.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.mar.2025 17:00:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A3 1.6 MPI] Falujące oraz wieszające się obroty na jałowym
PostNapisane: 04.lis.2018 19:30:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lis.2018 18:54:38
Posty: 3
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Auto: A3 8P 1.6 MPI BSE 2006r
Cześć!

W rodzinie pojawił się nowy członek a3 1.6 MPI BSE.

problem nr 1.
Boryka się z dziwnym wieszaniem się obrotów po dodaniu gazu:
YT_VIDEO_1

komp nie wywala błędów, przepustnica przeczyszczona, test szczelności z plakiem zrobiony.
Zamówiłem używaną przepustnicę na test, oraz będę wymieniał świece razem z uszczelkami w dolocie.
W sumie drugi problem bardziej irytuje ale zapewne jest to powiązane.

problem nr 2.
Falowanie obrotów na jałowym...

W tym celu postanowiłem zrobić logi także zapraszam majstrów do lektury:

LOG_TEMPERATUR_NA_ZIMNYM

LOG_KOREKTY

LOG_SONDY

Zrobiłem dziś testy:
1. Grupa 034. Układ regulacji lambda- diagnoza sondy lambda zainstalowanej przed katalizatorem (sprawdzanie stopnia zużycia sondy lambda, kontrola trwania okresu). Wartość wyszła 0.02 gdzie ktoś napisał że powinna wynosić minimum 0.8 do 1.9 przy nowej. Dziwne jest że komp wystawił opinie że jest sprawna B1-S1 OK - wie ktoś jakie wartości powinna wykazywać ?
2. Grupa 036. Kontrola sondy lambda za katalizatorem. test zakończył się B1-S2 OK
3. Grupa 043.Układ regulacji lambda za katalizatorem. test zakończył się NIESPRAWNY nie zapisałem jaki dokładnie kod
4. Grupa 014.Detekcja braków zapłonów(MISFIRE DETECTION) wywalało cylinder nr 1 oraz nr 4 także świece od razu idą do wymiany

Dodam tylko że dziś po raz pierwszy wyskoczył błąd: P0030 - Rząd 1, sonda 1, obwód grzejny Przerwa Przerwa / zwarcie z masą Sporadyczna, wczoraj zauważyłem lekkie przetarcie na przewodzie do sondy więc i tak bym ją wymienił.

Możliwe że po wymianie przepustnicy, świec i sondy wszystko wróci do normy ale może ktoś na tyle ogarnia logi że jest mi w stanie powiedzieć co padło lub pada i gdzie szukać przyczyn ?


EDIT Zarath: Poprawiłem nazwę wątku zgodnie z Regulaminem forum, następnym razem proszę stosować się do zapisów REGULAMINU i nazywać wątki poprawnie, a także umieszczać je w odpowiednich działach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Falujące oraz wieszające się obroty na jałowym
PostNapisane: 05.lis.2018 10:37:24 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Ten błąd co wyskoczył dotyczy sondy przed katem. A test wskazuje na uszkodzenie sondy za katem.
Wymien cały ten staff co zgromadziles po wymianie skasuj błędy , zrob adaptacje przepustnicy... i zobacz jak będzie zachowywało się auto.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Falujące oraz wieszające się obroty na jałowym
PostNapisane: 05.lis.2018 10:50:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lis.2018 18:54:38
Posty: 3
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Auto: A3 8P 1.6 MPI BSE 2006r
przemik napisał(a):
Ten błąd co wyskoczył dotyczy sondy przed katem. A test wskazuje na uszkodzenie sondy za katem.
Wymien cały ten staff co zgromadziles po wymianie skasuj błędy , zrob adaptacje przepustnicy... i zobacz jak będzie zachowywało się auto.


Wpierw wymienię lambdę przed katem - może jej błąd wpływa na lambdę za katem ?
Pytanie czy napięcie lambdy przed katem nie jest trochę podejrzane (2-4V)?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A3 1.6 MPI] Falujące oraz wieszające się obroty na jało
PostNapisane: 06.lis.2018 21:21:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2012 17:17:39
Posty: 222
Lokalizacja: Opole
Auto: A4 B5 ADR
BSE nie ma aby sondy szerokopasmowej?
Widać z resztą po logach, że próbuje trzymać lambda=1.
W sondach szerokopasmowych sterownik mierzy prąd i napięcie. Dla lambda =1 napięcie to z reguły ok 1,5V a prąd 0 mA.
Poczytaj więcej o ich diagnostyce.

W ramach dygresji. Dużo kiedyś miałem do czynienia ze Skodą Octavią 1.6 8V 102 KM 2008 lub 2009 rok. Pomimo, że od nowości w jednych rękach obroty na wolnych nie możliwe do utrzymania w punkcie. Coś kiedyś mi się obiło, że żeby ograniczyć emisję spalin i stary śmietnik jakim jest ten silnik, dostał Euro5, wsadzili tam właśnie szerokopasmówkę i shamowali silnik do minimalnych wolnych obrotów. Wystarczyło włączyć klimę i pod większym obciążeniem obroty nieco wyższe ( 720 - 750 RPM ) ale automatycznie równiejsze..

_________________
05.10-05.12 Volkswagen Golf MK II '92 CL NZ 1.3 + LPG BRC
05.12- ??? Audi A4 B5 8D2 '95 ADR 1.8 + LPG BRC SQ24.11+H2000


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A3 1.6 MPI] Falujące oraz wieszające się obroty na jało
PostNapisane: 06.lis.2018 22:20:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lis.2018 18:54:38
Posty: 3
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Auto: A3 8P 1.6 MPI BSE 2006r
CrazyChazz napisał(a):
BSE nie ma aby sondy szerokopasmowej?
Widać z resztą po logach, że próbuje trzymać lambda=1.
W sondach szerokopasmowych sterownik mierzy prąd i napięcie. Dla lambda =1 napięcie to z reguły ok 1,5V a prąd 0 mA.
Poczytaj więcej o ich diagnostyce.

W ramach dygresji. Dużo kiedyś miałem do czynienia ze Skodą Octavią 1.6 8V 102 KM 2008 lub 2009 rok. Pomimo, że od nowości w jednych rękach obroty na wolnych nie możliwe do utrzymania w punkcie. Coś kiedyś mi się obiło, że żeby ograniczyć emisję spalin i stary śmietnik jakim jest ten silnik, dostał Euro5, wsadzili tam właśnie szerokopasmówkę i shamowali silnik do minimalnych wolnych obrotów. Wystarczyło włączyć klimę i pod większym obciążeniem obroty nieco wyższe ( 720 - 750 RPM ) ale automatycznie równiejsze..


Właśnie jestem po wymianie sondy, niestety bez zmian.
Sama nierówna praca silnika aż tak nie wkurza ale co jakiś czas się tak zadławi że aż lampy przygasają, no i zawieszanie się obrotów podczas jazdy nawet występuje.
Jutro podmieniam przepustnicę (też na używkę więc mam nadzieję że nie jest w gorszym stanie), a w sobote nowe uszczelki pod kolektorem dolotowym.
Zastanawia mnie przewód z odmy dochodzący przed samą przepustnicę, znajduje się tam membrana która jest regulowana podciśnieniem. Zbytnio nie zauważyłem żeby w ogóle się ruszała a podczas czyszczenia od str odmy wyleciało pełno plastikowych drobinków - zastanawiam się czy działa i czy ona może być powodem takiego falowania?
Przynajmniej jak odłączę podciśnienie z niej to nieźle szaleje silnik ale gdy zatkam sam przewód podciśnienia to wraca do normy - w sensie tak jakby była podłączona.


aktualizacja

Po wymianie przepustnicy na używaną, wieszanie oraz większe falowanie czy wręcz dławienie się ustało!
Lecz małe falowanie ok 50-80rpm bez nawiewu są dalej co mnie tylko utwierdza w tym że faktycznie jest problem z komputerem a dokładniej z jego softem. Po włączeniu nawiewu albo i klimy obroty podskakują o ok 200rpm i falowanie ustaje. Myślę że jeszcze tylko wymienię uszczelki w dolocie jak już je kupiłem i na tym zaprzestane bo tego problemu się nie pozbędę. Także dzięki za uwagę!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: