.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lut.2025 23:41:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [R5] rzućcie okiem na górę bloku
PostNapisane: 06.paź.2016 20:00:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Szanowni, gdzybyście mogli rzucić okiem na poniższe zdjęcia i wypowiedzieć się, co sądzicie o stanie górnej powierzchni bloku.
Widoczne są jakby wżery od płynu chłodzącego.....
Co o tym sądzicie?
https://zapodaj.net/aa7f5e950ac42.jpg.html
https://zapodaj.net/baaf48df1e335.jpg.html

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [R5] rzućcie okiem na górę bloku
PostNapisane: 06.paź.2016 21:43:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2015 09:50:06
Posty: 51
Ja bym planował + grubsza uszczelka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [R5] rzućcie okiem na górę bloku
PostNapisane: 07.paź.2016 07:07:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
W tych miejscach widać że uszczelka nie ma styku z blokiem. Ktoś mógł lać borygo, ono też takie cuda robi z amelinium. Najlepiej by było blok splanować. Jak nie, to ryzyk - fizyk. Wokół tulei cylindrowych jest ładna, gładka powierzchnia... Przy kanałach wodnych często uszczelka jest mniejsza od średnicy kanału, czasem większa (mowa o otworach w uszczelce głowicy). Trzeba by było przyłożyć uszczelkę i zobaczyć czy te miejsca mają wpływ na szczelność.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [R5] rzućcie okiem na górę bloku
PostNapisane: 07.paź.2016 07:13:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Kłopot z blokiem... można go planować, ale wtedy uszczelka na zamówienie. Droga droga.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [R5] rzućcie okiem na górę bloku
PostNapisane: 07.paź.2016 07:33:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Moze jakims "plynnyn metalem" uzupelnic. Ja bym tak zrobil na test, a jak pocieknie to drugi silnik kupil. za grosze mozna wyrwac. Albo od razu drugi silnik.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [R5] rzućcie okiem na górę bloku
PostNapisane: 07.paź.2016 08:01:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Zdjęcie jest sprzed kilku miesięcy. Silnik na tym bloku aktualnie jeździ i dziwny objaw jest taki, że jak złapie wysoką temperature (95*C) to baaaardzo wolno się wychładza. Mimo, że chodzi wentylator itp... I tak sobie kombinuję, że dopóki nie przekroczy 90*, to wszystko jest szczelne, a powyżej traci szczelność i do układu chłodzenia trafiają spaliny i chłodzenie nie wyrabia... Dobrze kombinuję?
Obróbka góry bloku jest do zrobienie tylko maszynowo - po rozbiórce silnika i wyjęciu go spod maski, czy jest to jakoś do ogarnięcia sposobem bardziej domowym? Silnik to JT (120 KM / 88kW) z obniżoną kompresją w stosunku do KV.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [R5] rzućcie okiem na górę bloku
PostNapisane: 07.paź.2016 08:02:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
kup KVała i przełóż. ten silnik już powoli kończy swój żywot...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [R5] rzućcie okiem na górę bloku
PostNapisane: 07.paź.2016 08:05:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Leo napisał(a):
kup KVała i przełóż. ten silnik już powoli kończy swój żywot...

Nie Adasiu, ten silinik ma "dożywocie" bo to auto historyczne, na żółtych :/
Poza tym gładzie są piękne, i poza tym wszystko inne jest cacy

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [R5] rzućcie okiem na górę bloku
PostNapisane: 07.paź.2016 08:55:59 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Daj do splanowania i zakładasz uszczelkę metalową na przekładkach aby zbytnio nie doprężać silnika. Chociaż...ja bym się pokusił aby przekładka nie była zbyt duża. Doprężony silnik + jakiś ostrzejszy wałek i można nawet coś na tym ugrać pomimo, że to zabytek ;-)

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [R5] rzućcie okiem na górę bloku
PostNapisane: 07.paź.2016 09:26:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
Kombinujecie, jak koń pod gorę a sprawa prosta jak parasol. :D
Blok do splanowania, a jak nie będzie odpowiedniej uszczelki to tłoki też trzeba splanować.

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [R5] rzućcie okiem na górę bloku
PostNapisane: 07.paź.2016 09:28:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
to oczywiste, szewek, ale koszty są takie że lepiej poszukać inny silnik... toczenie/frezowanie tłoków brzmi tak sobie, choć wiem, że się tak robi.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [R5] rzućcie okiem na górę bloku
PostNapisane: 07.paź.2016 09:47:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
No bez przesady. Planowanie bloku 20pln od dziury czyli cale 100 zł. Za głowicę tez 100, jeśli wymaga choć wątpię jak niedawno była robiona. Tłoki to nawet może w gratisie liznie. Takie ceny sa przynajmniej w Białymstoku. ;)

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [R5] rzućcie okiem na górę bloku
PostNapisane: 07.paź.2016 09:48:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
O ile (mniej więcej) może mi wzrosnąć kompresja, jeśli z bloku zdejmie się 0,1~0,2 mm i założę grubszą uszczelkę?
Oryginalna komresja tego silnika (przypominam: JT / KE-Jet) to zaledwie 1:8,5

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [R5] rzućcie okiem na górę bloku
PostNapisane: 07.paź.2016 09:51:44 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Jeśli założysz przekładkę to może się nic nie zmienić. Ale patrząc na wżery to tam 0,3 lekko pójdzie. Się nie zastanawiaj tylko splanuj i zakładaj czapkę.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [R5] rzućcie okiem na górę bloku
PostNapisane: 07.paź.2016 10:02:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Marcin ale co Ci po kompresji jak tam ona jest realizowana przez wybrany tłok.Może być nawet 7:1 a i tak tłok zahaczy o głowice, już to widzę.
Albo rozbierzesz silnik, dasz tłoki plus blok do planowania o tyle ile trzeba i będzie dobrze, nawet bez grubszej uszczelki, albo dajesz nowy silnik i w doopie mieć wszystko.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [R5] rzućcie okiem na górę bloku
PostNapisane: 07.paź.2016 10:12:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Leo, słowo "nowy" ma tu kluczowe znaczenie. Każdy inny JT, KV, KX itp na rynku ma 25+ lat na karku i nie wiadomo który ile był pałowany. Mój silnik przez ostatnie 8 lat NIE BYŁ. Z pewnością zostaje przy swoim!

Czy moja teoria o wysokiej temperaturze opisana w szóstym poście trzyma się kupy?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [R5] rzućcie okiem na górę bloku
PostNapisane: 07.paź.2016 10:53:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
a sprawdzisz inne objawy puszczającej uszczelki ? Twarde węże, pękające węże, rozszczelniająca się chłodnica, ubywający płyn ?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [R5] rzućcie okiem na górę bloku
PostNapisane: 07.paź.2016 11:47:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Pękających węży nie ma, ale pozostałe symptomy mam :(

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [R5] rzućcie okiem na górę bloku
PostNapisane: 07.paź.2016 11:54:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
KV, HY, KX, JT, wszystkie mają tą samą średnicę i skok tłoka. KX miał stopień sprężania 9.2, bardzo zbliżony. Nie rozkminiałem tego wcześniej, ale może wszystkie te bloki są taki same (może głowice też, wiadomo ewentualnie jakieś otwory typu vacu), a różnią się tylko wysokością tłoków. Miałem jednego KX'a, nawet wiem kto ma go teraz (możliwe, że na sprzedaż, bo auto się rozbiera), a ten silnik był zajebisty jak go wystroiłem na osprzęcie NG. KK po remoncie dostało wyraźne baty. :D

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [R5] rzućcie okiem na górę bloku
PostNapisane: 08.paź.2016 08:20:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Jest dosc prosty wzor, dzieki ktoremu mozna obliczyc o ile wzrosnie stopien sorezania po splanowaniu.
Kiedys planowalem glowice w mc1 z 7.8:1, o pol mm i wyszlo chyba 8.3:1. Wzrosla sprawnosc i moc silnika. Latal i lata nadal jak wsciekly. Poza tym, zadnych minusow.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: