.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.mar.2025 20:41:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.8 V6 5V ACK,AQD] Świrują obroty
PostNapisane: 29.lip.2019 23:23:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Witam! Mam problem z silnikiem 2,8 V6 5V AQD (odmiana ACK). Kilka dni temu pojawil się problem, chyba z przepustnicą. Podczas jazdy i na postoju świrują dość gwałtownie obroty, po jakimś czasie pojawia sie kontrolka silnika i dochodzi do tego, że albo gaśnie, albo przestaje reagować na pedał gazu.

odpinałem wtyczke z potwncjometru gazu, obroty dalej świrują na wolnych.
odpinałem wtyczkę z przepływki, dalej świrują.
somyślam się, że coś z przepustnicą elektroniczną. to się czyści, naprawia? czy szukać drugiej?

p.s. interfejs uszkodzil sie, takze chwilowo nie mam jak bledow sczytac

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.8 V6 5V ACK,AQD] Świrują obroty
PostNapisane: 30.lip.2019 08:27:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Może trzeba spróbować zrobić adaptację przepustnicy? Masz tam na linkę jeszcze czy już z potencjometrem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.8 V6 5V ACK,AQD] Świrują obroty
PostNapisane: 30.lip.2019 19:17:15 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Tak jak Ci mówiłem przez telefon - sprawdzić TPSa i samą klapę w przepustnicy.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.8 V6 5V ACK,AQD] Świrują obroty
PostNapisane: 08.sie.2019 23:22:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Problem rozwiązany. Po diagnostyce okazało się, że uszkodzony jest czujnik g28 polożenia wału, g40 hall drugiego rzędu zwarcie do masy i g163 hall pierwszego rzędu zwarcie do plusa...

g28 czasem gubil impulsy, szczegolnie po nagrzaniu silnika i wtedy szarpalo lub przygasal. po wymianie czujnika blad znikl i zaczal pracowac o niebo lepiej, ale nie do końca, bo falowaly obroty.

hall drugiego rzędu g163 byl uszkodzony, po wymianie znikl blad.

halla g40 pierwszego rzędu, po wyjęciu, okazało się, że odkręciła się tarczka z przesłoną, i tak sobie tam leżała :galy: trochę napsociła, bo przecielo jeden przewód, ale naprawiłem, poskładałem i brak błędów i fura śmiga przyzwoicie:)

...zostały do ogarnięcia łańcuchy i napinacze, bo któryś brzdęka po odpaleniu przez sekundę. odchyłki są na -4 -5.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 85 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: