.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.lis.2024 17:48:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A3 8L 1.9TDI ASZ] Trudności z odpaleniem - pełne logi
PostNapisane: 24.maja.2016 08:27:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.maja.2007 07:56:45
Posty: 69
Lokalizacja: Wadowice
Witam,

Od pewnego czasu zauważyłem że auto coraz gorzej startuje (zimny/ciepły).
Rozrusznik po regeneracji - kręci jak szalony, wykonałem logi prośba o analizę i podpowiedź gdzie szukać

DYNAMICZNE:
Grupa 011, 010: http://vaglog.pl/log_263501.html
Grupa 003, 011: http://vaglog.pl/log_263500.html
Grupa 001, 004: http://vaglog.pl/log_263499.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_263497.html
Grupa 008: http://vaglog.pl/log_263496.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_263495.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log_263494.html
Grupa 003, 008, 011: http://vaglog.pl/log_263491.html

BASIC SETTINGS:
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_263480.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_263479.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_263477.html

STATYCZNE:
Grupa 023: http://vaglog.pl/log_263482.html
Grupa 018: http://vaglog.pl/log_263478.html
Grupa 013: http://vaglog.pl/log_263475.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_263476.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log_263474.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A3 8L 1.9TDI ASZ] Trudności z odpaleniem - pełne logi
PostNapisane: 24.maja.2016 10:33:31 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zakladam ze filtr paliwa wymieniany na czas.
Można podnieść lekko dawke startową powinien palić lepiej lub ew. podjechać do jakiegoś tunera i rozwiązać sprawę definitywnie.

W logach jest OK.
Aczkolwiek wyraźnie widać ze przepływomierz słabnie powyżej 3 tys obr.
Jak tam filtr powietrza ?

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A3 8L 1.9TDI ASZ] Trudności z odpaleniem - pełne logi
PostNapisane: 24.maja.2016 12:35:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.maja.2007 07:56:45
Posty: 69
Lokalizacja: Wadowice
Filtr paliwa mniej jak 5k, powietrza też. Jakiś czas temu palił na dotyk (trochu dawno ale pamietam takie coś)
Na tą chwile zapala źle (wstyd po prostu), obstawiałem coś z tych rzeczy:
1. coś z ciśnieniem paliwa (pewnie po logach byłoby widać), tu albo tandem albo pompki lub bak
2. sprężanie
3. wytarty wałek i słabo pompki tłoczą - choć tu pewnie poczułbym na mocy i w logach byłoby widać

Mam pompe tandem LUK'a i krócieć jest luźny aczkolwiek nie zauważyłem problemu z hamulcami (pytanie czy to nie będzie problem późno wstającej turbiny)

Nie stało się to nagle, więc obstawiam, że coś się powoli zużyło a nie zepsuło choć nie jestem pewien


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A3 8L 1.9TDI ASZ] Trudności z odpaleniem - pełne logi
PostNapisane: 25.maja.2016 07:32:57 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
VCDS nie ma swiadomosci ciśnienia paliwa w tym siniku/sterowniku wiec nic w logach nie zobaczysz.... możesz tylko domniemać.
Sprawdz ciśnienia na obu pompach.
Ja bym obstawial ze to uszczelniacze na pompowtryskach... ale nie mam na to zadnego uzasadnienia w logach.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A3 8L 1.9TDI ASZ] Trudności z odpaleniem - pełne logi
PostNapisane: 28.maja.2016 11:21:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.maja.2007 07:56:45
Posty: 69
Lokalizacja: Wadowice
A więc tak, przed jak i za filtrem paliwa mam 0,5-0,6 bara.

Na pompie tandem chciałem zmierzyć ale nie wiem czy wina manometru czy pompy, wskazówka w manometrze szaleje i na wolnych obrotach skacze bardzo gwałtownie od 2,8 - 5 barów (lampę stroboskopową bym musiał mieć aby dokładnie odczytać :)),
dodatkowo mierzyłem ciśnienie na pompie tandem w czasie rozruchu (odłączone wtryski, elektronicznie), tu cały czas 0, nie wiem czy ten pomiar miał sens bo może jakiś zaworek jest otwarty lub coś innego i nie powinno tam być ciśnienia ?

Na tym filmie widać, że ciśnienie lekko faluje u mnie skoki są dużo częstsze jak i bardziej gwałtowne (manometr ?)

Czy można coś wywnioskować ?

Tandem mam i tak do wymiany bo mam luka, i podciśnienie jest słabe (króciec luźny), tyle że zastanawiam się czy nówkę 800 zł czy używkę 200 zł BOSCH'a z literką C


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A3 8L 1.9TDI ASZ] Trudności z odpaleniem - pełne logi
PostNapisane: 30.maja.2016 11:32:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.maja.2007 07:56:45
Posty: 69
Lokalizacja: Wadowice
Dobra już wiem, że do pomiaru powinienem użyć manometru glicerynowego.

Nadal pytaniem otwartym jest czy pompa winna dawać ciśnienie w czasie rozruchu? (kręcenie na samym rozruszniku, z odpiętą wiązką pompowtrysków)

Co jeszcze jest odpowiedzialne za sam rozruch?
1. Pompa w baku - powyżej 0,5 więc wykluczam
2. Pompa tandem - sprawa otwarta, ciśnienie w czasie rozruchu
3. Pompowtryski, uszczelniacze - tu chyba tylko wizja lokalna (rozbieranie)
4. Czujnik temperatury - wykluczam temp. taka sama w VAG jak na zegarach
5. Czujnik położenia wałka - wykluczam bo nie pokazuje błędów (choć był wymieniany ze 2 latka temu, dodatkow pasek, i chyba wtedy pierwszy raz narzekałem że źle pali)
6. Mapy w sofcie - nic nie grzebałem, więc samo sie nie zmieniło
7. Ciśnienie sprężania - temat otwarty może być problem ze świecami żarowymi (aby je odkręcić)

Czy o czymś zapomniałem ?

P.S. Teraz jak tak sobie przypomniałem to faktycznie pkt.5 mnie zastanawia czy jest możliwe aby czujnik był wadliwy w taki sposób i to od nowości ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A3 8L 1.9TDI ASZ] Trudności z odpaleniem - pełne logi
PostNapisane: 30.maja.2016 13:05:06 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Cisnienia na tandempompie

- na biegu jałowym ciśnienie powinno wynosić 1,5 bar
- przy prędkości 1500 obr/min ciśnienie powinno wzrosnąć do 4 bar
- przy prędkości 4000 obr/min ciśnienie powinno osiągnąć maksymalną wartość 7,5 bar

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A3 8L 1.9TDI ASZ] Trudności z odpaleniem - pełne logi
PostNapisane: 10.cze.2016 09:40:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.maja.2007 07:56:45
Posty: 69
Lokalizacja: Wadowice
Wymieniłem pompe na BOSCH'a z oznaczeniem M

po wymianie ciśnienia wyglądają następująco

- w czasie rozruchu (odpięte wtryskiwacze) ok. 0,8 bar (po 2s)
- na biegu jałowym 3,8 bar
- przy prędkości 1500 obr/min 6,4 bar
- przy prędkości 4000 obr/min 9,2 bar

oczywiście jest widoczna poprawa w kilku rzeczach:
- hamulce troche bardziej miękkie (lepsze podciśnienie)
- turbina w staje wcześniej (lepsze podciśnienie)
- skrócił się czas rozruchu (odczuwalnie ale to nie to)

dodatkowo zrobiłem mały eksperyment na rozgrzanym silniku odpiołem czujnik temperatury, niestety nie miało to żadnego wpływu na zapalenie
Co można jeszcze sprawdzić ?

Przed domem stoi jeszcze A4 1.9TDI 2004 i on po zgaszeniu pali na dotyk, więc wydaje mi się że te silniki tak powinny palić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A3 8L 1.9TDI ASZ] Trudności z odpaleniem - pełne logi
PostNapisane: 10.cze.2016 11:15:45 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
przemik napisał(a):
Można podnieść lekko dawke startową powinien palić lepiej lub ew. podjechać do jakiegoś tunera i rozwiązać sprawę definitywnie.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A3 8L 1.9TDI ASZ] Trudności z odpaleniem - pełne logi
PostNapisane: 10.cze.2016 20:06:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.maja.2007 07:56:45
Posty: 69
Lokalizacja: Wadowice
Hmm, podnieść lekko dawkę startową (myślisz w adaptacji 5) lub podjechać do tunera i rozwiązać sprawę definitywnie

"rozwiązać sprawę definitywnie" o czym mówisz bo nie do końca rozumiem (myślisz o mapie rozruchowej), znaczy co miałby tuner zrobić zdiagnozować czy wykonać konkretną operacje


Myślałem, że jak odłączyłem czujnik temperatury to ECU zwiększył dawkę startową


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A3 8L 1.9TDI ASZ] Trudności z odpaleniem - pełne logi
PostNapisane: 19.lip.2016 14:52:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.maja.2007 07:56:45
Posty: 69
Lokalizacja: Wadowice
Po dłuższych poszukiwaniach dalej nie ma rozwiązania są natomiast dokładniejsze obserwacje i kilka rzeczy zrobionych

1. Zimny startuje lepiej jak ciepły (zimny 8/10 idealnych startów, ciepły 2/10)
2. Poprawiona mapa dawki rozruchowej (zrobiłem to sam ale na 99% jestem pewien, że dobrze, adresy map [#4D44A i #6D44A])
co prawda mapy zrobiłem dziś rano, lecz już kilka słabych startów było
3. Podmieniałem czujnik G40, lecz tylko chwilowo, nie widziałem różnicy.

Zastanawiałem się nad mechaniką tzn. sprężaniem (pomiar może być drogi, jak świeca się urwie) poza tym chyba to nie to skoro zdarzają się idealne starty z tego co się doczytałem to na rozruch silnika ma wpływ przede wszystkim:
- czujnik temperatury (sprawny)
- czujnik położenia wałka rozrządu
- czujnik położenia wału

Czy macie jakieś pomysły ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A3 8L 1.9TDI ASZ] Trudności z odpaleniem - pełne logi
PostNapisane: 20.lip.2016 09:28:15 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
adam_wad napisał(a):
Poprawiona mapa dawki rozruchowej (zrobiłem to sam ale na 99% jestem pewien, że dobrze, adresy map [#4D44A i #6D44A])
co prawda mapy zrobiłem dziś rano, lecz już kilka słabych startów było


Czym to zrobiłeś ?

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A3 8L 1.9TDI ASZ] Trudności z odpaleniem - pełne logi
PostNapisane: 20.lip.2016 13:58:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.maja.2007 07:56:45
Posty: 69
Lokalizacja: Wadowice
MPPS - odczyt i zapis pliku hex, WinOls poprawka map + porównanie w edytorze HEX co tak naprawde zmienił.
Dodatkowo powiem że nie kusiła mnie zmiana innych map wystarcza mi tyle mocy co mam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A3 8L 1.9TDI ASZ] Trudności z odpaleniem - pełne logi
PostNapisane: 21.lip.2016 09:26:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.maja.2007 07:56:45
Posty: 69
Lokalizacja: Wadowice
Taka wersja mapy

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: