.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lut.2025 00:04:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 08.lip.2016 20:41:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2011 17:19:31
Posty: 174
Lokalizacja: Wrocław
Auto: S6 C5
Witam Was wszystkich serdecznie,

opiszę Wam moją historię,
otóż jak część z Was wie około miesiąca temu kupiłem od erniego S6, świetne auto, zadbane no nie ma się czego czepić :)
jedyne co w nim działało nie tak jak należy to psztyczek od zmiany benzyna/gaz a mianowicie wskazanie poziomu gazu w zbiorniku za pomocą diodek, tankowałem do pełna i pokazywało rezerwę

poszperałem trochę na necie i znalazłem na stronie producenta komputera gazowego (LS NEXT - to samo co KME NEVO) procedurę kalibracji zbiornika za pomocą przycisku gaz/benzyna. Wszystko byłoby pięknie gdybym przez przypadek nie wywołał autokalibracji całej instalacji gazowej.

Skończyło się to tym że auto dusiło się na wolnych obrotach i zimnym silniku, przy rozwiązaniu tego problemu pomógł mi Tomek z Auto Alma we Wrocławiu za co mu serdecznie dziękuje, zrobił mapy jednak tak czy inaczej skończyło się na dodaniu kalibracji OSA przy pomocy adaptera OBD.

Błąd związany z ubogą mieszkanką narazie się nie pojawił i pewnie się nie pojawi, natomiast zwrócił on mi uwagę na kulejący katalizator na banku 2 (był błąd). Dzisiaj kolejny raz błąd się pojawił. I teraz pytanie:

Czy serio katalizator może nadawać się do wymiany jeżeli był wymieniany w lutym tego roku i jest na to FV?

Błąd to 16814 - Catalyst System; Bank 2: Efficiency Below Threshold P0430 - 35-00 - -

Katalizatory to 2 sztuki Magnaflow 55mm 43905M zakupione w firmie RPM Łukasz Mirkowski.

Jakie macie pomysły?

Pozdrawiam
Arek

_________________
Audi 100 C3 2.3 136km 89r było
Audi S6 C5 4.2 340km 00r jest


Ostatnio edytowano 11.lip.2016 03:08:35 przez aryary, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 08.lip.2016 20:57:06 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Bardziej celowałbym w sprawdzenie sondy kontrolnej. Dziwne by było aby magnaflow tak szybko się przytkał. Sprawdź w pierwszej kolejności elektryczną stronę sond.

Czy jeszcze jakiś błąd się pojawia czy tylko ten?

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 08.lip.2016 21:03:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2011 17:19:31
Posty: 174
Lokalizacja: Wrocław
Auto: S6 C5
Hej Bloku,
wcześniej pojawiał się błąd związany ze zbyt ubogą mieszanką ale adapter OBD załatwił sprawę, teraz wywala tylko ten od kata. Innych błędów brak.

Rozumiem że povagować sondy?

edit: grupy 31, 36, 42,43 bedzie ok?

_________________
Audi 100 C3 2.3 136km 89r było
Audi S6 C5 4.2 340km 00r jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 09.lip.2016 05:46:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 11:47:04
Posty: 1870
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Auto: Audi A6C7 2.0TDI S-Tronic
Każdej firmie wpadki się zdarzają ale nie chce mi się wierzyć, że magnaflow się poddał.
Pewnie sonda siadła.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 09.lip.2016 12:36:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2011 17:19:31
Posty: 174
Lokalizacja: Wrocław
Auto: S6 C5
a więc tak, od wczoraj po kasacji błędu dzisiaj wywaliło go ponownie, jednak nie został on zasygnalizowany czekiem
przelogowałem kilka grup:

http://vaglog.pl/log_269944.html
http://vaglog.pl/log_269945.html
http://vaglog.pl/log_269946.html
http://vaglog.pl/log_269947.html
http://vaglog.pl/log_269948.html

dorzucam jeszcze wykres z komputera gazowego (wszystko vagowane na benzynie)
Obrazek

co o tym sądzicie?

_________________
Audi 100 C3 2.3 136km 89r było
Audi S6 C5 4.2 340km 00r jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 09.lip.2016 13:13:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
To metalowe katy?
Jaką mają przepustowość?
Błąd wywala podczas spokojnej jazdy po mieście?
Jeśli tak, to niestety tak będzie - mają za niską temp aby poprawnie dopalać, i wywala checka :(

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 09.lip.2016 13:29:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2011 17:19:31
Posty: 174
Lokalizacja: Wrocław
Auto: S6 C5
Katalizatory metalowe, 200cpsi, spokojna jazda po mieście wtedy wywala czeka. Za spokojna jazda?

_________________
Audi 100 C3 2.3 136km 89r było
Audi S6 C5 4.2 340km 00r jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 09.lip.2016 17:14:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Jak nie pomoze wymiana sondy kontrolnej to zakladaj ceramki z Bosala.
Sprawdz dokladnie jakosc wspawania i czy nie masz gdzies dziurki bo nawet najmniejsza moze rozjechac wskazania.
Te przelotowe metalowe nie maja wlasciwej wydajnosci konwersji dla S6... W tym silniku cat musi przytykac wydech stad ceramika bo tak to zaprojektowali. Btw... popatrz sobie na trwalosc catow ceramicznych a metalowych...
Ja mam katy jeszcze z fabryki i we wszelkich testach wydajnosci czy starzenia wypadaja idealnie.
Inna sprawa....sklad mieszanki bo moze tu lezy pies.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Ostatnio edytowano 09.lip.2016 18:26:26 przez drookash, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 09.lip.2016 18:22:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2011 17:19:31
Posty: 174
Lokalizacja: Wrocław
Auto: S6 C5
czyli rozumiem że sonda po tym co wyszło w logach i tak jest do wymiany?
błędu związanego ze składem mieszanki po dołożeniu adaptera OBD już nie ma
w przyszłym tygodniu wjeżdzają też nowe świece NGK BKR6EQUP, mogą pomóc w rozwiązaniu problemu?

_________________
Audi 100 C3 2.3 136km 89r było
Audi S6 C5 4.2 340km 00r jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 09.lip.2016 19:47:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Swiece pewnie nic nie zmienia...
Kup NGK ale r-line... albo to co ori czyli bosch ktory krosuje sie z 101000054AD.
Tylko takie z takim numerkiem w tym silniku wytrzymaja. Dedykowane do AQJ i ANK.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 09.lip.2016 20:30:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 11:47:04
Posty: 1870
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Auto: Audi A6C7 2.0TDI S-Tronic
Katy Ja zakładałem z polecenia innych userów, sporo S6 na takich jeździ i tylko raz po dwóch latach ktoś coś pisał o błędzie katalizatora.
Nie chce mi się wierzyć żeby padł, przecież to prosta konstrukcja.
Aha i nie wymieniałem katów bo mi się zachciało tylko w jednym z oryginałów wkład się oberwał i sobie dzwonił.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 09.lip.2016 20:39:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2011 17:19:31
Posty: 174
Lokalizacja: Wrocław
Auto: S6 C5
znalazłem taką procedurę na forum VW, myślicie że pomoże mi zdiagnozować za co najpierw powinienem się wziąć?

a świece są z eRką, +puki co żadnego błędu nie wywaliło, może dlatego że przegoniłem go kila razy do logów i kat się ładnie wypalił?

In order to test your MAF, O2 sensors and catalytic converter, check out the following blocks in the "Engine" control module with your VAG-COM. Blocks 002, 030, 032 and 033 are done in "Measuring Blocks" while blocks 036, 034 and 046 are done in "Basic Settings". Let me know if you have any questions about how to run the tests. (NOTE: The following tests are MKIV VR6 specific. If you have a 1.8T or 2.0 engine, the procedure from running the automated tests is slightly different. For a 1.8T engine, see this THREAD for instructions on how to initiate the tests. I'm not positive about the initiation procedure with a 2.0 engine, but from what I've found, with an AEG engine you manually raise the engine speed to between 1800 and 2200 RPMs, and with the AVH and AZG engines, you derpress the accelerator to the WOT (wide open throttle) position to raise the engine speed to ~2000 RPMs.

Block 002 - Load Registration
- Check the MAF airflow reading at idle. Make sure the car is running and warmed up and the A/C is off. Go to Block 002 and look in Field 4. The value at idle should be between 1 and 25 g/s. If it's lower than 1 g/s, then there is probably a leak in the intake tubing between the MAF and manifold.

Block 030 - Oxygen Sensor Regulation
- Go to Block 030. Field 1 is a three-digit binary code which gives the status of the pre-cat oxygen sensor. Field 2 is the same thing but for the post-cat oxygen sensor. The digits indicate whether or not the sensor heater is working and whether or not the oxygen sensor control is operational and active. The value should fluctuate between 111 (heater on) and 011 (heater off). The last two digits can also fluctuate between '1' and '0', but should be predominantly '1'.

Block 032 - Oxygen Sensor Control Learned Values
- Go to Block 032. Field 1 represents the fuel trim at idle (additive) and Field 2 represents the fuel trim at part load (multiplicative), i.e., while driving. The value should be between -10 and +10% (negative indicates the engine is running rich and positive indicates the engine is running lean). If the value is close to +25% (which is the upper limit), it usually means that the MAF is bad. If the value is somewhere betweeen +10 and +25%, it could mean that the pre-cat oxygen sensor is bad, there is a leak in the intake or that the MAF is on it's way out. The value I found for my car (VR6), which has a new 2.0 MAF and new oxygen sensors is +1.6%.

Block 033 - Pre-Cat Oxygen Sensor Control
- Go to Block 033. The value in Field 1 represents the pre-cat oxygen sensor control. The value should fluctuate at least 2% in the -10 to +10% range.

Block 036 - Post-Cat Oxygen Sensor Control
- Go to Block 036 (this test must be done in basic settings, not measuring blocks). Depress and hold brake pedal to run the automated test. The engine RPMs should raise to around 1400. Field 1 is post-cat sensor voltage. It must fluctuate slightly between 0 and 1V. Field 4 will say either 'TEST OFF/ON' before/while the test is running and either 'B1-S2 OK' (sensor is good) or 'B1-S2 NOT OK' (sensor is bad) after the test is finished. Release the brake pedal after the test finishes.

Block 034 - Aging of Pre-Cat Oxygen Sensor
- Go to Block 034 (this test must be done in basic settings, not measuring blocks). Depress and hold brake pedal to run the automated test. The engine RPMs should raise to around 1400. Field 1 is the engine speed. Field 2 is the catalytic converter temp. Field 3 is the value which tells you how aged the sensor is (not sure what it's called). Field 4 will say either 'TEST OFF/ON' before/while the test is running and either 'B1-S1 OK' or 'B1-S1 NOT OK' after the test is finished. The aging value must be above 0.80. The value for a new sensor is 1.99. The value will decrease as the sensor ages. Release the brake pedal after the test finishes.

Block 046 - Catalytic Converter
NOTE: The test in Block 034 must be done just before this test or it will NOT initiate!
- Go to Block 046 (this test must be done in basic settings, not measuring blocks). Depress and hold brake pedal to start the automated cat. test (last approx. 100 secs - the cat needs to be warmed up above a certain threshold for an accurate reading - the threshold is usually 400°C). The engine RPMs (Field 1) should raise to around 1400. Field 2 is the cat. temp. This will also rise during the test. Field 3 is the cat. conversion efficiency. If the cat is good, the value should be below 0.50 at the end of the test. Field 4 will indicate if the cat is good (CAT B1 - OK) or bad (CAT B1 - NOT OK). Release the brake pedal after the test finishes.

_________________
Audi 100 C3 2.3 136km 89r było
Audi S6 C5 4.2 340km 00r jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 10.lip.2016 12:02:56 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Sprawdziłeś sondę? Wepnij się we wtyczkę i zobacz. Bez tego to macanie a usterka może być błaha - uwalony kabel sondy lub sama sonda.

Test który podałeś opiera się na odczytach sond. Porównuje wartości z przepływki, odczytu sond głównych i kontrolnych. Dodatkowo robi to w formie 3 etapów - stała wartość przepływki, maksymalna i minimalna. Robiłem taki test po remoncie silnika - potrafi pokazywać bzdury. U mnie wskazał obie sondy a jak się okazało tyko jedna była trafiona. Oscyloskop i najlepiej tak sprawdzić sprawność sond. Według mnie to najlepsza droga do weryfikacji gdzie siedzi chochlik.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 10.lip.2016 13:48:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2011 17:19:31
Posty: 174
Lokalizacja: Wrocław
Auto: S6 C5
A jak oscyloskopu brak? Jest jakaś inna wiarygodna metoda? Z powyższych logów nic nie wynika?

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

_________________
Audi 100 C3 2.3 136km 89r było
Audi S6 C5 4.2 340km 00r jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 10.lip.2016 13:57:27 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Miernik napięcia wystarczy.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 10.lip.2016 18:01:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2011 17:19:31
Posty: 174
Lokalizacja: Wrocław
Auto: S6 C5
Ok, dzisiaj podłączyłem się VCDSem, błędów dalej brak, w readiness wszystko na passed.
Wygląda że przegonienie do logów coś pomogło. Za tydzień sprawdzę jeszcze raz jak wyglądają błędy, czy wystąpiły i dam znać.
Dziękuje Wam wszystkim za cenne rady.

_________________
Audi 100 C3 2.3 136km 89r było
Audi S6 C5 4.2 340km 00r jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 11.lip.2016 07:38:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Procedura procedurą... readiness ustawi albo nie. Sprawny układ zawsze ustawi wszystkie na passed.
Oscyloskop się też przyda - dlatego ja zainwestowałem te 350PLN i coś niecoś już mi powiedział.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 11.lip.2016 13:59:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
aryary napisał(a):
Katalizatory metalowe, 200cpsi, spokojna jazda po mieście wtedy wywala czeka. Za spokojna jazda?

Dokładnie tak ;)

Te katy mają wyższa przepustowość niż seryjna ceramika, w związku z tym potrzebują więcej ognia w wydechu żeby miały odpowiednia temp pracy, jak się zaczynasz snuć po mieście w poszukiwaniu ekonomii ;), to spada temp i niestety spada skuteczność katalizatorów :(
Ja miałem dwie metody na tę przypadłość :)
1. - ogniem - może nie pod czerwone, ale raczej w okolicach 3-4k rpm.
2. - jak już się zapomniałem i zapaliło, to OBD po BT i po 5 sek brak błędu - kasowałem w trakcie jazdy :)

U mnie problem się zaczął wraz z wprowadzeniem zapisu 51+ (nie mylić z 500+ ;) ) - jak się okazało, że ciężko się poruszać w mieście z wyższymi prędkościami :(

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 11.lip.2016 14:02:15 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
I tu manual jest gora ;)

wytapatane zenkiem

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 11.lip.2016 14:05:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Eee tam, deptać to sprzęgło w mieście co 30 sek :( - a w tipie jest manualny tryb zmiany biegów :)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: