.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 01:23:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [200 C2]odpowietrzenie sprzegła
PostNapisane: 01.lis.2003 16:53:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
tak jak w temacie

samochod stal okolo pol roku zapowietrzone sprzeglo i jak je teraz odpowietrzyc ???
mialem juz taka sytuacji kiedys ale wlalem tylko hydrol i po przejechaniu jakis 100 m zaczelo dziala

tym razem jest tak ze sprzeglo sie zapada w dol i nie wraca ,odkrecilem odpwietrznik i pompowalem ale nic z tego nie bylo lecialo powietrze z hydrolem ale dalej ta sama sytuacja

moze ktos mial juz taki przypadek i ma jakis inny sposob moze podcisnieniem wlac tam hydrol ????


pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2003 17:29:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
prawdopodobnie jest już padnęta gumka w siłowniku albo sprężyna jest za słaba. Możesz sprubować odpowietrzyć podciśnieniowo (w zasadzie tak to powinno się robić) ale gwarantuję ci że długo na tym nie pośmigasz i syzkuj się na niespodziankę w drodze. Odżałuj raczj na nową pompke lub siłownik (w zależności od tego co jest padnięte - choć raczej wygląda na to że pompka) a przynajmniej będziesz spokojnie jeździł

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2003 17:51:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
ale pompke ta ktora jest przy pedale sprzegla czy cos w srodku skrzyni nigdy tym sie nie bawilem zawsze, zakladalem i balangalo

czy moze byc jeszcze taka przyczyna nie szczelny wezyk za pompka ???

podejzewam cos ale nie mialem jak ostatnio wjechac na kanal

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2003 17:58:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
może być nieszczelność ale wtedy by ci ciś ciekło bo płyn hamulcowy ma własności penetrujące więc napewno byś to widział jak nie na dywanie pod pedałami to przy skrzyni. Ja miałem takie objawy jak ty i w końcu po kilku nieudanych odpowietzeniach wymieniłem siłownik w skrzyni na nowy i gumki w pompce przy pedale po czym wszystko było git.

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2003 19:31:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2003 18:49:12
Posty: 15
Cześc
Miałem podobny przypadek jade zmieniam bieg ,a tu pedał sprzęgła w podłoge i wrócił tylko do połowy.
odpowietrzyłem tak:
ściągasz lewe przednie koło zakładasz wężk(przeźroczysty) na odpowietrznik hamulcowy popuszczasz odpowietrznik.Druga osoba naciska na pedał hamulca nie za mocno,wtedy płyn z zacisku wypełnia wężyk,jak pedał hamulca dojdzie do oporu zakręcasz odpowietrznik i dopiero wtedy można puścić pedał hamulca.Operacje ponawiasz aż cały wężyk będzie wypełniony płynem hamulcowym.
Następnie zakładasz drugi koniec wężyka na odpowietrznik siłownika sprzęgła(tego przy skrzyni).Odkręcasz korek wlewu od zbiorniczka z płynem.
Teraz najwazniejsze:
-popuszczasz oba odpowietrzniki (na zacisku i siłowniku)
-pomocnik naciska na pedał hamulca Ty przytrzymujesz węzyk na siłowniku(dobrze jest zrobić jakieś opaski zaciskowe na założone węzyki np z drutu miedzianego)
-jak pedał dojdzie do oporu zakręcasz oba odpowitrzniki i pomocnik puszcza hamulec(wcześniejsze puszczenie hamulca=odpowietrzanie sprzęgła i hamulców)
-zrób to kilka razy i sprawdź pedał sprzęgła
-pamiętaj zeby utrzymywać poziom płynu w zbiorniczku
Płyn wtłaczany do siłownika wypycha powietrze z układu do zbiorniczka,mogą sie pojawiać pęcherzyki powietrza.Sposób pochodzi z książki "Sam naprawiam" i według mnie jest dobry.Co do siłownika i pompki to wymiana na nowe stanowi raczej spory koszt(nie wiem dokładnie ale myśle ze powyżej 200zł zależy jeszcze od modelu),natomiast ja wymieniałem gumki koszt max 25zł jeżdże już 5-ty miesiąc i jest spoko.

_________________
Audi200 turbo, 2.14, 182hp


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2003 12:25:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
hmm ja mam tylko jeden odpowietrznik do sprzegla ten przy skrzni chyba ze jest jeszcze jakis na silowniczku ale nie widzialalem

ja jak pompuje to caly czas nie ma oporu i tak z 15 min
wiec to musi chyba byc cos z pompka albo z wezykami


dziekuje wam bardzo pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2003 12:57:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
to włąśnie chodzi o ten odpowietrznik na siłowniku - innego nie ma. Słyszałem o tym sposobie ale moim zdanie to już lepiej pojechać i zapłacić te 20 złza odpowietrzenie ciśnieniowe zamiast się z tym tak pieprzyć. Jednak napewno musisz zmienić chociaż sme gumki. Tu jednak trzeba zwrucić uwagę na to w jakim stopniu zużyte są gładzie w tych siłownikach. jak jest chociaż ciut wytarta lub ma wyżlobienia to nawet nie ma sensu wsadzać nowych gumek bo itak zaraz się spieprzy i cała robota na nic. Moje lekarstwo - siłownik nowy, a w pompie przy pedale nowe gumki (bo tam są 2 a nie 1 jak w siłowniku przy skrzyni i jest większ szansa że będzie trzymać) + odpowietrezenie ciśneniowe = zapominasz o problemie :wink:

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2003 16:26:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
hmm ale jezeli pompa jest dobra a silownik zly to przez odpowietrznik lecial by tylko plyn hamulcowy ???


zauwazylem takze ze pedel hamucla jest dziwnie miekki

nie wiecie ile moze kosztowac cala zestaw gumki do pompki + silownik ewentualnie gumki

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2003 16:45:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
do siłownika zestaw naprawczy (a tak naprawdę to jest jedna gunka + osłonki) kosztuje 25zł a do pompy około 35zł (tam są 2 gumki + osłonka). Hamulce nie mają tu nic do rzeczy.

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2003 16:46:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2003 18:49:12
Posty: 15
Gumki do pompki i siłownika nie więcej jak 25zł.Sam siłownik nie wiem ale wydaje mi sie że powyzej 100zł.Jakbyś kupował same gumki to lepiej wymontuj stare i weź do sklepu sprawdź czy napewno takie same.Ja kupiłem w ciemno i były trche inne gumowe osłonki przeciwpyłowe (za małe),ale stare były ok to nie robiłem problemu.Reszta była ok czyli uszczelnienia na tłoczek pompki i siłownika

_________________
Audi200 turbo, 2.14, 182hp


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2003 16:49:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2003 18:49:12
Posty: 15
Czarek_S napisał(a):
do siłownika zestaw naprawczy (a tak naprawdę to jest jedna gunka + osłonki) kosztuje 25zł a do pompy około 35zł (tam są 2 gumki + osłonka). Hamulce nie mają tu nic do rzeczy.


Jakiś drogi skep :shock:

_________________
Audi200 turbo, 2.14, 182hp


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2003 18:41:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sie.2003 23:54:20
Posty: 165
Lokalizacja: Sandomierz
Nie jedno juz sprzegło odpowietrzałem i nigdy tak nie kombinowalem.
W wiekszosci jaest tak ze jak odkrecisz odpowietznik to plyn sam wylatuje , wystarczy ze przelenic jakies 250ml i jest wszysko OK
Jezeli nie chce płyn sam leciec mozna we 2 odpowietrzyc tj.
jeden przyciska sprzeglo do oporu druga osoba odkreca odpowitrznik plyn wylatuje , zakreca odpowietrznik , kolega puszcza sprzeglo.
i tak z 4-6 razy i nie powinno byc powietrza.
A gumki sa do wymiany tylko wtedy jezeli puszczaja plyn na zewnatrz - przeciez nazywaja sie uszczelniacze.

_________________
Audi A4 1,9TDI---BYLO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2003 22:11:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
norbik:

ale u mnie wylatuje plyn i powietze przez 15 min tak robilem jak ty mowisz i dalej to samo no moze na sprzegle troszke wiekszy opór ale i tak pedal sie zapadal

i jeszcze raz ponawiam swoje pytanie
czy jezeli pompka jest dobra bo jest a silownik zly to bedzie lecial plyn przez odpowietrznik czy moze wylatywac gdzies w srodku skrzyni biegow ????


pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2003 09:39:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2003 18:49:12
Posty: 15
Jeżeli jest mocno uszkodzona gumka na tłoczku w siłowniku to płyn moze sie wydostawać przez osłone przeciwpyłową.Musiałbyś wymontować siłownik żeby to zobaczyc.

_________________
Audi200 turbo, 2.14, 182hp


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: