.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.mar.2025 23:10:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem z obrotami Audi A4 B5 1.8 125km
PostNapisane: 08.gru.2019 16:26:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2019 16:24:30
Posty: 4
Posiadam sprowadzone Audi A4 B5 1.8 125km z 1998, które użytkuje od miesiąca, wcześniej 1,5 roku stało nieużywane.
Od samego początku auto miało małe wahania obrotów na biegu jałowym, które nie wpływały na dynamikę jazdy.

Problem zaczął się w momencie, kiedy w czasie jazdy samoczynnie odpiął się kabel od przepływki (prawdopodobnie ktoś przy niej coś już grzebał, bo była na styk założona i się odpięła).
Z odpiętą przepływką obroty gwałtownie spadały i rosły, samochód potrafił często przez to gasnąć, przy czym zauważyłem, że pedał gazu sam się zapadał w rytm obrotów, a zmiany trybów klimatyzacji również wpływały na pracę silnika.

Po wpięciu przepływki obroty się ustabilizowały do początkowego stanu tzn. małych wahań, lecz przy odpalaniu na zimnym silniku zawsze gaśnie przez spadek obrotów do 0.
Po małym utrzymaniu go na większych obrotach po uruchomieniu i rozgrzaniu, lepiej już trzyma obroty, ale czuć, że się dławi, przy czym trzęsie całą budą.
Z nagrzanym silnikiem normalnie się odpala, z małym wahaniem obrotów, które są w normie.

Zauważyłem również, że nierozgrzany, czasami lubi złapać muła przy każdej zmianie biegów w ok. 2100 obr. i nie chce iść dalej, dopiero po 2-3 naciśnięciu gazu odpuszcza i idzie dalej.
Przy nagrzanym silniku nie ma tego problemu i czuć normalną moc.

Co może być przyczyną tych problemów? Od czego zacząć diagnozę? Mieliście podobny problem?

*Do tej pory została przeczyszczona przepływka (nie miałem dostępu do wnętrza kostki)

Poniżej filmik obrazujący każdy z wyżej opisanych etapów.

https://www.youtube.com/watch?v=pXrzpbzDEns


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z obrotami Audi A4 B5 1.8 125km
PostNapisane: 08.gru.2019 17:57:10 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Pierwsze co trzeba zrobić to zdiagnozować auto. Podpiąć pod komputer i zobaczyć jakie są błędy. Obstawiam, że będą i w 50% będą odpowiedzialne za zaistniałą sytuację. Pozostałe 50% to nieszczelność w dolocie, stan świec, stan cewek, TPS na przepustnicy...oraz jej adaptacja. To na początek do sprawdzenia bo najprostsze.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z obrotami Audi A4 B5 1.8 125km
PostNapisane: 08.gru.2019 18:18:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Dokładnie zacznij od błędów bo po co szukać i gdybać, w 1.8T miałem przypadek, że też tak głupiał na wolnych i pokazało od razu czujnik wałka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z obrotami Audi A4 B5 1.8 125km
PostNapisane: 10.gru.2019 16:06:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2019 16:24:30
Posty: 4
Take błędy pokazał mi VAG:

Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 907 558 B Component: 1,8L R4/5V MOTR HS D03 Coding: 04001 Shop #: WSC 06335
7 Faults Found:
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low P1602 - 35-10 - - - Intermittent
17916 - Idle Control Sys: Upper Regulation Limit Reached P1508 - 35-10 - - - Intermittent
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit P0130 - 35-10 - - - Intermittent
17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings P1559 - 35-10 - - - Intermittent
17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings P1559 - 35-10 - - - Intermittent
17924 - Intake Manifold Valve (N156): Open Circuit P1516 - 35-10 - - - Intermittent
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low P0102 - 35-10 - - - Intermittent Readiness: N/A


Address 35 ------------------------------------------------------- Controller: 8L0 862 257 K Component: ZV-Pumpe, Funk D05 Coding: 12864 Shop #: WSC 06335
4 Faults Found:
01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak) 35-00 - -
01362 - Close Switch for Tailgate/Trunk (F124) 29-00 - Short to Ground
00955 - Key 1 09-00 - Adaptation Limit Surpassed
00956 - Key 2 09-00 - Adaptation Limit Surpassed


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z obrotami Audi A4 B5 1.8 125km
PostNapisane: 10.gru.2019 18:10:07 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low P1602 - 35-10 - - - Intermittent

Mało istotny błąd, który powinien zniknąć po skasowaniu - jak wróci to do sprawdzenia aku oraz alternator


17916 - Idle Control Sys: Upper Regulation Limit Reached P1508 - 35-10 - - - Intermittent

Błąd często powstaje przy mocno zabrudzonej przepustnicy co często sie zdarza w ADR (jak jest przytkana odma). Przepustnica nie do końca się domyka i ECU nie może zwiększyć obrotów jałowych bo się kończy zakres.


16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit P0130 - 35-10 - - - Intermittent

Problem z grzałką sondy wstępnej (przed katalizatorem). Może być uszkodzona sonda lub sama grzałka.


17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings P1559 - 35-10 - - - Intermittent

Problem z przepustnicą - tu masz rozwiązanie lub też wskazówkę -> KLIK

17924 - Intake Manifold Valve (N156): Open Circuit P1516 - 35-10 - - - Intermittent

Prawdopodobnie wypięta była wtyczka od sterowania klapami w dolocie. Po wykasowaniu powinno zniknąć.

16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low P0102 - 35-10 - - - Intermittent Readiness: N/A

Prawdopodobnie odpięta przepływka na zapłonie. Po wykasowaniu powinno zniknąć.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: