Witam wszystkich,
otóż od dłuższego czasu borykam się z dziwnym dzwiękiem silnika tak jakby nie przestawiał sie kąt wtrysku - taki głuchy metaliczny dzwięk. Podobnie jak silniki peugeot HDI. Objawia sie to podczas wolnych obrotów, ruszania bez gazu oraz podczas jazdy do 1800 obr ale nie zawsze. Napewno to nie jest hydraulika bo sprawdzałem jest ok. Wtryski tez bym odpuścił bo w zeszłym roku były robione w boschu i ładnie chodził po regeneracji.
Do tego wszystkiego dochodzą problemy z paleniem na zimnym - tak jakby nie wszystkie cylindry na raz pracowały oraz ostatnimi czasy na ciepłym - trzeba dłużej kręcić. Zrobiłem loga z palenia na ciepłym:
http://vaglog.pl/log_261506.htmlZwróćcie uwagę co sie dzieje przy 50sek. wtedy silnik przerwał na mili sekunde i pojawił sie ten dzwięk czyli klepanie jak łyżką o garnek <wnerw> . Po jakimś czasie znów go zapaliłem na ciepłym tu jest log
http://vaglog.pl/log_261475.html i dzwna sprawa tak jakby kąt wtrysku rozpędzał sie od 0.
Przed zimą padła mi pompa (ciężkie palenie na zimnym juz występowało) a dokładnie sterownik błąd 1318. Więc wysłałem do gościa sterownik dokładnie tu
https://www.puhomega.pl/ . Sterownik zrobił i przy okazji kazał wymienić czujnik obrotów bo rezystancja była za duża. Całość około 500 stówek. Przed wymianą sterownika miałem takie coś że jak chciałem wyprzedzić inny samochód na 5 lub 6 biegu w okolicach 2200obr. silnik przerywał na mili sekunde i szedł dalej. Były tez falowanie obrotów podczas logowania grupy 4 w BS oraz rzucanie silnikem w przedziale 850 - 950 obr. podczas dodawania gazu na luzie.
Porobiłem logi więc popatrzcie może coś zobaczycie z nich:
statyczne
http://vaglog.pl/log_261504.html 000
http://vaglog.pl/log_261511.html 001 - kiedyś dawkę miałem 5.0,
http://vaglog.pl/log_162464.htmlhttp://vaglog.pl/log_261510.html 003
http://vaglog.pl/log_261507.html 004 - kiedyś tak
http://vaglog.pl/log_162469.htmlhttp://vaglog.pl/log_261508.html 007
http://vaglog.pl/log_261512.html 013
http://vaglog.pl/log_261509.html 014
http://vaglog.pl/log_261513.html 018
zamiana wtrysków miejscami nic nie dała bo zawsze duże korekcje są na 1 cylindrze. Po regeneracji korekcje wachały się w okolocach +/- 0.5
BS
http://vaglog.pl/log_261504.html 000
http://vaglog.pl/log_261501.html 003
http://vaglog.pl/log_261502.html 004
http://vaglog.pl/log_261503.html 011
Sprawdzałem spręzanie na cylindrach wacha się od 29 do 32 bar więc jest chyba bardzo dobre ja na 313 tyś km

Ogólnie stracił na mocy i więcej pali.
Macie jakieś pomysły co mu dolega, szkoda sprzedawać !! !