.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.mar.2025 13:48:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Szarpiąca skrzynia TipTronic i napęd quattro
PostNapisane: 06.gru.2018 11:08:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.gru.2018 11:04:20
Posty: 2
Witam.

W samochodach Audi jestem kompletnie "zielony", a4 b7 3.0 tdi quattro w cabrio to moje pierwsze auto tej marki, kupiłem ten samochód z myślą o codziennym użytkowaniu, naczytałem się co do silnika i niezniszczalnego napędu na obie osie i właśnie co do tej niezniszczalności, dziś jechałem i samochód zaczął nagle hamować, wydobywał się dziwny hałas jakby przeskakiwały jakieś zębatki, wyhamowało mnie przy prędkości 70 km/h do 50, puściło i dalej normalnie dojechałem do domu 60km, jak na tą chwilę jest wszystko ok, skrzynia biegów zaczyna szarpać przy redukcji na niższy bieg ( o jeden mniejsze szarpnięcie o dwa biegi mocne szarpnięcie ), moje pytanie, czy TipTronic zaczyna odmawiać posłuszeństwa czy napęd, dodam jeszcze że przy skręconych na maxa kołach delikatnie strzela jakby w napędzie....

Pomocy Panowie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpiąca skrzynia TipTronic i napęd quattro
PostNapisane: 20.gru.2018 23:23:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.gru.2018 21:56:14
Posty: 17
Jakies błędy wyskakują ? Podłączyłeś pod kapa ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpiąca skrzynia TipTronic i napęd quattro
PostNapisane: 04.sty.2019 18:09:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.gru.2018 11:04:20
Posty: 2
Jedyny błąd jaki się pokazał to egr i zaczyna się nadmiernie wypalać dpf, chodzi często wiatrak po wyłączeniu samochodu... ale wracając do opisanego problemu pare dni temu znów się to przydarzyło, chyba czeka mnie regeneracja tiptroniku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpiąca skrzynia TipTronic i napęd quattro
PostNapisane: 04.sty.2019 19:35:53 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Nie musi to być skrzynia. Może to być przeniesienie napędu.Skoro coś strzela przy skręcie mogą to być przeguby. A ich uszkodzenie stawiając opór może powodować zwiększone obciążenie na skrzyni. Nie wykluczam też samej skrzyni. 6HP26 to dość mocne skrzynie i jeśli ktoś w minimalnym stopniu o nie dbał (serwisy olejowe) to długo żyją. Pytanie czy takie serwisy były?!

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: