.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lut.2025 20:09:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Ubywanie płynu chłodniczego Audi A3 1.8 benzyna 1997r
PostNapisane: 26.maja.2016 21:31:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.maja.2016 21:28:06
Posty: 2
Witam.

Mam problem z ubywanie płynu chlodniczego w Audi A3. Ale to nie jest ubywanie regularne. Mianowicie, sprawa wygląda tak że jak zauważę że w zbiorniczku wyrównawczym jest płynu trochę poniżej minimum, wtedy dolewam płynu leciuto ponad pomiedzy min - max. No i teraz wygląda to tak że czasami jeżdżę z dwa tygodnie w mieszanym trybie (miasto / trasa ) i płynu nie ubywa nic a nic. Sprawdzam po kilku dniach znowu i nagle okazuje się że płynu znowu jest leciutko poniżej minimum. dolewam więc znowu płynu i sprawdzam prawie codziennie stan i np. okaże się że po dwóch dniach znów muszę dolać po czym jak doleję to znowu np. 2 - 3 tygodnie pojeżdżę i wszystko jest ok. Wyciek jest nieregularny. Plamy pod samochodem nie widzę. Patrzyłem po przewodach ale jest wszystko suche.

Z gory zaznaczam ze : pod korkiem oleju nie ma zadnego nalotu , nie smierdzi z zbiorniczka spalinami, nie widac bialego dymu ani innego z rury wydechowej, temperatura rosnie normalnie do 90 stopni i nie wzrasta. Otatnio robilem dwie trasy po 800km kazda i plynu na trasie nie musialem nic a nic dolewac. A i dodam ze ostatnio robilem akcje z plynem do uszczelniania ukladu chlodzenia ale nie pomoglo.

Jedyne dwie sprawy ktore moga ale nie wiem czy na pewno jakiś zwiazek z tym jest zbiorniczek wyrownawczy. Mianowicie, jak odkrecam korek na goracym silniku slysze delikatne syk i plyn sie podnosi do gory. Ale wydaje mi sie ze to moze byc z powodu wysokiej temperatury plynu. Jak uda mi sie odkrecic korek i plyn podniósł się do poziomu powyzej maximum to tak pozostaje i nie obniza sie. Dopiero po nocy kiedy zakrecilem z powrotem korek to plyn zszedl do poprzedniego stanu.
Druga sprawa to pod korkiem plynu chlodniczego zauwazylem taki suchy nalot, porownalbym to do kamienia czy proszku o kolorze plynu chlodniczego.

Moim zdaniem wykluczylbym uszczelke pod glowica (ale to moje zdanie), tylko czy szukac problemu w zbiorniczku wyrownawczym ? Czy zbiorniczek i wadliwy korek moze powodowac jakies wahania cisnieniowe ?

Proszę o info jesli ktos mial podobny problem. Lub zna odpowiedz na pytanie. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ubywanie płynu chłodniczego Audi A3 1.8 benzyna 1997r
PostNapisane: 27.maja.2016 06:18:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Pierwsza zasada, nie odkręcamy korka gdy płyn jest gorący. Układ chłodzenia w wielu autach nie lubi gdy odkręca się korek. Podczas normalnej jazdy często bywa tak że temperatura płynu spowoduje wzrost objętości płynu, a tym samym wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia. Wtedy zawór w korku zbiorniczka otwiera się by upuścić nadmiar ciśnienia. Gdy otwiera się to razem z powietrzem potrafi wyrzucić trochę płynu który momentalnie odparowuje. Często wymiana korka pomaga gdy zawór upuszcza ciśnienie zbyt szybko/często/niepotrzebie. Wymień korek i Obserwuj, może ktoś znajomy ma Audi to Zróbcie podmianę na kilka dni, dla testu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ubywanie płynu chłodniczego Audi A3 1.8 benzyna 1997r
PostNapisane: 27.maja.2016 09:04:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Dodam tylko, że w układzie MUSI być ciśnienie. Większe ciśnienie to wyższa temperatura wrzenia - ale to już na fizyce kiedyś było ;)
Często w 1.8 czy 1.8T cieknie spod pompy wody, skrapla się na krawędzi obudowy. Zwal osłonę - popatrz...

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ubywanie płynu chłodniczego Audi A3 1.8 benzyna 1997r
PostNapisane: 27.maja.2016 13:58:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.maja.2016 21:28:06
Posty: 2
No wlasnie pompe mialem sprawdzic wlasnie tez. Ale mam zasade ze zawsze zaczynam od najprostszych rzeczy. Najpierw sprawdze korek. Obudowe tez sciagne i popatrze sobie. Tylko ze nieregularne wycieki to moze i z kilka tygodni bede szukal. Szczerze to od ponad pol roku juz mialem problemy z tym plynem tylko ze nie mialem czasu zawsze sie zajac. Jezeli nie korek lub pompa to bede jeszcze raz sprawdzal przewody :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: