Witam! Moja przygoda z Audi A3/S3 rozpoczęła się rok temu. Nabyłem zadbany rocznik 1.8T z 1998r. z zamiarem nadania mu nowego życia;P
Na początek wymieniłem: 1. [ślizgające się sprzęgło, zużyte elementy eksploatacyjne] - wymiana sprzęgła (kpl.), tuleje wahaczy, łączniki, gumy stabilizatora, wymiana oleju.
.. potem pojawiły się krople oleju w garażu i brak mocy przy wyprzedzaniu: 2. [wycieki oleju, poprawienie wydajności] - uszczelnienie pokrywy zaworów, miski olejowej, wymiana czujnika temperatury, nowe filtry (kpl.), nowe ustawienia.
.. nadal pojawiał się problem braku mocy, pomyślałem że to może kwestia paliwa, ale znów oddałem auto do warsztatu 3. [Odczyty z komp: błędy z przepustnicy i przepływomierza] - czyszczenie przepustnicy, mapsensora, wymiana uszkodzonego przewodu powietrza, nowe ustawienia.
...zero efektów, zaczęły pojawiać się problemy z odpaleniem 4. [błędy z przepływomierza i widoczne zużycie paska wielorowkowego] - wymiana rozrządu (kpl.), nowe ustawienia
SYTUACJA OBECNIE: - zimne auto odpala, ale po krótkim postoju pojawia się problem, zatrybi po 20-tym razie, po podłączeniu pokazuje błąd przepływomierza - zdarza się że gaśnie podczas jazdy na 2 lub 3 biegu, zapala się kontrolka aku i znów trzeba odczekać aż przestygnie
DIAGNOZA MECHANIKA: problem z akumulatorem który restartuje ustawienia - wymieniłem! ..przez tydzień rzeczywiście nie było problemów, niestety kilka dni temu problem powrócił... jak przejadę kilka km i zgaszę silnik to nie odpala, pedał gazu nie reaguje, znów to samo - objawy przypominają zapchany wydech lub brak powietrza.. no i znów po podłączeniu wyskakuje błąd przepływomierza. Niestety Mechanik mówi że przepływomierz jest ok i że musi się zastanowić co jest przyczyną problemów oraz dlaczego restartują się ustawienia i wyskakuje taki błąd...
Mechanik się nie odzywa.. Proszę o pomoc!
|