.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lut.2025 10:39:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi s6 c5 - Dziwny dziwięk i zachowanie
PostNapisane: 14.lut.2017 11:19:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2016 13:49:57
Posty: 74
Witajcie

Otóż mam dosyć dziwny problem z moją niunią.

Wczoraj dokładnie, odpalając Auto, na wyprostowanych kołach, usłyszałem jakby syczenie pod kierownicą, podobne do uciekającego powietrza, znika po skręceniu kierownicą.

Dodatkowo dzisiaj doszedł dzwięk piszczenia, dosłownie, moje audi brzmi jota w jotę jak to z tego filmiku
Kod:
https://www.youtube.com/watch?v=QOMElUhg0q8


Tyle że ja nie mam kompresora, a dzwięk wydobywa się z górnej części silnika, a nie z pasków.

Obstawiam Dwie opcje... Alternator, albo kompresor klimatyzacji...

Jakie jest wasze zdanie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi s6 c5 - Dziwny dziwięk i zachowanie
PostNapisane: 14.lut.2017 12:43:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Może być jakieś łożysko... ale ja bym jeszcze sprawdził gruszki na kolektorze.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi s6 c5 - Dziwny dziwięk i zachowanie
PostNapisane: 15.lut.2017 08:53:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2016 13:49:57
Posty: 74
Problem dziwnego buczenia znikł, natomiast pozostało syczenie...
Ale wcisnąłem się pod kierownice i zalatuje mi uchodzącym podciśnieniem, a teoretycznie pucha podciśnienia jest po lewej stronie.... więc może tam jakoś ucieka...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi s6 c5 - Dziwny dziwięk i zachowanie
PostNapisane: 16.lut.2017 21:15:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Wątpię byś usłyszał w tym miejscu syczenie - prędzej gdybyś wsadził głowę w nadkole. Jedna bańka podciśnienia znajduje się w przedniej części nadkola - mniej więcej pod zbiorniczkiem płynu do wspomagania druga mniej więcej pod kompem. Gdyby były uszkodzone to by nie działało żadne podciśnienie - sprawdź czy po odpaleniu zasysa gruszki przed kolektorem.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi s6 c5 - Dziwny dziwięk i zachowanie
PostNapisane: 17.lut.2017 10:15:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2016 13:49:57
Posty: 74
drookash napisał(a):
Wątpię byś usłyszał w tym miejscu syczenie - prędzej gdybyś wsadził głowę w nadkole. Jedna bańka podciśnienia znajduje się w przedniej części nadkola - mniej więcej pod zbiorniczkiem płynu do wspomagania druga mniej więcej pod kompem. Gdyby były uszkodzone to by nie działało żadne podciśnienie - sprawdź czy po odpaleniu zasysa gruszki przed kolektorem.



A w którym miejscu są te gruszki, tak obrazowo, bo nie chcę spartaczyć a wole dopytać. Dziękuję

Przy okazji z dodatkowych dolegliwości, zauwazyłem problemy z odpalaniem, dlatego założyłem że to wina podciśnienia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi s6 c5 - Dziwny dziwięk i zachowanie
PostNapisane: 17.lut.2017 11:53:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Podnosisz auto, zwalasz koło, odkręcasz nadkole kilka śrubek, wsadzasz łepek i patrzysz w prawo i lewo i widzisz :)

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi s6 c5 - Dziwny dziwięk i zachowanie
PostNapisane: 19.lut.2017 15:31:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2016 13:49:57
Posty: 74
drookash napisał(a):
Podnosisz auto, zwalasz koło, odkręcasz nadkole kilka śrubek, wsadzasz łepek i patrzysz w prawo i lewo i widzisz :)


Dzisiaj trochę pogrzebałem w środku i oto efekt.
https://drive.google.com/file/d/1MrSPlp ... sp=sharing


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi s6 c5 - Dziwny dziwięk i zachowanie
PostNapisane: 19.lut.2017 19:13:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Ehehe... masz servotronic ? To wyjmij na chwile jego przekaznik.
Jak nie masz to na 99% syczy nieszcselny zaworek zwrotny wbudowany w kolumne. Te dwie male wkretki mosiezna ktore tam widzisz to wlanie zaworki... sam tego nie wykrecaj bo popsujesz. Byly wersje z dwoma i z trzeba takimi zaworkami / wkretkami.
Jakies ostatnio problemy ze wspomaganiem ? Wycieki ? Szarpania ?

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi s6 c5 - Dziwny dziwięk i zachowanie
PostNapisane: 19.lut.2017 20:53:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2016 13:49:57
Posty: 74
drookash napisał(a):
Ehehe... masz servotronic ? To wyjmij na chwile jego przekaznik.
Jak nie masz to na 99% syczy nieszcselny zaworek zwrotny wbudowany w kolumne. Te dwie male wkretki mosiezna ktore tam widzisz to wlanie zaworki... sam tego nie wykrecaj bo popsujesz. Byly wersje z dwoma i z trzeba takimi zaworkami / wkretkami.
Jakies ostatnio problemy ze wspomaganiem ? Wycieki ? Szarpania ?


Właśnie dlatego napisałem tutaj, bo kompletnie nic się nie dzieje prócz syczenia... to mnie zastanawia bo zawsze jakieś odstępstwo niesie skutki, a tutaj nic a nic....

Spróbuje jutro z tymi przekaźnikami, ale powiedz mi proszę czy wyjęcie przekaźnika prócz ustania syczenia ( bo podejrzewam że taki może być dymniemany cel ) coś się zmieni ?

A jeśli mam się nie tykać tych zaworków to pozostaje warsztat ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi s6 c5 - Dziwny dziwięk i zachowanie
PostNapisane: 19.lut.2017 21:49:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Masz ten servotronic czy nie ?
Wydłubanie przekaźnika servo spowoduje, że na postoju kiera będzie ciężej się obracała. Zaworek servotronica puszcza dodatkowe ciśnienie w obieg maglownicy jakby bypassem.
Te zaworki są "zabezpieczone" takimi jakby pierścionkami - regulację ich można przeprowadzać tylko na maszynie jak magiel na stole - jak pokręcisz to się za moment okazać może, że kiera sama w jedną czy drugą stronę się kręci :) Jak ruszasz kierą to się otwierają całkowicie - jak kiera stoi w miejscu to powinny być przymknięte do końca. Najwidoczniej któryś puszcza ciśnienie, a że małe nie jest to syczy...
Kręcąc kierą nie czujesz by w którąś stronę szła lżej ?

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi s6 c5 - Dziwny dziwięk i zachowanie
PostNapisane: 19.lut.2017 22:29:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2014 14:38:08
Posty: 13
Lokalizacja: Łódź
Auto: a6 c5 1.8t
U mnie też syczało jak na filmiku, tylko że straciłem całkowicie wspomaganie i płyn od wspomagania się gotował. Wymieniłem pompę wspomagania, ale płyn się gotował dalej. Zakończyło się na regeneracji maglownicy i na razie mam spokój


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi s6 c5 - Dziwny dziwięk i zachowanie
PostNapisane: 20.lut.2017 16:49:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2016 13:49:57
Posty: 74
drookash napisał(a):
Masz ten servotronic czy nie ?
Wydłubanie przekaźnika servo spowoduje, że na postoju kiera będzie ciężej się obracała. Zaworek servotronica puszcza dodatkowe ciśnienie w obieg maglownicy jakby bypassem.
Te zaworki są "zabezpieczone" takimi jakby pierścionkami - regulację ich można przeprowadzać tylko na maszynie jak magiel na stole - jak pokręcisz to się za moment okazać może, że kiera sama w jedną czy drugą stronę się kręci :) Jak ruszasz kierą to się otwierają całkowicie - jak kiera stoi w miejscu to powinny być przymknięte do końca. Najwidoczniej któryś puszcza ciśnienie, a że małe nie jest to syczy...
Kręcąc kierą nie czujesz by w którąś stronę szła lżej ?


Mam serva, próbowałem z przekaźnikami, ale nic się nie zmieniło....

Chyba pozostaje regeneracja całego elementu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: