Witam, chcialbym odświeżyć temat i poprosić o rade. Otóż w mojej skrzyni wystepowały wszystkie objawy opisywane powyżej.
Dzieki instrukcji od mariuszwojciuk podjąłem samodzielną próbe naprawy. Od strony demotażu, wymiany części i montażu poszło bardzo sprawnie. Oczywiście nowy olej, filter, rurki etc.
Niestety po wymienie zniknęły biegi nieparzyste. Wyświetla sie komunikat błędu skrzyni plus TPMS.
Błędy związane z temperaturą sprzęgła juz nie występują. Pojawiają się natomiast nowe:
Address 02: Auto Trans Labels: 0B5-927-156.clb
Control Module Part Number: 8K0 927 156 F HW: 0B5 927 156 E
Component and/or Version: 0B5 20TFSIRdW H03 0011
Software Coding: 000001
Work Shop Code: WSC 04742 780 00200
ASAM Dataset: EV_TCMDL501 A02044 (AU48)
ROD: EV_TCMDL501.rod
VCID: 377AF09E8ED6C4F918-8062
2 Faults Found:
8027 - Valve 3 in Transmission Part 1
P174B 00 [104] - Electrical malfunction
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Mileage: 163807 km
Date: 2018.08.25
Time: 16:38:10
Engine speed: 1165 /min
Transmission input speed: 1165 /min
Transmission output speed: 0 /min
Engine torque: 24 Nm
Transmission fluid temperature: 63 °C
Accelerator position: 5.2 %
Clutch status: Beide Kupplungen offen
8090 - Gear Selector 2 Cannot be Regulated
P176B 00 [101] - -
Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Mileage: 163816 km
Date: 2009.06.26
Time: 00:01:11
Engine speed: 1178 /min
Transmission input speed: 1178 /min
Transmission output speed: 0 /min
Engine torque: 16 Nm
Transmission fluid temperature: 23 °C
Accelerator position: 0.0 %
Clutch status: Beide Kupplungen offen
Płytki kupiłem używane (sprzedający zapewniał, ze są w 100 % sprawne). Mechatronike wyciągałem 2 krotnie. przy drugim podejsciu sprawdziłem ciągłość przewodów na płytkach za pomocą multimetru.
Na dużej płytce multimetr nie piszczał jedym ze styków/przewodów lecz pokazywał wartość rezystancji. Zaczęło rodzić to moje podejżenia ponieważ na mojej starej płytce multimetr piszczal na kazdym styku.
Zrobiłem więc mix - duża płytka moja/mała od psrzedającego.
Niestety w dalszym ciągu te same błędy, brak biegów nieparzystych, wyświetlanie błędu skrzyni i TPMS.
Żadna z opcji adaptacji nie startuje.
Próba adaptacji według:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... DSG/0B5%29,
Panowie, czy macie jakies pomysły? czy jest jakas specjalna procedura resetu adaptacji po wyciągnięciu mechatroniki?