.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.lis.2024 21:58:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B7 1.9 TDI PD BKE] Błąd 16618 - Logi do analizy
PostNapisane: 06.lut.2017 00:12:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2017 00:01:02
Posty: 3
Witam Wszystkich bardzo serdecznie,

Mam do Was prośbę o pomoc, poniżej moja historia:
Posiadam Audi A4 B7 2005r silnik 1.9 TDI BKE - kupione ok 6 mcy temu, przez ten czas nie było z nim żadnych problemów, albo być może ich nie zauważałem, ostatnio pojawił się w VCDSie błąd świecy żarowej na 4 cylindrze jednak dzięki wymianie świec udało się go rozwiązać :) Jednak to nie był jedyny problem jaki się pojawił. Otóż kiedy przyszła zima, na autostradzie po złapaniu przez samochód optymalnej temperatury postanowiłem go trochę przegonić, tym bardziej, że ostatnio robiłem krótkie dystanse po trójmieście - jednak odcinek około 200 km autostradą pokonuję średnio 2/3 czasem nawet 4 razy na miesiąc i przeważnie z prędkością około 140 km/h, ale wracając do tematu, na desce 90 stopni, pedał w podłogę 1, 2, 3, (ok 3600-3800 obrotów) i nagle brak mocy :/ przez chwilę panika, co się kuwa stało, ale opanowałem emocje, zjechałem na pobocze, wyłączyłem silnik, włączyłem i samochód jak nowy, po dojechaniu w miejsce przeznaczenia podłączyłem VCDS'a skasowałem błędy z myślą, że to tylko jednorazowe, bo przecież, po wyłączeniu i włączeniu silnika przeszło. Myliłem się...

W czasie naprawy świec, samochód stał kilka dni w garażu, mało użytkowany, ponieważ z uwagi na duże mrozy, złe świece byłem uziemiony. Po założeniu świec wyjechałem na trasę, temp. robocza gaz do dech i wielkie zdziwienie przy wyprzedzaniu tira bo moc skończyła się przy ok 3000 obrotów :/

Po wyłączeniu i włączeniu silnika wszystko wraca do normy, mogę wtedy deptać i deptać, a audi idzie jak burza, a w silniku błąd:

16618- Boost Pressure Regulation
P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition)
Freeze Frame:
RPM: 2940 /min
Troque: 246.4 Nm
Speed: 139.0 km/h
Load: 80.0 %
Voltage: 14.06 V
Bin. Bits: 11000000
Absolute Pres.: 2040.0 mbar
Absolute Pres.: 2570.4 mbar

Wziąłem sobie rady starszych do serca i postanowiłem bardziej moją lalkę pogonić.
Więc pogoniłem audi najpierw na obwodnicy 3miasta - 3/4 bieg trzymając 3 tyś obrotów i to nic nie pomogło - dystans ok 30 km. Ogólnie na pewno samochód zrobił się żwawszy szybciej się zbierał. Ale mimo to odcinął turbinę właściwie chwilę po tym zabiegu, wyłączyłem / włączyłem samochód i dalej już się zbierał - to było jakiś tydzień temu.

Dwa dni temu podjąłem kolejną próbę i na autostradzie na 4tym biegu trzymałem go na ok 3500 obrotów momentami dochodząc do 4 tyś oczywiście zaraz na starcie mi odciął turbo ale zgasiłem i odpaliłem ponownie i potem grzałem, po ok 40 km zjechałem na MOP dałem mu chwilę na wystudzenie, zgasiłem silnik, dotleniłem się. Po wyjeździe na autostradę 1,2 3 (3600 obrotów) odcięcie.
Także już rączki mi opadają :(

Poniżej komplet Logów jakie zrobiłem.

Ze swoich spostrzeżeń wywnioskowałem, że kąt synchronizacji do poprawy wartość na biegu jałowym trzyma się -2,9 niby w normie ale do 0 to ho ho przy obciążeniu wychyla się do -3.4

Logi statyczne:

Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_VzZkC.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_GcfSiD.html
Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_6I0R19.html
Grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_T30663Q.html
Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_7mO1L3.html

Logi Basic Settings:

Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_2j23C.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_HjOmW.html

Logi dynamiczne:

Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_wqLJ9u.html (Podczas tego pomiaru odciął turbinę )
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_80ZoG.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_g6jQ09.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_323Pe.html
Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_77TwXRK.html
Grupa 010: http://vaglog.pl/log-010_lcjy0m.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_VLFy34m.html

Grupy 001, 004: http://vaglog.pl/log-001_004_qr3E5p.html
Grupy 003, 011: http://vaglog.pl/log-003_011_lgFY6RQ.html
Grupy 010, 011: http://vaglog.pl/log-011_010_59gYZp.html
Grupy 003, 008, 011: http://vaglog.pl/log-003_008_011_ElH9D2.html


Pozdrawiam i bardzo proszę o pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B7 1.9 TDI PD BKE] Błąd 16618 - Logi do analizy
PostNapisane: 06.lut.2017 10:39:07 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Wyczyść sprezarke i zweryfikuje jej stan. Przy okazji mozna zweryfikowac stan przewodów ukladu podcisnienia.
Kąt synchro ustaw na ok. -1

Niektore logi są puste - uniemozliwia to analize.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B7 1.9 TDI PD BKE] Błąd 16618 - Logi do analizy
PostNapisane: 06.lut.2017 10:48:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2017 00:01:02
Posty: 3
Dzięki za odpowiedź, faktycznie niektóre logi są puste - będę musiał je poprawić, nie wiem czemu się tak zrobiło.
Kąt na - 1? A czemu? To nie powinien być na 0?

Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B7 1.9 TDI PD BKE] Błąd 16618 - Logi do analizy
PostNapisane: 06.lut.2017 11:52:40 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Kąt w minusie zapewnia trochę lepszą dynamike silnika....

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B7 1.9 TDI PD BKE] Błąd 16618 - Logi do analizy
PostNapisane: 09.lut.2017 21:24:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2017 00:01:02
Posty: 3
Ustawiłem -0,5 ale w czasie jazdy skacze do -1
Na pewno po tym zabiegu poprawiły mi się korekcje na pompkach, poza tym jakby ciszej silnik chodził - nie buja nim na boki.
Aktualnie chwilowe spalanie na biegu jałowym 1 L/h, w tej wartości się zmieniło bo miałem 1,2 L/h
Zobaczymy jak będzie się w trasie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: