.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 18:05:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.4] Tiptronic - wymieniać olej czy nie?
PostNapisane: 16.kwi.2019 14:59:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2010 13:02:04
Posty: 113
Siema.
Auto mam od 2016 roku. Do tej pory nie dotykałem skrzyni (i nie wiem czy kiedykolwiek ktoś dotykał). Przebieg (licznikowy) ok 220tys (choć pewnie więcej)...
Niby prozaiczne pytanie czy zdecydować się na wymianę (dynamiczną) oleju + filtra czy nie?
Trochę zaskoczyły mnie opinie w necie, że skoro przebieg większy i nie wiadomo kiedy był olej zmieniany to lepiej nie dotykać :039: :zdziw:

Ile powinna kosztować usługa wymiany przy założeniu że np. zestaw olej+filtr będzie mój (myślę o ew. zakupie zestawu FEBI 6L + filtr).

_________________
kiedyś...Audi A6 C4 1.9TDI 1Z '96
teraz...Audi A6 C5 Avant 2,4 V6 ARJ '99
Renault Clio II '03 1.2i D7F '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.4] Tiptronic - wymieniać olej czy nie?
PostNapisane: 16.kwi.2019 19:04:04 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Moja rada - zmieniać, ale najpierw statycznie bez filtra i rozbierania miski. Pojeździć kilka tys.km i zmienić jeszcze raz statycznie ale już z filtrem i uszczelką. Jeśli skrzynia ładnie pracuje, zmienia biegi, nie szarpie, nie ma niepokojących objawów to na pewno jej nie zaszkodzisz a może przedłużysz żywot. Wymiany dynamicznej chyba bym nie ryzykował. Niedawno sprzedałem takie C5 2.4q tiptronic. Na pierwszą statyczną wymianę poszło ok.5l oleju, przy wymianie z filtrem ok.6l. Skrzynia po wymianie dużo łagodniej i miękko zaczęła pracować.

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.4] Tiptronic - wymieniać olej czy nie?
PostNapisane: 16.kwi.2019 20:31:58 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Mariusz trochę to ryzykowne nie wymieniać filtra przy pierwszej zmianie. Otóż świeży olej może wypłukać cały muł, szlam, wiórki metalu jakie są we filtrze. Lepsza opcja to zdjąć filtr, przepłukać w alkoholu izoploperynowym (IPA). Założyć i wted polatać na świeżym oleju około 100km (wystarczy). Następnie wymienić filtr na docelowy i zalać olejem.

Kolejna sprawa jak się nie zna historii wymiany a przebieg jest znaczny to zanim cokolwiek ruszysz zrobić logi dynamiczne dla skrzyni biegów. Może się okazać, że konwerter już jest w słabszym stanie a tarczki przypalone. Świeży olej może przyśpieszyć ich koniec.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.4] Tiptronic - wymieniać olej czy nie?
PostNapisane: 17.kwi.2019 21:07:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Wymień - za chwilę pojawią się problemy ...
Nie wiem ile podobnych historii słyszałem ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.4] Tiptronic - wymieniać olej czy nie?
PostNapisane: 17.kwi.2019 21:22:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10350
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Baskecior napisał(a):
Wymień - za chwilę pojawią się problemy ...
Nie wiem ile podobnych historii słyszałem ...

No właśnie też znam kilka przypadków "miało się polepszyć a nie popieprzyć" Z drugiej strony kiedyś w serwisie automatów w Samko w Rostkach( jeszcze wtedy),jak o to zapytałem, szef pokazał mi kilka różnych fabrycznych opakowań oleju różnych marek , a na nich okres przydatności 3 lata od daty produkcji, i instrukcję przechowywania w chłodnym ciemnym itd. Więc mówi "To jakie ma właściwości np. 10-cio letni olej który pracuje w ekstremalnym tarciu, zbiera opiłki , i w temperaturze -30 do np +300*C .
.....jak wszystko chodzi w starym kapciu lepiej nie ruszaj :P

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 96 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: