.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.mar.2025 20:35:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5] 1.9 TDI, późne turbo - sztanga czy N75
PostNapisane: 29.cze.2019 19:32:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.cze.2019 17:14:45
Posty: 11
Auto: Audi A5 C5 1.9TDI AVG
Na wstępie, jako, że to mój pierwszy post na tym forum, witam wszystkich serdecznie.

Żeby długo nie przynudzań od razu przejdę do opisu problemu, w którego rozwiązaniu, mam nadzieje, ktoś na forum mi pomorze.
Auto to Audi A6 C5 1.9TDI 110KM. Zdemontowałem turbinę, wyczyściłem kierownice i jako, że kiedyś wymieniana była gruszka, wyregulowałem położenie sztangi zgodnie z filmem https://www.youtube.com/watch?v=-9_TOTDUyZc

Po czyszczeniu zawór N75 chodzi w zakresie od 25% do 70% (na 3 biegu), powyżej 2000rpm ciśnienie doładowania zadane ładnie pokrywa się z aktualnym natomiast liczę, że ktoś wytłumaczy mi, co się dzieje poniżej 2000 rpm.
Zlogowalem fragment, 2 razy na 3 biegu do ponad 4000 rpm:
https://log.malonetuning.com/chart/2597 ... wo8AAAA%3D

Jak to jest, że mimo iż ciśnienie zadane jest wyższe niż aktualne, zawór N75 jest wciąż wysterowany w 24,7%? Dopiero od około 1500 rpm widać zmianę wysterowania zaworu. Czy w logach wysterowanie N75 to wartość wyjściowa z komputera podawana na zawór czy to jest odczyt aktualnego wysterowania zaworu?

Jak do tej pory zakładałem, że w kolumnie D,cycle MAP v, podawane jest wyjście z komputera na zawór N75. W takim wypadku, dlaczego komputer jeśli ma za małe ciśnienie aktualne względem zadanego, nie zwiększa wysterowania zaworu? Czy to jest kwestia mapy?

A może moje rozumowanie jest złe? Może to jest tak, że komputer podaje napięcie na zawór (nie wiem czy na pewno jest on sterowany zmianą napięcia) zakładając, że zwiększy wysterowanie zaworu. Tymczasem, jeśli zawór jest uszkodzony, zwiększanie sygnału sterującego na początku nie powoduje zmiany wysterowania, a dopiero przekroczenie pewnego progu napięcia sprawia, że zawór zaczyna działać?

Która wersja, a może jeszcze jakaś inna jest prawdziwa? Będę wdzięczny za wyjaśnienia. Jest to dla mnie o tyle istotne, że w pierwszym wypadku podejrzewał bym za długą sztangę, a w drugim zawór N75. I oczywiście mógłbym wymienić raz jedno, a potem drugie ale bardziej zależy mi żeby to zrozumieć na przyszłość.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] 1.9 TDI, późne turbo - sztanga czy N75
PostNapisane: 05.lip.2019 09:28:44 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zaloguj jeszcze ... raz.... 011,008 oraz statyczne 011 w trybie Basic Settings

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] 1.9 TDI, późne turbo - sztanga czy N75
PostNapisane: 06.lip.2019 15:10:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.cze.2019 17:14:45
Posty: 11
Auto: Audi A5 C5 1.9TDI AVG
Hej,
Dzięki za zainteresowanie się tematem.

Zrobiłem dzisiaj logi dynamiczne grup 3, 8 i 11:

http://vaglogger.apphb.com/log/5d20a6d88a19a90fdc21bf2f

i statyczne grupy 11 (mieli i mieli na vagloggerze i cos nie morze tego zmielic, wrzucam fragment w formie tabelki tutaj):

8.73 861 ON 1050.6 0.0
9.06 861 ON 1040.4 0.0
9.39 861 OFF 1040.4 0.0
9.74 861 OFF 1040.4 99.6
10.09 861 OFF 1020.0 99.6
10.43 861 OFF 1009.8 99.6
10.78 861 OFF 1009.8 99.6
11.12 861 OFF 1009.8 99.6
11.48 861 OFF 999.6 99.6
11.84 861 OFF 999.6 99.6


Ogólnie to ja obstawiam za długą sztangę. Po odpaleniu auta zawór wysterowany jest w około 25% i w tym momencie sztanga jest podniesiona maksymalnie do góry. Wydaje mi się, że powinna się opierać na ograniczniku ale nie wiem czy u mnie tak jest ale póki co to zakładam, ze ogranicznik nie był nigdy ruszany więc jest ok, zatem to sztanga nie dochodzi do ogranicznika. Widać, że przy obrotach powyżej 4000 zawór N75 jest ustawiony na 60% więc sztanga ma wciąż sporo miejsca, żeby się wysunąć i zmniejszyć ciśnienie doładowania przy dużych obrotach. Dlatego dzisiaj skróciłem sztangę. Niestety podczas wymiany klocków przewód paliwowy puścił i auto czeka do poniedziałku na część, więc nie mogę zrobić logów po skróceniu sztangi.

Prośba również o rzucenie okiem na logi z przepływomierza i EGR bo z tym nie mam doświadczenia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] 1.9 TDI, późne turbo - sztanga czy N75
PostNapisane: 08.lip.2019 09:23:28 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Jeszcze jedno pytanie.... ile furmanka ma przelotu... realnie ?

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] 1.9 TDI, późne turbo - sztanga czy N75
PostNapisane: 08.lip.2019 18:59:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.cze.2019 17:14:45
Posty: 11
Auto: Audi A5 C5 1.9TDI AVG
Na blacie 416 tys. i myślę, że to jest dość realny przebieg. Auto mam od 2012, a poprzedni właściciel sprowadzał auto na własną rękę i pokazał mi wszystkie umowy autocasco z corocznym przebiegiem na umowie od roku sprowadzenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] 1.9 TDI, późne turbo - sztanga czy N75
PostNapisane: 08.lip.2019 19:09:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
1) Najpierw należało podmienić N75 - T ewidentnie nie osiągało wysycenia, później mimo podmiany nie doczekawszy się efektu - szukanie dziury w d... dolocie, względnie ugnitego bączka.
2) Sam fakt dotknięcia sztangi powoduje że cała regulacja poszła się j... i bez regulacji na specjalistycznej maszynie można pomarzyć i prawidłowej regulacji ciśnienia doładowania.
3) Logi wykonane źle.

W moim AFN Q - realny przebieg ~380 kkm T po zakupie nowego N75 reguluje idealnie i wstaje ok 1750 rpm - tutaj mam peak!

416 tys km to ledwo dotarty motor.

Przykro mi, ale internety potrafią namieszać ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] 1.9 TDI, późne turbo - sztanga czy N75
PostNapisane: 09.lip.2019 10:46:57 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Faktycznie jak wyżej wspomniano.... samodzielna regulacja długości sztangi... mówiąc najoględniej nie była dobrym pomysłem.
Nie przywiazywałbym aż takiej wagi do % wartosci wysterowania zaworka przez ECU. Przyjmuje się że zakres jego pracy powinien oscylowac w granicach 55-85 %.
Z tego skrawka logów widać, ze sztanga jest ustawiona źle.
Ze swojej strony poleciłbym wywalenie katalizatora... jesli jest... motor odetchnie.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] 1.9 TDI, późne turbo - sztanga czy N75
PostNapisane: 09.lip.2019 18:59:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.cze.2019 17:14:45
Posty: 11
Auto: Audi A5 C5 1.9TDI AVG
Dzięki

Baskecior
Ad 1 Co rozumiesz pisząc, że nie osiąga wysycenia? ugnitego bączka?

Ad 2 Nie wiem czy wcześniej wspomniałem ale gruszka była wymieniana. Co do "specjalistycznej maszyny do regulacji" to bym nie przesadzał. Regulacja sztangi i zderzaka sztangi jest raczej po to, żeby turbo zbierało się od niskich obrotów (na maksa zamknięte kierownice) i jednocześnie nie przeładowywało przy wysokich obrotach. Od regulacji pomiędzy jest właśnie wspomniany N75, zgadza się? Po za tym zastosowana metoda opisana jest w oficjalnych materialach VW:
http://pics.tdiclub.com/data/500/Actuator_TSB.pdf


Ad 3 W pierwszym punkcie jednak jakieś wnioski z logów wyciągnąłeś więc co najwyżej nie dokładnie. Nie mniej jednak jak już mnie ganisz ;) to będę wdzięczny jak mi powiesz jak zrobić je lepiej i jakie płyną z tego korzyści

przemik
co do potrzeby regulacji sztangi napisałem powyżej. Co do stwierdzenia, że sztanga jest ustawiona źle to z czego to wynika? I czy dobrze wnioskuje, że należy ją skrócić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] 1.9 TDI, późne turbo - sztanga czy N75
PostNapisane: 10.lip.2019 09:28:50 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Skróć długość sztangi... i wykonaj.... 011 dynamiczne oraz 011 statyczny Basic Settings

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] 1.9 TDI, późne turbo - sztanga czy N75
PostNapisane: 12.lip.2019 18:32:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.cze.2019 17:14:45
Posty: 11
Auto: Audi A5 C5 1.9TDI AVG
Witam,
zrobiłem dzisiaj dwa podejścia.
Logi dynamiczne sztanga skrócona :
http://vaglogger.apphb.com/log/5d28c1cc ... 3231781aab
logi statyczne:
https://log.malonetuning.com/chart/2609 ... YmHsKmAAAA

logi dynamiczne sztanga jeszcze bardziej skrócona:
http://vaglogger.apphb.com/log/5d28c1cc ... 3231781aab
logi statyczne:
https://log.malonetuning.com/chart/2609 ... AAAA%3D%3D


Czy dobrze wnioskuje ze jeszcze skrócić? Chociaż w Basic Settings jakoś zaczęło ociężale to ciśnienie rosnąć?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] 1.9 TDI, późne turbo - sztanga czy N75
PostNapisane: 12.lip.2019 18:42:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Dynamiczne są identyczne ...
Coś pochrzaniłeś...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] 1.9 TDI, późne turbo - sztanga czy N75
PostNapisane: 12.lip.2019 21:36:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.cze.2019 17:14:45
Posty: 11
Auto: Audi A5 C5 1.9TDI AVG
Nie sposób się nie zgodzić ;)
poprawny log po drugim skróceniu:
http://vaglogger.apphb.com/log/5d28ede6 ... e0a68a394f

Aaa no i nawiązując do sugestii o katalizator, to już od dłuższego czasu go nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] 1.9 TDI, późne turbo - sztanga czy N75
PostNapisane: 13.lip.2019 12:08:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Zostaw tak jak jest.
Kup nowy N75 i powinno być ok.
Obecny działa tak sobie.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] 1.9 TDI, późne turbo - sztanga czy N75
PostNapisane: 13.lip.2019 14:10:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.cze.2019 17:14:45
Posty: 11
Auto: Audi A5 C5 1.9TDI AVG
A podmiana na ten od EGR nie wchodzi w grę? EGRa chce zaslepic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] 1.9 TDI, późne turbo - sztanga czy N75
PostNapisane: 13.lip.2019 14:21:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Można spróbować, choć dla 180 zł drutowanie nie jest warte świeczki ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] 1.9 TDI, późne turbo - sztanga czy N75
PostNapisane: 13.lip.2019 16:53:36 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zostaw tak jak jest.
Jesli kupisz nowy N75 - to wyrzucisz pieniadze w błoto.

Zrob teraz na tym ustawieniu dynamiczne - 001,003,008,010,011

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] 1.9 TDI, późne turbo - sztanga czy N75
PostNapisane: 13.lip.2019 18:01:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
przemik napisał(a):
Zostaw tak jak jest.
Jesli kupisz nowy N75 - to wyrzucisz pieniadze w błoto.

Zrob teraz na tym ustawieniu dynamiczne - 001,003,008,010,011

Oślepłeś?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] 1.9 TDI, późne turbo - sztanga czy N75
PostNapisane: 16.lip.2019 19:00:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.cze.2019 17:14:45
Posty: 11
Auto: Audi A5 C5 1.9TDI AVG
Bardzo dziękuje za sugestie,
Będę wdzięczny za dodatkowe uzasadnienie. Jeśli N75 do wymiany to z czego wynika? Jeśli do wyrzucenie pieniędzy w błoto to dlaczego?
Poproszę o takie podejście z dwóch powodów. Raz, bo się chcę tego nauczyć, dwa bo jak ktoś czyta taki opis, a jego przypadek nie jest taki sam ale podobny poradzi sobie sam mając kilka cennych wskazówek

Wracając do mojej sprawy. Zanim doczytałem odpowiedz, żeby już sztangi nie ruszać nieznacznie jeszcze ją skróciłem zanim zrobiłem logi. Jako, że moje odczucie jest na plus zrobiłem logi dynamiczne jak prosił Przemik już bez wydłużania jaj do poprzedniej pozycji. Oceńcie sami po logach i poproszę o ocenę każdego z logów z krótkim komentarzem czy jest ok czy też nie, a jeśli nie to co na to wskazuje i jakie akcje podjąć.

Grupa 1:
http://vaglogger.apphb.com/log/5d2e0e64 ... db430dd307

Grupa 3:
http://vaglogger.apphb.com/log/5d2e0e62 ... 9a9c48dfb9

Grupa 8:
http://vaglogger.apphb.com/log/5d2e0e62 ... d8883edb7d

Grupa 10:
http://vaglogger.apphb.com/log/5d2e0e63 ... 96715d58ca

Grupa 11:
http://vaglogger.apphb.com/log/5d2e0e63 ... b7ed83c556

Grupa 11 BS:
https://log.malonetuning.com/chart/2612 ... YmHsKmAAAA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] 1.9 TDI, późne turbo - sztanga czy N75
PostNapisane: 17.lip.2019 09:30:24 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Widać, że dół się poprawił. Ale w górnych rejestrach wyraznie brakuje powietrza w tym aucie a co za tym idzie dawka paliwa jest obcinana...a co za tym idzie... samochód nie ma pełnej mocy.
Przychylam się do stwierdzenia kolegi... zeby podmienić N75.... sprobój zamienić zawory (N75 z N18) i wykonaj ponownie logi te co powyzej. Tylko prośba abys 011 Basic Settings zalogował troche dluzej.
Cały czas zakladam, że turbosprezarka została wyczyszczona prawidłowo... i pierscien kierownic VTG jest zalozony wlasciwie.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] 1.9 TDI, późne turbo - sztanga czy N75
PostNapisane: 17.lip.2019 11:54:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.cze.2019 17:14:45
Posty: 11
Auto: Audi A5 C5 1.9TDI AVG
Pierścień założony zgodnie z obrazkiem
https://obrazki.elektroda.pl/2838057400_1309166043.jpeg

Jak tylko uda mi się ogarnąć temat z podmiana wrzucę logi.

I jeszcze pytania. Zbyt mało powietrza wynika z logu grupy 3 zgadza się? Powyżej 3000rpm wartość aktualna spada względem oczekiwanej. A skąd wynika że to wina n75? Ten krótki spadek ciśnienia doładowania przy około 3500rpm? Dobrze to rozumie? Czemu wtedy komputer nie próbuje zmniejszyć sobie wysterowania n75 zwiększając tym samym ciśnienie? Wysterowanie n75 jest na podstawie informacji o ciśnieniu czy to jest na stałe w mapie wpisane?


Ostatnio edytowano 17.lip.2019 22:15:04 przez tomek3city, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 66 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: