Dzień dobry wszystkim
Wiem, że temat się powtarza, ale na swój problem nie znalazłem tutaj wskazówek prowadzących do rozwiązania mojego problemu.
Po pierwsze pacjentem jest A4 B6 avant z silnikiem 1,9 TDI AVF. Objawy: Brak mocy, chociaż ciężko jest to do końca określić. Czasem jest tak (zwłaszcza po nocy), że idzie jak przecinak, wkręca się bez problemu, czuć załączanie turbiny. Po zgaszeniu jest już problem, bo nie ma siły się odpychać. Po całym dniu postoju, po południu od razu nie ma siły jechać. Ciężko jest mi dokładnie określić, ale zazwyczaj brakuje mu mocy w całym zakresie obrotów. Nie ma efektu turbodziury - nie dostaje nagłego kopa. Chociaż czasem mam wrażenie, że przy ok 2k zaczyna ciągnąć, choć tylko chwile. Dodatkowe objawy: Na zegarach na postoju spalanie nie przełącza się na l/h (cały czas pokazuje chwilowe spalanie w l/100km). Różne wartości spalania na postoju (czasem 0,5l/100km, czasem 4 l/100km, czasem 8 a czasem 15 l/100km) Sporadycznie wyskakuje błąd czujnika masy powietrza MAF - sygnał poza zakresem. Pomiary w bloku 003 pokazują wartości rzeczywiste zbliżone do założonych, jednak przy dodawaniu gazu (na postoju i podczas jazdy) wartości te są rozbieżne (tyle jestem w stanie zauważyć), ale po chwili się wyrównują. Innych błędów brak Pompowtryski sprawdzone Vagiem - wartości prawidłowe. Filtr powietrza wymieniony Odpalanie na pół obrotu, brak stukania itp Na 99% turbina była robiona, głowica prawdopodobnie też przy okazji (Prawdopodobnie ponieważ samochód jest powindykacyjny i brak było akumulatora - brak możliwości odpalenia)
Czy miał ktoś podobny przypadek w swoim aucie/aucie kolegi i wie, co to może być za przyczyna?
|