Witam, mam problem, a właściwie kilka problemów z moim heblem i może są one ze sobą powiązane. Gdzie nie pojadę, to mówią mi, że wszystko jest dobrze i nie wiedzą co może być. Mianowicie, od dłuższego czasu mam problem ze stukiem przy zmianie biegów od 1 do 3 (skrzynia manual 5 biegów). Ruszam, jedynka i gdy mam 2-3 tysiące obrotów, to słychać jakby silnik wpadał w jakiś rezonans. Wciskam sprzęgło, wrzucam bieg, puszczam (nieważne czy delikatnie, czy normalnie) słychać głuche puknięcie, jakby coś przeskoczyło, czasem jest lekkie szarpnięcie. Cały czas czuję wibracje na kierownicy i drążku zmiany biegów. Drążek przy dodawaniu i puszczaniu gazu chodzi przód/tył. Jechałem 120-140 km/h autostradą i strasznie telepało samochodem, jakby felga była krzywa, a są sprawdzone i proste. Przy niższych prędkościach nie czuć tego telepania, ale im bardziej nierówna i dziurawa droga, tym bardziej to czuć. Przy puszczaniu gazu na prędkościach ponad 100 km/h potrafi mocno szarpnąć. Samochód posiadam rok i na początku tego nie było. Fakt, że drążek drżał tak jak teraz, ale nie było takiego mocnego telepania budą i puknięcia przy zmianie biegów. Walczę z tym od dawna, każdy mi mówi, że jest w porządku, ale jeżdżę tym autem codziennie i miałem okazję sprawdzić inne C5tki i jest różnica, moja jeździ jak wóz drabiniasty. Jeździłem na trzepaki i niby wszystko w porządku, a byłem na kilku stacjach diagnostycznych. Nie liczę na cuda, że ktoś mi naprawi samochód przez internet czy coś wywróży. Proszę tylko o rady, co sprawdzić, jak sprawdzić, co może powodować w/w problemy. Może ktoś miał podobne problemy i sobie z nimi poradził, może ktoś też walczy z tym jak ja. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź!
|