
Dodam że oczytałem się forum i nic, a wszystko co zalecali sprawdziłem lub wymieniłem.
Pomysły???

_________________
Skoda Octavia VRS 2.0 TDI CR 215KM 430 Nm- by R-Performance
Audi A3 2.0 TDI PD 140KM- czarny żonowóz :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 2.0 TDI BMM Trzesawki silnika
PostNapisane: 09.maja.2015 22:07:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Wlej zwyklego paliwka. Zdarzylo mi sie kiedys podobnie po jedyn tankowaniu vpower diesel plus.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 2.0 TDI BMM Trzesawki silnika
PostNapisane: 09.maja.2015 22:35:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2009 23:42:58
Posty: 18
Lokalizacja: Wawa
Przyjechało to z niemiec na zwykłym paliwie i też tak się zachowywało. Chodzi mi po głowie nowy program może coś nie tak z mapą? Oczywiście od razu by jej dokoksował deczko niutków i koników :)

_________________
Skoda Octavia VRS 2.0 TDI CR 215KM 430 Nm- by R-Performance
Audi A3 2.0 TDI PD 140KM- czarny żonowóz :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 2.0 TDI BMM Trzesawki silnika
PostNapisane: 11.maja.2015 09:04:18 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Ile auto ma realnego przelotu ?

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 2.0 TDI BMM Trzesawki silnika
PostNapisane: 12.maja.2015 14:53:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
ulik nie obraź się, ale czy ty masz głowę tam gdzie każdy ? Coś niedomaga... a ty koksy zapodajesz ???
Weź znajdź przyczynę, napraw a potem koksuj... Zresztą... Twoja sprawa tylko nie pytaj za moment czemu się wy###ło :(

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 2.0 TDI BMM Trzesawki silnika
PostNapisane: 12.maja.2015 19:07:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
drookash napisał(a):
ulik nie obraź się, ale czy ty masz głowę tam gdzie każdy ? Coś niedomaga... a ty koksy zapodajesz ???
Weź znajdź przyczynę, napraw a potem koksuj... Zresztą... Twoja sprawa tylko nie pytaj za moment czemu się wy###ło :(



czytaj ze zrozumieniem jak już coś

Sprawdź czy mapa w ogóle jest oryginalna

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 2.0 TDI BMM Trzesawki silnika
PostNapisane: 16.maja.2015 10:12:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2009 23:42:58
Posty: 18
Lokalizacja: Wawa
Przebieg oryginał 192 tys. Jest książka na to, a auto sprowadzalem sam prosto z podwórka od niemca więc nie podejrzewam grzebania przy przebiegu.

Oczywiscie nie dokoksuje auta jak coś nie bedzie domagać( głupi nie jestem jak tu ktoś zasugerował) ale problemy z autem akurat panowie w r-performance pewnie stwierdzą przed programem. nie sadze że auto ma obecnie program gdyż poprzedni właściciele to kobiety zreszta wiem jak jedzie auto po programie i to na pewno mapy nowej nie ma. Pytanie czy to cos zmieni bo jak nie ma pewności to zostanie seria-autem jeździ żona i więcej koników nie potrzebuje.

_________________
Skoda Octavia VRS 2.0 TDI CR 215KM 430 Nm- by R-Performance
Audi A3 2.0 TDI PD 140KM- czarny żonowóz :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 2.0 TDI BMM Trzesawki silnika
PostNapisane: 16.cze.2015 22:57:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2009 23:42:58
Posty: 18
Lokalizacja: Wawa
Witam ponownie. Doszedł kolejny objaw-szarpanie przy przyspieszaniu na 1,2 i 3 biegu. Przyspieszanie musi byc łagodne i do tego słychać dziwny dźwięk jakby w momencie szarpniecia co przytarlo. Szarpnie raz albo dwa i koniec. Przy butowaniu tego nie ma. Wymienilem filtr paliwa- był dosłownie czarny, wlalem też do baku lique molly do czyszczenia wtryskow- niestety nie pomogło. Jeszcze raz sprawdzilem korekcje (odchylenia niewielkie) i bipy (dochodza maks do 80)wyglądają ok. Przy włączonej klimie telepanie silnikiem jest mniejsze ale szarpanie występuje nadal. Może przeplywka albo EGR?

_________________
Skoda Octavia VRS 2.0 TDI CR 215KM 430 Nm- by R-Performance
Audi A3 2.0 TDI PD 140KM- czarny żonowóz :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 2.0 TDI BMM Trzesawki silnika
PostNapisane: 17.cze.2015 11:40:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
solaris napisał(a):
drookash napisał(a):
ulik nie obraź się, ale czy ty masz głowę tam gdzie każdy ? Coś niedomaga... a ty koksy zapodajesz ???
Weź znajdź przyczynę, napraw a potem koksuj... Zresztą... Twoja sprawa tylko nie pytaj za moment czemu się wy###ło :(



czytaj ze zrozumieniem jak już coś

Sprawdź czy mapa w ogóle jest oryginalna

No czytam... czytam sorki Panowie...
ulik...duze te bipy masz troszke.
Sprawdzales droznosc ulladu wydechowego? Mialem przez moment podobne objawy przy zapchanym DPFie.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 2.0 TDI BMM Trzesawki silnika
PostNapisane: 17.cze.2015 20:02:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2009 23:42:58
Posty: 18
Lokalizacja: Wawa
drookash napisał(a):
solaris napisał(a):
drookash napisał(a):
ulik nie obraź się, ale czy ty masz głowę tam gdzie każdy ? Coś niedomaga... a ty koksy zapodajesz ???
Weź znajdź przyczynę, napraw a potem koksuj... Zresztą... Twoja sprawa tylko nie pytaj za moment czemu się wy###ło :(



czytaj ze zrozumieniem jak już coś

Sprawdź czy mapa w ogóle jest oryginalna

No czytam... czytam sorki Panowie...
ulik...duze te bipy masz troszke.
Sprawdzales droznosc ulladu wydechowego? Mialem przez moment podobne objawy przy zapchanym DPFie.


Hmm sprawdze zapelnienie dpf ale z nim raczej nic sie nie dzieje. Był problem z czujnikiem g450ale go wymienilem i po skasowaniu błędów nic nie wskakuje. W ogóle nic nie pokazuje komp. Zreszta czy przy zapchanym wydechu nie byłoby mulenia auta? Ona lata jak wściekła. Ma jedynie dosyc późną reakcje na pedał gazu ale chyba bmm ma taką turbo dziure, przynajmniej tak wyczytalem. Mysle zeby jeszcze raz wiazke do wtryskow sprawdzic i psiknac kontakt sprayem bo ostatnio tylko podgialem te blaszki w konektorkach. Zabiore sie tez za egr jak znajde chwile. Ogólnie to chciałbym żeby się wreszcie coś wysrało bo zaczyna mnie to rzeźbienie wkurzać.
A co do bip-ow to ponoc przy 2.0 tdi ponizej 100 nie ma sie co martwić więc jak to jest? Przy wysokich bipach to albo wiązka albo pompki mam racje?

_________________
Skoda Octavia VRS 2.0 TDI CR 215KM 430 Nm- by R-Performance
Audi A3 2.0 TDI PD 140KM- czarny żonowóz :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 2.0 TDI BMM Trzesawki silnika
PostNapisane: 18.cze.2015 22:44:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2009 23:42:58
Posty: 18
Lokalizacja: Wawa
Witam ponownie. Przerywanie chyba opanowałem, mianowicie odlaczylem EGR i wychodzi na to że objaw ten ustał. Wniosek to oczywiscie egr do czyszczenia i przy najblizszej chwili wolnej wyciągam skubanca i czyszcze (polecacie jakiś środek? ). Drugi objaw czyli trzesawki silnika przy wyhamowywaniu nadal są i tutaj nie pomogło odlaczenie przeplywki.
No i znowu bonus- powrócił błąd czujnika g450 pomimo jego wymiany na nowy(błąd nr 00137 o ile dobrze pamietam). Co zatem moze być przyczyną tego błędu poza tym czujnikiem ciśnienia spalin? Rurki od dpf do czyszczenia czy może jakaś sonda? Błąd nie wyskakuje na zegary ale jest w pamięci kompa.
Jeszcze jakies 2 miechy i pare tysi i może doprowadze to auto do stanu idealnego :)

_________________
Skoda Octavia VRS 2.0 TDI CR 215KM 430 Nm- by R-Performance
Audi A3 2.0 TDI PD 140KM- czarny żonowóz :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 2.0 TDI BMM Trzesawki silnika
PostNapisane: 28.lip.2015 19:00:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2009 23:42:58
Posty: 18
Lokalizacja: Wawa
Panowie odnawiam temat. Egr wyczyszczony niestety przycinanie wrocilo. Wydaje mi się że przez chwile było lepiej ale znowu się tnie na 1 i 2 biegu. Myślałem że może to jednak łopatki turbiny ale ponowiłem odłączenie wtyczki od egr i ustały te objawy. I teraz pytanie co zrobić. Wyciągać ponownie ten zawór i jeszcze raz go czyścić? za pierwszym razem jakos strasznie dlugo go nie moczylem w rozpuszczalniku ale wydawało mi się że był czysty. Ewentualnie zostaje go zaślepić. Czy to ustrojstwo może się zepsuć czy raczej tylko wymaga czyszczenia?

_________________
Skoda Octavia VRS 2.0 TDI CR 215KM 430 Nm- by R-Performance
Audi A3 2.0 TDI PD 140KM- czarny żonowóz :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 92 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: