Witam.
Mam A3 z silnikiem 1,9 TDI AHF 2000r. Na liczniku 340 kkm. Do tej pory nie było z nim większych problem, nie licząc niechęci na dynamikę powyżej 3000 RPM.
Ale po półrocznej emeryckiej jeździe silnik zaczął zaliczać notlaufy przy ok. 100km/h na 4 biegu (ok. 2800-3000 RPM). Sztanga była nieruchoma - udało mi się ją ręcznie rozruszać tak na kilka mm (max 5). Sparciałe rurki podciśnienia wymieniłem. Mechanik zdiagnozował VAGiem przepływówkę - że zaniża. Ja stawiam na turbinę.
Auto przegoniłem po autostradzie i jest trochę lepiej - ale obawiam się że na chwilę, bo co jakiś czas wpada w tryb awaryjny.
Logi pokazują błędy
17664 - Błąd czujnika temperatury G62
17965 - Przeładowanie
Wg mnie EGR praktycznie nie działa, turbo (a właściwie geometria) też.
Zamierzam dobrać się do turbiny i ją zobaczyć (i czyszczenie lub regeneracja) i przeczyścić także dolot i EGR, ale co mam sprawdzić jeszcze ?
Logi:
http://vaglogi.pl/log-003_008_011_8Tk4Kc6.html - statyczny
http://vaglogi.pl/log-003_G3Uw5JR.html - 03BS test EGR (różnice w MAF symboliczne)
http://vaglogi.pl/log-011_SGCFC.html - 11BS - test turbo (różnic nie odczułem, sztanga rusza się o kilka mm tylko)
http://vaglogi.pl/log-003_kg1NP.html - test MAF na postoju (dodawałem gazu i patrzyłem na MAP i MAF - w niektórych miejscach wskazania MAF są jednak poprawne, coś źle interpretuję ?
http://vaglogi.pl/log-003_008_011_Y0D2T.html - dynamiczny gr 3, 8 i 11 - niestety urwało zapis dla gr. 3 przy przeładowaniu (błąd komunikacji)
http://vaglogi.pl/log-011_003_lB7Ye.html - dynamiczny 3 i 11 zakończony spadkiem mocy.
Proszę o interpretację.
Pozdrawiam
PS. Dodatkowym objawem jest wyrzucanie oleju z dziurek odpowietrzających EGR, szczególnie przy silniejszym deptaniu w pedał. Wszystko poniżej zaworu jest nim ochlapane z turbo i gruchą włącznie. Sam EGR podciśnienie trzyma (test ze strzykawką).
Zużycie oleju nie jest wielkie, ok. 0,3-0,5 l na 10.000 km.
Darek