.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.mar.2025 08:02:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A3 8L 1,9 TDI AHF] Notlauf i prośba o analizę logów
PostNapisane: 14.sty.2018 15:32:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2018 14:56:00
Posty: 2
Lokalizacja: Wrocław, Oborniki Śląskie
Auto: Audi A3
Witam.
Mam A3 z silnikiem 1,9 TDI AHF 2000r. Na liczniku 340 kkm. Do tej pory nie było z nim większych problem, nie licząc niechęci na dynamikę powyżej 3000 RPM.
Ale po półrocznej emeryckiej jeździe silnik zaczął zaliczać notlaufy przy ok. 100km/h na 4 biegu (ok. 2800-3000 RPM). Sztanga była nieruchoma - udało mi się ją ręcznie rozruszać tak na kilka mm (max 5). Sparciałe rurki podciśnienia wymieniłem. Mechanik zdiagnozował VAGiem przepływówkę - że zaniża. Ja stawiam na turbinę.
Auto przegoniłem po autostradzie i jest trochę lepiej - ale obawiam się że na chwilę, bo co jakiś czas wpada w tryb awaryjny.

Logi pokazują błędy
17664 - Błąd czujnika temperatury G62
17965 - Przeładowanie

Wg mnie EGR praktycznie nie działa, turbo (a właściwie geometria) też.
Zamierzam dobrać się do turbiny i ją zobaczyć (i czyszczenie lub regeneracja) i przeczyścić także dolot i EGR, ale co mam sprawdzić jeszcze ?


Logi:
http://vaglogi.pl/log-003_008_011_8Tk4Kc6.html - statyczny
http://vaglogi.pl/log-003_G3Uw5JR.html - 03BS test EGR (różnice w MAF symboliczne)
http://vaglogi.pl/log-011_SGCFC.html - 11BS - test turbo (różnic nie odczułem, sztanga rusza się o kilka mm tylko)

http://vaglogi.pl/log-003_kg1NP.html - test MAF na postoju (dodawałem gazu i patrzyłem na MAP i MAF - w niektórych miejscach wskazania MAF są jednak poprawne, coś źle interpretuję ?

http://vaglogi.pl/log-003_008_011_Y0D2T.html - dynamiczny gr 3, 8 i 11 - niestety urwało zapis dla gr. 3 przy przeładowaniu (błąd komunikacji)
http://vaglogi.pl/log-011_003_lB7Ye.html - dynamiczny 3 i 11 zakończony spadkiem mocy.

Proszę o interpretację.
Pozdrawiam

PS. Dodatkowym objawem jest wyrzucanie oleju z dziurek odpowietrzających EGR, szczególnie przy silniejszym deptaniu w pedał. Wszystko poniżej zaworu jest nim ochlapane z turbo i gruchą włącznie. Sam EGR podciśnienie trzyma (test ze strzykawką).
Zużycie oleju nie jest wielkie, ok. 0,3-0,5 l na 10.000 km.

Darek


Ostatnio edytowano 14.sty.2018 20:44:35 przez darkasz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A3 S3 8L 1,9 TDI AHF] Notlauf i prośba o analizę logów
PostNapisane: 14.sty.2018 20:42:35 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Po 1 nie ruszaj na siłę sztangą turbiny bo możesz uszkodzić cięgno, po 2 objawy jakie opisałes wskazują na zapieczone kierownice spalin w T. Turbo na stół i do dzieła, jak na żaluzjach bedzie maź olejowa odawaj turbo do regeneracji. Sam mechanizm vnt proponuję wymienic na nowy nie czyscic bo inaczej problem wroci

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A3 S3 8L 1,9 TDI AHF] Notlauf i prośba o analizę logów
PostNapisane: 15.sty.2018 10:45:06 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
- sprezarka do rozebrania i weryfikacji.... kompletnie zapieczone VTG
- EGR nie działa.... pewnie zalepiony olejem... do czyszczenia

Przy okazji wypalił/wyczysciłbym kolektor ssący.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A3 S3 8L 1,9 TDI AHF] Notlauf i prośba o analizę logów
PostNapisane: 15.sty.2018 11:10:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
OT: taaaaak, S3. Uhm.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A3 8L 1,9 TDI AHF] Notlauf i prośba o analizę logów
PostNapisane: 15.sty.2018 11:12:25 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Poprawione :-)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A3 8L 1,9 TDI AHF] Notlauf i prośba o analizę logów
PostNapisane: 27.sty.2018 21:37:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2018 14:56:00
Posty: 2
Lokalizacja: Wrocław, Oborniki Śląskie
Auto: Audi A3
Podziękował.
Notlaufy zniknęły, silnik wkręca się bez oporów do 4500 rpm.
Turbo było zawalone olejem i poszło do regeneracji. EGR był martwy. Kolektor został wypalony. Przy okazji wyszło, że vacum pompa ssie na lewo bo króciec latał i zabrudzony zawór zwrotny nie trzymał.
Podejrzewam jeszcze uszkodzenie przekaźnika (zaworu n239) klapy gaszącej jako że smażył się wcześniej na rurce cyrkulacji spalin (po prostu nie widać jakiejkolwiek reakcji przy wyłączaniu silnika).
Da się jakoś sztucznie wysterować ten zawór z poziomu VAGa ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: