.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.mar.2025 23:48:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: 3.0 Tiptronic . Szarpie i ślizga na wstecznym po nagrzaniu
PostNapisane: 19.maja.2016 21:27:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2016 21:25:01
Posty: 11
Na wstępie chciałbym się przywitać ponieważ jestem nowy na forum i z góry podziękować za zainteresowanie tematem . WITAM WSZYSTKICH ! :)


SAMOCHÓD :

Audi A6 C5 3.0 LPG + PB 220 KM Tiptronic 2003 r.

Opisze najpierw sytuacje. Od zawsze marzyłem o audi a6 c5 na full wypasie i taką wczoraj kupiłem . Niestety sprzedawca okazał się nie uczciwy i nie powiedział o jednej ukrytej wadzie która pojawia się dopiero po 25-40 minutach jazdy .

opis wady :

Samochód kiedy odpalam z rana pali na dotyk i przez około 20-35 min skrzynia chodzi IDEALNIE zarówno na wstecznym jak i na reszcie biegów ale niestety po krótkim czasie kiedy olej w skrzyni się nagrzeje komputer wywala błąd ( miga podświetlenie biegów na zegarach ) . Błąd nie wpływa na jazdę do przodu ponieważ skrzynia przerzuca biegi idealnie natomiast kiedy chcę wycofać to szarpnie MOCNO 3 x i dopiero potem rusza a w dodatku dziś zauważyłem ze jak cofam pod większą górę kiedy jest w trybie awaryjnym to wsteczny jakby się ślizga . ( Jak gazuje obroty rosną ale auto nie cofa ) .

Przed sprzedażą w skrzyni był wymieniony olej . Olej wymieniał brat osoby która mi sprzedała samochód i tu moje pytanie :

CZY UZUPEŁNIENIE OLEJU W SKRZYNI TO COŚ SKOMPLIKOWANEGO I MOGŁO BYĆ TAK ŻE ON NP. NIE MIAŁ POJĘCIA I WLAŁ ZA MAŁO OLEJU . ?

Jutro postaram się podjechać do jakiegoś warsztatu aby podpiąć go pod kompa .



Pozdrawiam i proszę sugestie . Może ktoś kiedyś miał taki przypadek .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 Tiptronic . Szarpie i ślizga na wstecznym po nagrzan
PostNapisane: 19.maja.2016 22:22:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.gru.2013 12:06:40
Posty: 723
Masz quattro ? albo masz multitronic

_________________
Czy leci z nami B-O-L-E-K?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 Tiptronic . Szarpie i ślizga na wstecznym po nagrzan
PostNapisane: 19.maja.2016 22:30:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2016 21:25:01
Posty: 11
giganteusz_997 napisał(a):
Masz quattro ? albo masz multitronic



Nie mam quattro ... Z tego co wiem Multitronic nie ma możliwości przełączania biegów +- a ja mam taką opcje i w dodatku tez na kierownicy. Jeśli wprowadziłem w błąd to przepraszam .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 Tiptronic . Szarpie i ślizga na wstecznym po nagrzan
PostNapisane: 19.maja.2016 22:41:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2016 21:25:01
Posty: 11
warhead92 napisał(a):
giganteusz_997 napisał(a):
Masz quattro ? albo masz multitronic



Nie mam quattro ... Z tego co wiem Multitronic nie ma możliwości przełączania biegów +- a ja mam taką opcje i w dodatku tez na kierownicy. Jeśli wprowadziłem w błąd to przepraszam .




FAK...Mam faktycznie Multi bo ma 6 biegów . Dlaczego te skrzynie są uważane za takie kiepskie ?


I wracając do tematu . Naprawa to drogi interes?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 Tiptronic . Szarpie i ślizga na wstecznym po nagrzan
PostNapisane: 20.maja.2016 08:30:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 15:02:41
Posty: 671
Lokalizacja: Wrocław
Auto: było
Nie chcę Cię martwić ale Multitronic w C5 to chyba największa pomyłka w historii marki. Naprawa nie dość, że jest droga to nie gwarantuje trwałości.
Poza tym jeśli sprzedający nie powiedział Ci o tej usterce, a w momencie oględzin nie byłeś w stanie jej stwierdzić to jest to wada ukryta i masz prawo odstąpić od umowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 Tiptronic . Szarpie i ślizga na wstecznym po nagrzan
PostNapisane: 20.maja.2016 09:07:09 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Jeśli kupiłeś od osoby prywatnej, a na umowie jest zapis, że zapoznałeś się ze stanem technicznym auta... to możesz ich cmoknąć w pompkę, a nie reklamować. Przy zakupie od firmy sprawa wygląda inaczej. Niech wypowiedzą się bardziej obyci w przepisach.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 Tiptronic . Szarpie i ślizga na wstecznym po nagrzan
PostNapisane: 20.maja.2016 11:09:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2013 13:22:51
Posty: 771
Lokalizacja: DE
Auto: A8 V8 Manual Quattro.
Jesli jest możliwość-zwracaj to! Przejdź się do prawnika niech ci doradzi konkretnie. Szkoda nerwów na złoma multi z ASNem(bo silnik tez nie jest łatwy)

_________________
Lubie poprawiać fabryke :)
ByłoObrazekJestObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 Tiptronic . Szarpie i ślizga na wstecznym po nagrzan
PostNapisane: 20.maja.2016 17:16:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2016 21:25:01
Posty: 11
MAXA8 napisał(a):
Jesli jest możliwość-zwracaj to! Przejdź się do prawnika niech ci doradzi konkretnie. Szkoda nerwów na złoma multi z ASNem(bo silnik tez nie jest łatwy)



Byłem z tym na policji i u rzecznika praw . Odpowiedź była szokująca.. " Nie wiele Pan zrobi "

Takie sprawy ciągną się latami . Masakra :( kup używane auto ...


Ale jest też dobra wiadomość

Mam już diagnozę.


czujnik położenia drążka wyboru biegu

W warsztacie powiedzieli ze musze kupić cały wybierak ale nie wiem skąd. Na allegro są używane są od wersji silnika 2.5 . A ja mam 3.0 Multitronic. Orientuje się ktoś czy to podejdzie?

Z góry dziękuję za pomoc . Od rana chodzę wkur**** i nie mam już na to siły.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 Tiptronic . Szarpie i ślizga na wstecznym po nagrzan
PostNapisane: 20.maja.2016 17:21:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2013 13:22:51
Posty: 771
Lokalizacja: DE
Auto: A8 V8 Manual Quattro.
Chłopie jak by to było takie proste to bys był w czepku urodzony. oczywiście moja kula wrózy że błedy rzadko wskazuja na przyczyny prozaiczne. Ale zycze ci tego.
No w PL niestety nawet dziś w tvn turbo ogladałem że facet kupił jakief francuskie padło w salonie i sie pier...i nic nie moga zorbić...

_________________
Lubie poprawiać fabryke :)
ByłoObrazekJestObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 Tiptronic . Szarpie i ślizga na wstecznym po nagrzan
PostNapisane: 20.maja.2016 17:30:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2016 21:25:01
Posty: 11
MAXA8 napisał(a):
Chłopie jak by to było takie proste to bys był w czepku urodzony. oczywiście moja kula wrózy że błedy rzadko wskazuja na przyczyny prozaiczne. Ale zycze ci tego.
No w PL niestety nawet dziś w tvn turbo ogladałem że facet kupił jakief francuskie padło w salonie i sie pier...i nic nie moga zorbić...



Mam rozumieć że on obstawiasz że to tylko błąd i usterka może być inna ? . Dodam że w skrzyni nie ma więcej błędów. Zauważyłem że on czasami jakby nie wie do końca jaki ma wbity bieg . Wrzucam R A on się zastanawia i wywala po chwili błąd. A mechanik powiedział że on się ślizga na wstecznym czasami bo nie wie jaki ma wrzucić bieg .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 Tiptronic . Szarpie i ślizga na wstecznym po nagrzan
PostNapisane: 20.maja.2016 19:20:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Nie ma czegoś takiego jak "nie wie". Wrzuca konkretny bieg, lub nie. Żadne ślizganie nie ma prawa wystąpić. Dałeś się zrobić w uja raz przez sprzedającego, a teraz po raz kolejny robi Cie w uja "mechanik". Sprzedaj to szybko tak jak stoi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 Tiptronic . Szarpie i ślizga na wstecznym po nagrzan
PostNapisane: 20.maja.2016 19:35:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2016 21:25:01
Posty: 11
Energy napisał(a):
Nie ma czegoś takiego jak "nie wie". Wrzuca konkretny bieg, lub nie. Żadne ślizganie nie ma prawa wystąpić. Dałeś się zrobić w uja raz przez sprzedającego, a teraz po raz kolejny robi Cie w uja "mechanik". Sprzedaj to szybko tak jak stoi.


No błąd jest jasny i miałem nadzieję że mechanik specjalizujący się głównie w automatach po błędzie w dodatku jedynym błędzie w całej skrzyni będzie wiedział co trzeba wymienić. Jeśli specjalista mi nie pomoże to kogo mam pytać o rodzaj usterki . Błąd wskazuje na uszkodzenie czujnika zmiany biegów. KOD BŁĘDU TO
17090 czyli bardzo popularny sądząc po ilości postów na forach.

Jak mam ją sprzedać skoro jest uszkodzone ? . Musiałbym wystawić za 3/4 ceny za jaką kupiłem. Tyle samo strace ile wyjdzie naprawa . :( . Jakiś Ku*** dramat . Żadnego wyjścia z sytuacji .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 Tiptronic . Szarpie i ślizga na wstecznym po nagrzan
PostNapisane: 20.maja.2016 19:38:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Stracisz 7k jak zrobisz...i za rok znow stracisz 7 :( Multilotek to samodestrukcyjna skrzynia :(

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 Tiptronic . Szarpie i ślizga na wstecznym po nagrzan
PostNapisane: 20.maja.2016 19:52:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Trzymając ten samochód Będziesz przechodził przez ciągłe pasmo wizyt (drogich) u różnych specjalistów. Po co w to brnąć, ten który sprzedał Ci to auto postąpił nieuczciwie, ale w jego rozumieniu było to jedyne słuszne wyjście z problemu. Teraz zapewne świętuje pijąc szampana za Twoje zdrowie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 Tiptronic . Szarpie i ślizga na wstecznym po nagrzan
PostNapisane: 20.maja.2016 20:08:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2006 10:00:32
Posty: 573
Lokalizacja: Młynarze
Auto: Allroad C5 2.7 MT
Są zakłady specjalizujące się w przekładce multi na manual, zrobisz raz i z bani, ten problem nigdy nie wróci. Nawet gdzieś na forum ktoś opisywał podobne przygody, wydał worek kasy na wskrzeszanie i naprawianie a koniec końców manual. Wiesz, pracy domowej nie odrobiłeś i się nietanio naciąłeś.

_________________
Allroad C5 2002 2.7 BiT ARE manual 290KM@420Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 Tiptronic . Szarpie i ślizga na wstecznym po nagrzan
PostNapisane: 20.maja.2016 20:16:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2016 21:25:01
Posty: 11
ManiekManiak napisał(a):
Są zakłady specjalizujące się w przekładce multi na manual, zrobisz raz i z bani, ten problem nigdy nie wróci. Nawet gdzieś na forum ktoś opisywał podobne przygody, wydał worek kasy na wskrzeszanie i naprawianie a koniec końców manual. Wiesz, pracy domowej nie odrobiłeś i się nietanio naciąłeś.



No nie odrobiłem . A co sądzicie o skrzyniach Tiptronic ? Mniej awaryjne ? Po prostu zależy mi na automacie .

Policja nic nie poradzi prawnicy mogą tylko spróbować podziałać w sprawie . Podsumowując Państwo swoim prawem chroni oszustów i zachęca innych aby robili to samo bo przecież jeśli nawet ja sprzedam dalej ten samochód jako uszkodzony a o tym nie powiem to jestem bez karny .


Eh. Szkoda że mam sumienie bo pewnie bym tak zrobił .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 Tiptronic . Szarpie i ślizga na wstecznym po nagrzan
PostNapisane: 20.maja.2016 20:24:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2013 13:22:51
Posty: 771
Lokalizacja: DE
Auto: A8 V8 Manual Quattro.
Jak masz cisnienie na automata to mozesz szukac jakaś podpasuje ale to i tak bedzie jakies zmęczone coś. najtaniej i najprościej to swap na manuala. Ja miałem to samo choć kupiłem auto z tipem. Pało ustrojstwo po kilku miesiącach worek kasy poszedł a po 100tys km zaczeła szarpac to wskoczył manual i mam spokój.

_________________
Lubie poprawiać fabryke :)
ByłoObrazekJestObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 Tiptronic . Szarpie i ślizga na wstecznym po nagrzan
PostNapisane: 20.maja.2016 20:37:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2016 21:25:01
Posty: 11
Moja skrzynia w środku to coś takiego . Według mechanika mam wymienić własnie ten cały element i będzie ok. Mam takie pytanie ,orientuje się ktoś czy ten cały wybierak będzie pasował z tej samej wersji Audi a6c5 tylko ze miała silnik 2,5 i oczywiście też w Multitronic. ??

Mam juz taką wypatrzoną.

To moja :

Obrazek


Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 Tiptronic . Szarpie i ślizga na wstecznym po nagrzan
PostNapisane: 20.maja.2016 20:40:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2013 13:22:51
Posty: 771
Lokalizacja: DE
Auto: A8 V8 Manual Quattro.
Czy ty naprawde nie rozumiesz że brniesz w ślepa uliczkę? naprawde nie możesz sie nauczyć na błedach innych tylko sam musisz stracic pare tysi a twój mechanik zarobić? multi po 200tys to juz złom nie wazne co się zepsuło.

_________________
Lubie poprawiać fabryke :)
ByłoObrazekJestObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 Tiptronic . Szarpie i ślizga na wstecznym po nagrzan
PostNapisane: 20.maja.2016 21:27:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2016 21:25:01
Posty: 11
MAXA8 napisał(a):
Czy ty naprawde nie rozumiesz że brniesz w ślepa uliczkę? naprawde nie możesz sie nauczyć na błedach innych tylko sam musisz stracic pare tysi a twój mechanik zarobić? multi po 200tys to juz złom nie wazne co się zepsuło.



Czyli sprzedać jako uszkodzone się bardziej kalkuluje ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: