.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lut.2025 23:53:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Swap C3 2.3 na 2.8 AAH C4
PostNapisane: 23.lut.2016 11:05:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2015 05:11:34
Posty: 43
Lokalizacja: Szczecin
Auto: 100 C3
Witam! Jakiś czas temu usłyszałem, że podobno można zrobić swapa w 100 C3 wrzucając 2.8 AAH z C4 zamiast 2.3. Z tego co usłyszałem trzeba przerobić łapę silnika, wiązkę do licznika, pompy paliwa a reszta pasuje, nawet skrzynia z 2.3 może zostać. Siedzę na tym forum dosyć długo i nigdy nawet nie znalazłem żadnych danych na ten temat, dlatego rzecz jasna miło byłoby się dowiedzieć coś na ten temat od kogoś z większą wiedzą. Ogólnie nie słyszałem nigdy, aby ktoś coś takiego zrobił. Jakieś większe informacje ktoś ma? Czy to tylko mit?

Pozdrawiam
Konrad


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap C3 2.3 na 2.8 AAH C4
PostNapisane: 23.lut.2016 11:08:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
nie jest to mit, tylko dla starych aut jest to po prostu nieopłacalne, dlatego nikt tego nie robi.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap C3 2.3 na 2.8 AAH C4
PostNapisane: 23.lut.2016 11:36:46 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Jaki jest sens wkladania aah do c3? Jesli kwestia posiadania v6 to lepiej isc z duchem czasu i od razu wkladac ack. Ale tak jak Leo wspomnial....nieoplacalne z racji tego ze zdrowe c3 bedzie nabierac wartosci w oryginale a nie po swapowaniu badz co badz "pedalskie" aah.
wytapatane smartem

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap C3 2.3 na 2.8 AAH C4
PostNapisane: 23.lut.2016 11:52:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
bloku napisał(a):
Jaki jest sens wkladania aah do c3? Jesli kwestia posiadania v6 to lepiej isc z duchem czasu i od razu wkladac ack. Ale tak jak Leo wspomnial....nieoplacalne z racji tego ze zdrowe c3 bedzie nabierac wartosci w oryginale a nie po swapowaniu badz co badz "pedalskie" aah.
wytapatane smartem



To teraz posłuchaj starego "pedała": Wolę sto razy AAH od ACK, choćby ze względu na prostotę budowy, możliwość bezproblemowej naprawy, prostsze sterowanie (chociażby przy swapie mniej komplikacji). Kosztem tych nieszczęsnych 20 - paru koni - AAH wychodzi lepiej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap C3 2.3 na 2.8 AAH C4
PostNapisane: 23.lut.2016 12:15:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2015 05:11:34
Posty: 43
Lokalizacja: Szczecin
Auto: 100 C3
Czyli jednak nie jest to skomplikowany swap na AAH do budy C3. Co do zamysłu to V6 nie ,,jara" mnie w ogóle, nie dostrzegam żadnego ciekawego brzmienia V6, bardziej zamysł jest na bezproblemową obsługę i pozbycie się wtrysku mechanicznego ( tak, wiem, wtrysk elektroniczny można wrzucić ) a przy okazji trochę więcej mocy. Wiem, wiem, jak swapować to od razu na R5T, ale temat dotyczy zmiany na AAH. Dziękuję za wszelkie przydatne informacje. Czy ktoś obecnie tutaj zgromadzony, ma jakieś większe informacje co do samego swapa? Mam na myśli co pasuje P&P z 2.3 do AAH, co trzeba zmienić, przerobić, porobić, wyrobić, obrobić? To o czym mniej więcej się dowiedziałem, napisałem w 1 poście.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap C3 2.3 na 2.8 AAH C4
PostNapisane: 23.lut.2016 16:45:38 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Jeśli chcesz pozbyć się mechanika to lepszą opcją jest założenie EFI wysterowanego świnią. Raz, ze masz nadal dźwięk i krzywą momentu silnika 10V R5 a dwa, że spalanie spadnie a moc wzrośnie. Koszt może wyjdzie nieznacznie wyższy ale więcej z tego dobrego niż z AAH.

Energy rozumiem Twoje podejście. Ja jednak patrzę z punktu widzenia użytkowności - przy remoncie ANK z S6 ACK, AAH nie robi na mnie wrażenia pod względem serwisu ;-)

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap C3 2.3 na 2.8 AAH C4
PostNapisane: 26.lut.2016 21:17:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10350
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
To ja zapytam, po co wkładać pedalskie silniki ,do pedalskich cygar , jak można od razu kupić całe audi V8 i jeździć kultowym szybkim cygarem :D i dźwięk będzie dobry.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap C3 2.3 na 2.8 AAH C4
PostNapisane: 27.lut.2016 00:31:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
mały v8 napisał(a):
To ja zapytam, po co wkładać pedalskie silniki ,do pedalskich cygar , jak można od razu kupić całe audi V8 i jeździć kultowym szybkim cygarem :D i dźwięk będzie dobry.


Za to audi TT z brzęczykiem 1.8 to męska fura :peace:

jeśli chodzi o cygarety V6 to są gotowce do kupienia http://cars-pics-db.com/pics/faw-audi/f ... 100-08.jpg
http://www.carnewschina.com/2012/09/14/ ... 00-2-6-v6/

Przekladka v6 do cygarety troche bez sensu. jesli juz mialbym parcie to kupilbym gotowca C4 v6, chodzą po taniości.
Audi V8 na tą chwilę to parę złotych trzeba położyć. Bez 20 tysi nie ma co wchodzić.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap C3 2.3 na 2.8 AAH C4
PostNapisane: 27.lut.2016 00:40:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2013 13:22:51
Posty: 771
Lokalizacja: DE
Auto: A8 V8 Manual Quattro.
Ktos chce mieć C3 i chce tam miec cos innego to ja to świetne rozumiem-ale po kiego stare capy wsadzać jakies V6 sprzed lat lepiej sie doposażyc w zupełnie nowszy silniczek.

Mi sie nie chciało UPG w ABZcie robić i całej okolicy bo taniej mnie wyszło wrzucić 7lat młodszy AKC :)

_________________
Lubie poprawiać fabryke :)
ByłoObrazekJestObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap C3 2.3 na 2.8 AAH C4
PostNapisane: 27.lut.2016 09:02:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10350
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Lukasik napisał(a):

Za to audi TT z brzęczykiem 1.8 to męska fura :peace:


A to ja nie wiem , musisz mojej żony zapytać, ona ma go na stanie , ja z racji niskich cen ropy, jeżdżę na co dzień damskim pickupem D40, a za tydzień na patrola siadam :D , ale to pewnie uznasz za przedłużenie wacka :056: . Prawda jest taka że klasycznych samochodów się nie modernizuje , tym bardziej ze można kupić wyższe /mocniejsze modele w normalnych pieniądzach.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap C3 2.3 na 2.8 AAH C4
PostNapisane: 27.lut.2016 12:22:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2013 13:22:51
Posty: 771
Lokalizacja: DE
Auto: A8 V8 Manual Quattro.
Modernizuje się co nie raz choćby hamerykanie zrobili z wieloma swoimi klasykami i nie jest to nic złego jesli własciciel chce-co jest z reszta wyraźnie powiedziane w temacie.

Sam nie zamieniał bym R5 na v6 ale to nie jest istotą tu.

_________________
Lubie poprawiać fabryke :)
ByłoObrazekJestObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap C3 2.3 na 2.8 AAH C4
PostNapisane: 10.wrz.2016 07:21:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
miumiunb napisał(a):
no ... rzetelne wypowiedzi jak nic :P

Co to?

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap C3 2.3 na 2.8 AAH C4
PostNapisane: 10.wrz.2016 08:55:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2015 05:11:34
Posty: 43
Lokalizacja: Szczecin
Auto: 100 C3
Jak już ktoś odkopał temat to mogę napisać, że plan z AAH nie wyszedł, wrzuciłem jedynie zdrowsze AAR z C4.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: