.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 00:03:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A3 1.8 8L] Stuki z silnika
PostNapisane: 21.maja.2019 21:23:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2006 13:27:38
Posty: 140
Lokalizacja: Wroclaw
Witam
Bardzo proszę o radę co tak stuka w silniku. Auto jest z 1998r i mam je już z 15 lat i wielki sentyment, ale coraz więcej rzeczy wychodzi. Ostatni to mega stuki z silnika. Dla sprawdzenia zdjąłem pasek klinowy i uruchomiłem silnik na chwile ale dalej stuka wiec chyba sporo części wykluczyłem. Auto robi b. małe przebiegi moze 2tys km rocznie. Poza tym jest na LPG ale pali ok. Pasek rozrządu był robiony z 6 lat temu ale od tego czasu ajechał max 15tys km, pasek sprawdzałem wygląda dobrze i nie jest popękany. Mam tu filmik na Youtube...mam nadzieje ze wolno wklejać i nie łamię regulaminu forum..jrsli tak to z góry przepraszam. https://youtu.be/Y-09bDLBfCQ
Proszę o rade. Dzięki i pozdrawiam Michał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A3 1.8 8L] Stuki z silnika
PostNapisane: 21.maja.2019 22:17:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Może napinacz w głowicy, może panewka, możesz powykręcać świece i posprawdzać, wsadzić coś długiego do cylindra i kręcić ręcznie silnikiem, jak tłok będzie na samej górze i zacznie już schodzić w dół to energicznie nacisnąć na niego, jak panewka na korbie to poczujesz luz i będzie stuknięcie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A3 1.8 8L] Stuki z silnika
PostNapisane: 22.maja.2019 13:05:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2006 13:27:38
Posty: 140
Lokalizacja: Wroclaw
Ok dzieki za sugestie. A czy taka naprawa jest w granicach domowego garażu czy lepiej z tym do warsztatu? Auto mam w UK wiec robicizna bardzo droga :-) wiec może sam ogarne temat.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A3 1.8 8L] Stuki z silnika
PostNapisane: 22.maja.2019 19:52:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2727
Lokalizacja: Kr
Po pierwsze, 6 lat to juz pasek do wymiany z racji wieku. Ale zacząłbym od zdjęcia dekla, sprawdzenia slizgów + zdjęcia miski ;)

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/B5Q FL avant/B5Q FL avant/T25 Tojka/Pełgot Mistrz Kropelka
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/V6TDI swap na R4 TDI/1.8PB/HDI

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A3 1.8 8L] Stuki z silnika
PostNapisane: 22.maja.2019 20:25:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
6 lat i napęd rozrządu do wymiany?
Co powiesz na 23 lata, 216 kkm lub 8 lat i 194 kkm?
Bez przesady ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A3 1.8 8L] Stuki z silnika
PostNapisane: 22.maja.2019 21:35:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Sam pasek bym zmienił dla świętego spokoju, do 1.8T 60zł kosztuje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A3 1.8 8L] Stuki z silnika
PostNapisane: 23.maja.2019 10:45:02 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Dla mnie to nic w silniku. Coś z osprzętu... rolka/pompa wody ...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A3 1.8 8L] Stuki z silnika
PostNapisane: 23.maja.2019 10:58:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
michal_A3_1.8 napisał(a):
Ok dzieki za sugestie. A czy taka naprawa jest w granicach domowego garażu czy lepiej z tym do warsztatu? Auto mam w UK wiec robicizna bardzo droga :-) wiec może sam ogarne temat.


Zlokalizuj najpierw problem, później będziesz się martwił


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: