.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.mar.2025 20:40:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 4,2] Diagnostyka sondy lambda programem VAG-COM, how to?
PostNapisane: 17.lut.2010 02:15:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2010 02:26:52
Posty: 7
Google nie wiele wypluły na ten temat, wyszukiwarka tego forum tym bardziej, nie jestem w stanie znaleźć nigdzie recepty jak sprawdzić vagiem sonde lambda. Doczytałem się, że należy sprawdzić 30 i 33 kanał ale poza tym nic konkretnego, a więc tu moje pytanie.

W jaki sposób sprawdzić stan sondy lambda vagiem, jakie bloki sprawdzić, jakie wartości zdrowa sonda powinna zwrócić i w jakich warunkach powinienem wykonywać diagnostykę (temp silnika, na biegu jałowym czy podczas jazdy itp itd).

Z góry dzięki za wskazówki, pozdrawiam,
Mokatte.


edit: tak przy okazji, dobrze wnioskuję,że sonda b2s1 leży? :> Audi a6 4,2L + LPG, 2000r

Cytuj:
2 Faults Found:

16538 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: No Activity

P0154 - 35-00 - -

17528 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B2 S1: Open Circuit

P1120 - 35-00 - -



Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2010 09:36:30 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
lambda z tego co ja pamiętam (nie wiem czy w 4,2 też) jest w grupach od 006 do 010. W którejś z tych grup będziesz miał wartosci napiecia (V) - powinny się dość szybko zmieniać w zakresie 0,1 do 0,9 V (odpalony silnik, obroty biegu jałowego) - jeśli tak jest - sondy są ok. Objawy awarii to brak zmian napięcia (stoi na jednej wartości), wolne zmiany lub zmiany w innym niż podany wyżej zakres - np. tylko od 0,6 do 0,9

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2010 14:10:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2003 16:23:46
Posty: 366
Lokalizacja: PL
Auto: BMW 320d
przeciez v vag comie nawet starym masz grupy opisane
nie pamietam dokladnie ale w pierwszych 10 napewno sa obydwie sondy


czy te bledy po skasowaniu powracaja ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2010 19:58:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Jaki silnik przede wszystkim :?:

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2010 15:43:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2010 02:26:52
Posty: 7
@ Kornel

4.2L V8, quattro - bodajże coś koło 2000 rocznik, auto kumpla - z tąd nie dokładne dane.

@ kkarol

Tak, oba błędy powracają.





PS. Rozumiem, że sonda b2 s1 to sonda znajdująca się przed katalizatorem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2010 16:25:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
W V8 D11 jest jedna sonda
w logach - o ile się nie myle, a sam się dopiero zaczynam bawić vagiem - masz wartości tej sondy w 3 ostatnich mierzonych wartościach w grupie 000

u mnie na średnio rozgrzanym silniku te wartości przedstawiają się następująco:

L.C. L.C.L.V.I L.C.L.V.P

122 70 42
121 70 45
121 70 42
121 70 42
120 70 42
120 70 42
120 70 42
120 70 42
119 70 42
119 70 42
119 70 42
119 70 42
119 70 42
119 70 42
119 70 42
119 70 42
119 70 42
119 70 42
119 70 42
119 70 41
119 70 42
118 70 42
118 70 41
118 70 41
118 70 42
118 70 42
118 70 41
117 70 41
117 70 41
117 70 41


przy czym mimo iż sonde wymieniałem około 4 miesiące temu na nową mam podjerzenie jej uszkodzenia, więc nie wiem jak te wartości mają się do 100% sprawnej sondy.

Wartość podane rozgrzewającym się dopiero silniku przy temp. zewn. +13 stopni.


L.C. - wartość lambda control
L.C.L.V.I - wartość lambda control learning value ide
L.C.L.V.P - wartość lambda control learning value partial load

jak się myle niech mnie ktoś poprawi.

BTW. co na temat poprawności pracy sondy w mojej v-ce moge wywnioskowac z tych wartości?
wieczorem wrzuce jeszcze po trasce z rozgrzanego silnika.

P.S.

Niedopatrzyłem że auto 2000 rok.
Mimo wszystko sondy wszystko wartości sond powinny być chyba w tych ostatnich mierzonych polach (u ciebie chyba pola 7-10 - w zależności od ilości sond)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2010 17:13:16 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
namieszałeś.... w v8 masz prawdopodobnie tylko grupę 000 i musisz kombinować z cyferkami - w aucie z 2000 roku na 100% będzie grupa obrazująca pracę lambd ładnie w voltach. Zakres grup w których trzeba szukać - podałem

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2010 19:10:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
arthurr napisał(a):
namieszałeś.... w v8 masz prawdopodobnie tylko grupę 000 i musisz kombinować z cyferkami - w aucie z 2000 roku na 100% będzie grupa obrazująca pracę lambd ładnie w voltach. Zakres grup w których trzeba szukać - podałem


jak myślisz zalewanie sondy lambda wodą moze powodować nieregularną pracę silnika, a nawet jego zgaszenie?

Jak wjeżdżam nawet z mała prędkością w kałużę silnik zaczyna zamulać, faluja obroty i gaśnie.
Załapuje wtedy błąd lambdy i mieszanki.
W czasie normalnej jazdy po suchym nie łapie tych błędów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2010 19:30:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Można patrzeć w grupę 000 pozycja 7 odpowiada za bank 1 czyli strona pasażera pozycja 8 bank 2 strona kierowcy.

Środek tych wartości to 128 i odpowiadają one wartości napięcia 0,45V, albo 0,48V, już nie pamiętam, jeżeli sonda jest sprawna to po jej nagrzaniu do temperatury pracy wartości 7 oraz 8 zaczną oscylować tak aby mieściły się między 120 (odpowiada to 0V- mieszanka uboga) a 136 (1V- mieszanka bogata).

Pozycja 9 oraz 10 są to odpowiadające sondom ich adaptacje które również powinny być w okolicy 128, odpowiada to adaptacji 0%.

W wyższych blokach będą te wartości podane w V i procentowo, nie wiadomo tylko jaki dokładnie masz tam silnik.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2010 21:48:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2003 16:23:46
Posty: 366
Lokalizacja: PL
Auto: BMW 320d
jesli masz motor ARS to wedlug elsy podejrzec sonyd mozesz w 33 grupie
pozycja 2 i 4 to aktualne napiecie na sondzie.

powinno falowac od 0,1 do 0,9v

jutro zejde do auta z vagiem i podam ci dokladnie numer grupy bo czasem w elsie zdarzaja sie tez bledy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2010 22:01:53 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
zioolko napisał(a):
arthurr napisał(a):
namieszałeś.... w v8 masz prawdopodobnie tylko grupę 000 i musisz kombinować z cyferkami - w aucie z 2000 roku na 100% będzie grupa obrazująca pracę lambd ładnie w voltach. Zakres grup w których trzeba szukać - podałem


jak myślisz zalewanie sondy lambda wodą moze powodować nieregularną pracę silnika, a nawet jego zgaszenie?

Jak wjeżdżam nawet z mała prędkością w kałużę silnik zaczyna zamulać, faluja obroty i gaśnie.
Załapuje wtedy błąd lambdy i mieszanki.
W czasie normalnej jazdy po suchym nie łapie tych błędów.


tylko jeżeli masz uszkodzoną izolacje/ nieszczelne złącze. Jeśli wszystko jest izolacyjnie OK to woda nie zaszkodzi sondzie

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2010 22:13:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
arthurr napisał(a):
zioolko napisał(a):
arthurr napisał(a):
namieszałeś.... w v8 masz prawdopodobnie tylko grupę 000 i musisz kombinować z cyferkami - w aucie z 2000 roku na 100% będzie grupa obrazująca pracę lambd ładnie w voltach. Zakres grup w których trzeba szukać - podałem


jak myślisz zalewanie sondy lambda wodą moze powodować nieregularną pracę silnika, a nawet jego zgaszenie?

Jak wjeżdżam nawet z mała prędkością w kałużę silnik zaczyna zamulać, faluja obroty i gaśnie.
Załapuje wtedy błąd lambdy i mieszanki.
W czasie normalnej jazdy po suchym nie łapie tych błędów.


tylko jeżeli masz uszkodzoną izolacje/ nieszczelne złącze. Jeśli wszystko jest izolacyjnie OK to woda nie zaszkodzi sondzie


tłumikarze kilka miesięcy temu montując nową sonde w nowe gniazdo uszkodzili lekko osłonę kabla.
Wydaje mi się że zima + sól zrobiła reszte.
Będe musiał jutro wejść pod auto i obadać.
Mam jednak nadzieję że to sonda, a nie czujnik prędkości silnika G28 (taki bład oprócz sondy załapał jak zgasł podczas diagnozy)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2010 04:09:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2010 02:26:52
Posty: 7
double post, można usunąć.


Ostatnio edytowano 19.lut.2010 04:10:53 przez Mokatte, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2010 04:10:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2010 02:26:52
Posty: 7
kkarol napisał(a):
jesli masz motor ARS to wedlug elsy podejrzec sonyd mozesz w 33 grupie
pozycja 2 i 4 to aktualne napiecie na sondzie.

powinno falowac od 0,1 do 0,9v

jutro zejde do auta z vagiem i podam ci dokladnie numer grupy bo czasem w elsie zdarzaja sie tez bledy


Echhh ciężko wyłapać kto komu w tym momencie pomaga bo zioolko namieszał w temacie, ale rozumiem, że pisałeś to do mnie kkarol? Jeśli tak to dzięki, na dniach sprawdzę czy jest jak piszesz :peace:

edit: to będzie ARS/ART/ASG/AWN, ciężko powiedzieć który, bo wszystkie są quattro, chyba wszystkie mogą mieć 300KM i wszystkie mogą być z 2000r. W tym momencie nie jestem w stanie dostać się do oznakowania silnika pod maską bądź do naklejki z kodami wyposażenia żeby się upewnić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2010 14:31:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/000.html (dolna rozpiska)

czy sonda padła całkiem to będziesz widział juz w 000 tka jak wspominalem wcześniej.

a czy zakresy pracy jej sa dobre to w takich grupach jak koledzy piszą.

Dowodu rejestracyjnego nie ma żeby numer silnika wynaleźć?
A w temacie nie mieszam tylko się podłączyłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2010 02:14:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2010 02:26:52
Posty: 7
Dzięki za wszystkie odpowiedzi!

Wrócę jeszcze do tematu. Objawy są takie, że autko czasami muli podczas przyspieszania oraz czasami na postoju dymi na biało. Generalnie wydaje mi się (nie jest to mój samochód więc ciężko mi na 100% powiedzieć), że jak na taki silnik to trochę zamulaste jest to Audi. Czy to potwierdzałoby teorię nie działającej sondy?

Jeśli tak to co możecie powiedzieć o sondach uniwersalnych?

edit: zajrzałem do naklejki przy kole zapasowym, silnik ARS. Autko jest zagazowane.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2010 11:02:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2010 02:26:52
Posty: 7
Nikt nie ma doświadczenia z tego typu sondami?

Pozdro.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2010 21:54:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Mokatte napisał(a):
Nikt nie ma doświadczenia z tego typu sondami?

Pozdro.


A sprawdziłeś jak pracuje ta sonda i czy w ogóle działa :?:

Co się z nią dzieje na PB i na LPG :?:

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2010 23:11:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Fakt, że wywala błędy to mało. Kwestia czy sprawną jest sama w sobie, czy otrzymuje grzanie. W błędzie było napisane dokładnie, że jest zwarcie. Skoro sonda jest zimna nie będzie działać i stąd brak jej aktywności. Zamulanie auta przy niesprawnej sondzie to standard. Autko na kanał, tester do sondy lub mierniczek napięcia. Szybkie sprawdzenie podgrzewania a następnie pracy sondy.


Co do zamienników. Z własnego doświadczenia wiem, że klienci decydują się na zamienniki z jednego powodu: CENA. Drugie co wiem, że sondy takie żyją około roku do dwóch w normalnym cyklu użytkowania (LPG w większości przypadków). Oryginałów jeszcze w tym roku nie montowałem;]

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2010 15:25:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Witam,
Nie chcę zakładać nowego tematu.
Posiadam V8 ABH. Od jakiegoś czasu auto pali zbyt dużo LPG - 40l/100km. Pojeździłem trochę na benzynie i spalane jest bardzo podobne. W zeszłą zimę przy wygłupach paliło maksymalnie 30l/100. Ostatnio podłączyłem interfejs od LPG i zauważyłem że wartości napięcia sondy lambda stoją cały czas na poziomie 0,37V. Czy są to objawy uszkodzonej sondy :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 73 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: