Pacjent jak w temacie AEL. Ostatnio wyjeżdżając z garażu usłyszałem pisk przy zapalaniu auta, dzieje się tak samo przy gaszeniu motoru. Gdybam co to może być, pasek wieloklinowy sprawdzony, psikałem preparatem dalej to samo. Myślę, może rolka od napinacza, pojechałem kupiłem wymieniłem, łożysko miało minimalne szumy. Dalej to samo. Amortyzatorek paska wieloklinowego stabilus wymieniony przy zakupie auta 5 lat temu, czyżby już padł. Alternator zachowawczo, parę miesięcy temu został zregenerowany, wymienione wszystkie łożyska, więc odpada.
Zostało koło pasowe. Zauważyłem, że na obrotach jałowych ma delikatne drgania (nagrałem film, link
https://youtu.be/pvlk3a9nKYk).
Może ktoś sprawdzić w AELu czy u niego te drgania też występują. Po lekkim dodaniu gazu, przy zwiększonych obrotach drgania ustają. Koła pasowego jeszcze nie wymieniane, przy wymianie rozrządu jakieś ~40 tyś temu było ok. Mógłby bym jeszcze dla pewności wymienić sam pasek, ale nie wiem czy to coś zmieni.
Przy okazji zrobiłem krótki opis demontażu całego napinacza.
1. Odkręcamy górna osłonę silnika, dwie nakrętki 10.
2. Odkręcamy osłonę paska wieloklinowego śruba na alternatorze.
3. Odkręcamy 2 śruby 10 (kolor czerwony) od mocowania gumki od górnej osłony silnika.

4. Odkręcamy 3 śruby 13 (kolor zielony) uważając, by pasek nie spadł z koła pasowego.
5. Do tego zostały 3 dolne śyby i cały napinacz mamy w ręku
6. Rolka FAGa dostępna w sieci auto zatoka, około 50 zł. Nr orginalnej rolki 6203 LH
Skręcając nałożyłem preparat (klej do gwintów - niebieski) zapobiegający odkręcaniu się śrub.

