.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lut.2025 14:28:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wibracje a właściwie start promu kosmicznego A6 4.2 Quattro
PostNapisane: 21.lut.2017 09:53:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sie.2016 12:59:24
Posty: 62
Auto: A6 4.2 ARS
Panowie, problem z wibracjami u mnie przekroczył granice mojego pojmowania. Z początku miałem delikatne wibracje zawsze przy 30km/h, potem jeszcze były inne podczas przyspieszania na każdej prędkości. Trafiłem luz na przegubie wewnetrznym, wymieniłem dziada i przeszło. Zostały tylko te przy 30 - zapewne od wału napędowego bo nie jest najpiękniejszy. No ale w sumie mi to nie przeszkadza. Potem załozyłem LPG, wszystko było cacy aż zaczęło mi się wydawać że wypadają zapłony. Na benzynie było cacy. Gazownik zrzucił winę na cewki, ale tego nie ruszałem. Od pewnego czasu problem przybrał chyba inną postać. Wibracje, ale cholerne wibracje pojawiają się przy przyspieszaniu z niskich obrotów. Delikatne dodanie gazu na utrzymanie prędkości nie powoduje wibracji, potem jest jedno szarpnięcie tak jakby i po nim już cięgiem powtarzające się identyczne wibracje. Pomaga odjęcie gazu. Problem występuje na obu paliwach. Co ciekawe i dość dziwne, na zimnym silniku na PB problemu nie ma. Dopiero jak się rozgrzeje (ale nie płyn a olej) problem się pojawia i ma takie samo nasilenie praktycznie na PB i LPG. Na niedogrzanym oleju na LPG wystepują wibracje wcześniej. A wibracje wyglądają tak jak na filmie który nakręciłem na PB i już rozgrzanym silniku:

https://www.youtube.com/watch?v=Pd5J_IVczoQ

Co to może być? Cewki? Z taką regularnością? Napęd? Ale czemu na zimnym nie ma? Zgłupiałem..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wibracje a właściwie start promu kosmicznego A6 4.2 Quat
PostNapisane: 21.lut.2017 10:04:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2016 13:49:57
Posty: 74
Ja miałem podobnie u siebie, ale to jak gazownik zrypał sprawę i obniżył mi moment przeskoku na LPG na 20 stopni z 35.

Dla mnie to wygląda jakby silnik dostawał po dupie i się krztusił a któraś wybita poducha pod silnikiem by mu pomagała.


Spróbuj może tak, jak wiesz dokładnie który to moment, spróbuj go złapać na wysokich obrotach auta, tzn, jak masz nawet tipa, to trzymaj auto na jedynce.
Bo przy niskich a wręcz umierających obrotach auta silnik telepie i nie ma siły żebyś wyczuł i usłyszał coś innego niż telepanie.


Podłączałeś go może pod Vaga ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wibracje a właściwie start promu kosmicznego A6 4.2 Quat
PostNapisane: 21.lut.2017 10:10:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sie.2016 12:59:24
Posty: 62
Auto: A6 4.2 ARS
ale to jest właśnie zależne od obrotów, nie od prędkości. Nie ważne na jakim biegu 2,3,4,5 będę chciał przyspieszyć z obrotów niskich to będzie tak się telepać.


vag wyrzuca błąd obiegu wtórnego powietrza (SAI) nic więcej. missfire nie zdiagnozuję bo nie mam czujników, rok modelowy 2000...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wibracje a właściwie start promu kosmicznego A6 4.2 Quat
PostNapisane: 21.lut.2017 17:07:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sie.2016 12:59:24
Posty: 62
Auto: A6 4.2 ARS
Dla porównania jak to wygląda na w zasadzie jeszcze zimnym silniku.. Olej nie drgnął, tylko woda wskoczyła na 90st.
https://www.youtube.com/watch?v=VLO4DVlLClE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wibracje a właściwie start promu kosmicznego A6 4.2 Quat
PostNapisane: 21.lut.2017 18:13:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.mar.2011 14:37:35
Posty: 150
zapinaj Vaga, jeżeli nie masz w tej chwili dostępu to zakręć gaz, odepnij aku na noc, zrób około 50km na pb.

_________________
s6 c5 manual/v70


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wibracje a właściwie start promu kosmicznego A6 4.2 Quat
PostNapisane: 21.lut.2017 18:47:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sie.2016 12:59:24
Posty: 62
Auto: A6 4.2 ARS
Na silniku błąd SAI (obieg wtórny, ale był od zawsze) i lambda intermittent, lambda nie wraca po skasowaniu. W skrzyni bledow brak. Moze cos zlogowac? Uprzedzam missfire nie zloguje bo moj komp tego nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wibracje a właściwie start promu kosmicznego A6 4.2 Quat
PostNapisane: 21.lut.2017 19:31:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sie.2016 12:59:24
Posty: 62
Auto: A6 4.2 ARS
Spotkalem sie z informacja ze to moze byc konwerter.. jak go zbadac?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wibracje a właściwie start promu kosmicznego A6 4.2 Quat
PostNapisane: 21.lut.2017 20:46:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sie.2016 12:59:24
Posty: 62
Auto: A6 4.2 ARS
Zrobiłem logi konwertera. Szarpanie wywoływałem na 5tym biegu, można sprawdzić, występowalo jak obroty były w okolicach ponad 1000rpm na 5tce.. Coś tam widać mądrego? http://vaglog.pl/log-007_002_001_3CZ904.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wibracje a właściwie start promu kosmicznego A6 4.2 Quat
PostNapisane: 21.lut.2017 21:02:29 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Po logach widać, że masz nieszczelności. Ciśnienie na wejściu jest większe niż na wyjściu. Może to świadczyć o kończącym się konwerterze lub nieszczelnościach w kasecie (sterowniku). Stawiam na to pierwsze skoro czujesz wibracje. Zobacz na obrotku czy podczas zmiany biegu podbija Ci obroty - to potwierdzi moją hipotezę.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wibracje a właściwie start promu kosmicznego A6 4.2 Quat
PostNapisane: 21.lut.2017 21:58:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sie.2016 12:59:24
Posty: 62
Auto: A6 4.2 ARS
Nie podbija obrotów przy zmianie biegów, ani na tipie ani na drive.. Podobnie nie ma też falowania obrotów przy utrzymywaniu stałej prędkości. Kiedy szarpie tak jak na filmie - obroty stoją tj pomalutku pną się w górę wraz z przyspieszaniem..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wibracje a właściwie start promu kosmicznego A6 4.2 Quat
PostNapisane: 23.lut.2017 15:12:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sie.2016 12:59:24
Posty: 62
Auto: A6 4.2 ARS
I co nikt nic?

Co do konwertera.. To nie wiem na jakiej podstawie mówisz o różnicy ciśnień. Po obrotach wejścia/wyjścia? Wydaje mi się że różnica w nich jest akceptowalna, kowerter chyba nigdy nie spina na 100%.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wibracje a właściwie start promu kosmicznego A6 4.2 Quat
PostNapisane: 23.lut.2017 15:51:50 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Zwróć uwagę na kanał 001 na obroty na wejściu i wyjściu. Różnią się w poszczególnym czasie o niespełna połowę. Jest to nieakceptowalne. Widać, gdzie konwerter zrównuje obroty i ciśnienie daje radę się podnieść.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wibracje a właściwie start promu kosmicznego A6 4.2 Quat
PostNapisane: 23.lut.2017 16:16:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 11:47:04
Posty: 1870
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Auto: Audi A6C7 2.0TDI S-Tronic
Patrząc po logach to faktycznie w gr.001 jest zbyt duża różnica w obrotach.
Bloku ma rację, coś się dzieje z konwerterem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wibracje a właściwie start promu kosmicznego A6 4.2 Quat
PostNapisane: 23.lut.2017 21:58:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sie.2016 12:59:24
Posty: 62
Auto: A6 4.2 ARS
No to mi powiedzcie które jest które. Bo raz większą wartość ma jedna kolumna, drugi raz druga kolumna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wibracje a właściwie start promu kosmicznego A6 4.2 Quat
PostNapisane: 24.lut.2017 13:07:18 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Pierwsza kolumna to obroty na wejściu a druga na wyjściu. Różnice jakie są w jedną lub drugą stroną świadczą o nieszczelności konwertera w turbinie (prawdopodobnie luźne lub ułamane łopatki w wariatorze).

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wibracje a właściwie start promu kosmicznego A6 4.2 Quat
PostNapisane: 24.lut.2017 21:55:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sie.2016 12:59:24
Posty: 62
Auto: A6 4.2 ARS
Niech ktos zloguje ta grupe dla porownania, bo jestem ciekaw. Znajac zasade dzialania sprzegla hydrokinetycznego nie pasuje mi ta teoria. Musi byc roznica w obrotach, to nie jest spiek przeciez ani on/off. Sprzeglo hydrokinetyczne przenosi sile dozujac ja tak by plynnie przeniesc moc wiec musi byc w poslizgu. Siadzcie w swoje automaty i zobaczcie chocby przy ruszaniu z czesciowym obciazeniem (w logach widac ile dawalem gazu), obroty silnika beda stac na ok 2000rpm a auto bedzie przyspieszac jak w bezstopniowej skrzyni. Czemu? Bo konwerter bedzie przekazywac moc stopniowo, caly czas sie uslizgujac.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wibracje a właściwie start promu kosmicznego A6 4.2 Quat
PostNapisane: 24.lut.2017 22:01:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sie.2016 12:59:24
Posty: 62
Auto: A6 4.2 ARS
Poza tym spojrzcie na grupe obok ktora pokazuje tryb dzialania konwertera - tq open, tq reg, tq closed. Na logike w wariancie "tq reg" dozuje on moment obrotowy pracujac w uslizgu. Jak jest "tq closed" to obroty pierwszej i drugiej kolumny sa takie same. Chyba ze mowicie o trzeciej, ale tam to jest taka roznica ze auto nie mialo by prawa jechac.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wibracje a właściwie start promu kosmicznego A6 4.2 Quat
PostNapisane: 24.lut.2017 22:10:01 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Zwróć uwagę, że przy ruszaniu masz uślizg - widać to po różnicy obrotów, gdzie sprzęgło dopiero dostaje "doładowanie" z pompki wysokiego ciśnienia (pamiętaj, że hydrokinetyka ma to samą magistralę olejową co skrzynia).

Nie jestem skrzyniarzem ale nauczyłem się przy awarii 5HP24, gdzie miałem takie same objawy a skończyło się wymianą skrzyni bo się rozsypał konwerter, pompka wysokiego ciśnienia i koszyk fwd.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wibracje a właściwie start promu kosmicznego A6 4.2 Quat
PostNapisane: 24.lut.2017 22:24:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sie.2016 12:59:24
Posty: 62
Auto: A6 4.2 ARS
Wyszperałem: http://www.audizine.com/gallery/data/50 ... STrans.JPG

Wnioskując po labelach to pierwsza wartość to rpm silnika, druga to rpm konwertera a trzecia to rpm na wyjściu napędu (już po przełożeniu przez bieg). Także przepraszam Panowie ale nie trzyma mi się kupy wasza teoria. Nie żebym się tutaj chciał spierać ale istotnym dla mnie jest dojście do odpowiedniego zrozumienia. Reasumując poprzednie moje wypowiedzi - jak konwerter zapina na closed to różnic w rpm silnika i wejscia skrzyni nie ma. Są jak konwerter jest w uślizgu, a ma prawo w nim być podczas przyspieszania/zwalniania/zmiany biegu. Zwłaszcza na niskich obrotach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wibracje a właściwie start promu kosmicznego A6 4.2 Quat
PostNapisane: 25.lut.2017 07:14:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Miałem kiedyś taką sytuację: Jechałem po łące i zjeżdżając ze wzniesienia uderzyłem spodem auta o kamień. Obejrzałem samochód od spodu i nic złego nie zauważyłem. Później, po jakimś czasie zauważyłem że przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem słychać pod autem dudnienie. Sprawdzałem wszystko. Nic nie było widać. Belkę pod wałem sprawdzałem i gumowa stopka miała centymetr przerwy do wału. Jednak po zdemontowaniu tej belki okazało się że jest zgięta. Wyprostowałem ją i wszystko wróciło do normy. Wniosek jest taki że wał napędowy podczas pracy wpada w spore wibracje/bicie. Mają na to wpływ siły skrętne. Trzeba długo szukać w napędzie, żeby znaleźć przyczynę bicia.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: