Witam
Pacjent jak w temacie A4B8 3.0TDI CCWA...
Objawy to gaśnięcie silnika przy znacznym przyspieszaniu po osiągnięciu więcej niż 3tys obrotów silnika.
Na zimnym silniku tego objawu nie ma (przez pierwszy kilometr po odpaleniu na zimnym silniku na ciepłym objawy identyczne)...
Co ciekawe na 6 biegu objawów czasem brak.. Ma moc do 3 tys obrotów powyżej mniej więcej tej granicy efekt jak by puścić gaz lub zgasić silnik.. Po puszczeniu gazu na ok 2s i ponownym wciśnięciu samochód wraca do żywych i kontynuuje jazdę.. Gdy gaz będzie wciśnięty na tyle mało by powolutku obroty wzrastały nie ma tego efektu...
Prace wykonane do tej pory w celu usunięcia usterki :
-Wymiana filtra paliwa
-Wymiana filtra powietrza + olej i jego filtr
-Sprawdzenie ciśnienia i wydajności pompy w baku (powyżej 0.7l na 15sec)
-Sprawdzenie ciśnienia i wydajności pompy elektrycznej wstępnej (powyżej 1 l na 15sec oraz ciśnienie 9.8Bar)
-Wymiana regulatora ciśnienia na listwie CR
-Wymiana regulatora ilości paliwa w pompie CP4
-Wymiana czujnika ciśnienia listwy CR
-Sprawdzenie ciśnienia paliwa przed pompą CP4 podczas jazdy ( ok 4.5Bar) również w trakcie gdy silnika przerwie...
-Sprawdzenie Vagiem wszystkich czujników i pełna diagnostyka logami..
Silnika odpala bardzo ładnie, pracuje równo do momentu odcięcia nie przerywa oraz wydaje się że prawidłowo przyspiesza..
Skrzynia nie wykazuje oznak zużycia uślizgów etc... Naturalnie brak w niej błędów..
Problem pojawił się po wymianie podkładek pod wtryskiwaczami, i zaczynam podejrzewać któryś z wtryskiwaczy...
Korekty wtrysków nie są idealne, jednak nie przekraczają 0,40mg/suw Przy czym dwa cylindry zbliżają się do tej wartości jeden na minus drugi na plus co może potwierdzać moją hipotezę.. Do samego końca tj. do przerwania ciśnienie na listwie CR wydaje się być równe z zadanym. Turbo jest dość leniwe jednak osiąga swoje zadane ciśnienie...
Po puszczeniu gazu i ponownym jego wciśnięciu zdarza się że silnika zaczyna ciągnąć jednak jak by pracował na 4 gary...Po pozostawieniu gazu w podłodze po chwili (4-5sec) wejdzie w tryb serwisowy i złapie błąd albo za niskiego ciśnienia na szynie CR lub zamiennie za niskiego ciśnienia powietrza..
Jakieś pomysły nim znów zostaną wyciągnięte wtryski, oddane do sprawdzenia ??????